Toon posts:

Wifi maken zonder modem? Netgear router? Instellingen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb me net speciaal op dit forum aangemeld omdat ik al dagen probeer een router te installeren en daardoor draadloos internet op mijn computer te ontvangen (de poort in mijn computer van de ethernet-kabel lijkt niet meer zo goed te werken als vroeger het geval was en draadloos internet werkt op andere plekken perfect dus is eigenlijk wel nodig..).

Ik zeg er alvast bij dat ik echt een ontzettende newbie ben wanneer het aankomt op instellingen voor de router installeren en/of weet ik veel wat.

Hoe dan ook!
Ik heb hier géén modem, maar slechts een laptop, een ethernet-kabel en een hokje in de muur waar ik de ethernet-kabel moet inpluggen zodat ik via de draad in ieder geval internet heb. En ja, ik heb natuurlijk ook een router hier liggen.
Het gaat om een NETGEAR WG602 v3.
Ik heb hem al verschillende keren gereset en alles, maar ik snap er nog steeds helemaal niets van.
Als ik bij 'netwerk' op mijn computer kijk, dan zie ik de naam van de router ook staan en staat er bij dat de verbinding niet beveiligd is. Als ik er verbinding mee probeer te maken zegt mijn computer echter dat dat om de een of andere reden niet lukt.

Ik zit op dit moment in Noorwegen, dus ik kan het ook niet even hier aan iemand vragen ;-)

Wie o wie kan mij helpen met het installeren/configureren/whatever met mijn router en draadloos internet?!

Ik ben vandaag zowat de hele dag vrij, dus ik zal dit forum geregeld checken!
Uiteraard ben ik ook bereid om de benodigde informatie te verschaffen van IP-adres van de router of iets dergelijks!

De handleiding heb ik al geraadpleegd, maar die zegt bijvoorbeeld "Configure the PC with a static IP address of 192.168.0.210 and 255.255.255.0 for the Subnet Mask.", maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik dat moet configureren! :-(

Ik wil zo graag draadloos internet nu, want ik kan nu niet eens normaal met mijn vriendinnetje chatten die in Ierland zit.. :-(

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Bij mijn weten even afhankelijk of het signaal uit dat hokje afkomstig is van een router of modem. Ik gok het laatste.

Ik zou eerst proberen om het als volgt in te stellen:

-Router aansluiten op computer middels kabel
-dhcp op router uitschakelen
- ssid en beveiliging wlan instellen
- router verbinden met de lanpoort aan het "hokje"
- verbinding moet draadloos kunnen werken

Zo niet

- dhcp aanzetten
- kabel in wan poort

Dit lijkt mij met deze info de makkelijkste manier.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Als je echt niets weet van routers, kijk dan eerst eens in een manual op internet...

Wat dit betreft:
De handleiding heb ik al geraadpleegd, maar die zegt bijvoorbeeld "Configure the PC with a static IP address of 192.168.0.210 and 255.255.255.0 for the Subnet Mask.", maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik dat moet configureren!

Dat moet je doen in je pc, bij netwerkinstellingen. Eigenschappen van IPV4 en klik daar op het hokje: het volgende ip adres instellen.
Vul daaronder in die hokjes 192.168.0.210 en als subnetmask 255.255.255.0.
Als je dat hebt gedaan kun je in internet explorer in de adresbalk het ip-adres van de router in. Waarschijnlijk is dit 192.168.0.1 (of kijk even in die bewuste manual).
Je hebt op dit moment een statisch (vast) ip-adres in je pc. Dit is alleen nodig om je router in te stellen.
Als je in je router bent moet je het ip-adres van de router veranderen. Verander dit bijvoorbeeld naar 192.168.1.1. Vanaf nu kun je de router op dit adres benaderen. Zet ook je DHCP server/functie aan.
Dit zorgt ervoor dat het adres dat je intypt, wordt omgezet naar een ip adres ergens op deze planeet zodat je websites kan bezoeken.
Ga naar Wireless ( ofzoiets), zet daar security aan en stel een wachtwoord in. Dit kan niet zo heel moeilijk zijn met je handleiding erbij.

Als het goed is, en je hebt ongeveer alles gedaan wat hier staat, kun je nu de kabel verwijderen en draadloos verbinding maken met je router.

Verwijder wel de vaste ip instellingen van je netwerkkaart! Doe dit nogmaals door bij netwerkinstellingen de eigenschappen van IPv4 op Automatisch te zetten. Zet ook de DNS instellingen op Automatisch.

Als je er dan nog niet uitkomt, pm me dan ff...

Verwijderd

Topicstarter
Dat wordt dan helaas nog een pm!

Het eerste deel werkte inderdaad zoals jullie me zeiden wat ik moest doen!
Ik kon EINDELIJK in de settings van de router komen, heb daar het IP-verandert en alles, maar hij wil nog steeds niet..! :(

Als ik de kabel in de router stop + het 'hokje in de muur' (ik woon in een studentenflat) en ik probeer te verbinden, dan staat er direct 'Er kan geen verbinding worden gemaakt met ... (naam van netwerk)', terwijl er dus wel doodleuk staat dat ik alle streepjes bereik heb en alles..

Verwijderd

Topicstarter
@ Bartjezz: ik kan je geen direct message sturen, want je hebt in je instellingen aangegeven dat je die niet wil ontvangen denk ik :P

• Bartjezz
Heb je de laptop eens rechtstreeks aangesloten op je netwerkaansluiting?
Als je dan gewoon verbinding krijgt, moet je van je router eens de DHCP server uit zetten.
Er zitten dan namelijk 2 routers in 1 netwerk die ruzie maken om de adressen die ze uit mogen geven en dan krijg je conflicten.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik dat gedaan.. Dat is de manier waarop ik nu internet heb! Via een kabel.. :P

De DHCP op de router heb ik nu uitgezet, maar helaas nog steeds niks :(

Zo ziet dat 'hokje' in de muur eruit:

Afbeeldingslocatie: http://i551.photobucket.com/albums/ii469/tomisdebom/2011-09-09155125.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 15:56 ]

• Bartjezz
Ik zit in de handleiding te bladeren nu, maar kan niet veel speciaals vinden...
Zit er een instelling op dat ie puur functioneerd als accespoint?
Want in jouw geval hoeft dat ding niets anders te doen dan lan omzetten naar wifi...

Verwijderd

Topicstarter
Er zit als het goed is inderdaad zo'n instelling op..

Is er niet een mogelijkheid waarop ik mijn scherm kan delen ofzo? :P

Oh en voordat iemand zegt dat het aan de draad ligt.. Nope.. Heb het ook met de Ethernetkabel van mijn italiaanse huisgenoot geprobeerd.. En die heeft ie gisteren gekocht ;P

Ik kom zegmaar totdat ik de 'beveilingssleutel' moet ingeven ofzo.. Die kan ik invullen en direct daarna zegt ie dat ie geen verbinding kan maken :-(

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 16:00 ]

• Bartjezz
teamviewer, maar dan moet je me ff die code doorgeven...

[ Voor 27% gewijzigd door Bartjezz op 09-09-2011 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
verwijder je bericht maar weer, want dat is vast niet allowed om dat te plaatsen ;-)

heb 'm in ieder geval :P

zal ff teamviewer downloaden nu!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef het op.

Ik kan ook niet meer in de router komen.

Dan maar voor de komende 4 maanden een ontzettende rotverbinding.. Ik weet het echt niet meer :-(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probleem is duidelijk:

De Netgear WG602 is een access point en geen router. Jij hebt een router nodig. Je hebt dus gewoon het verkeerde gekocht. Geen wonder dat het niet zomaar werkt :o

Indien mogelijk omruilen, zo niet doorverkopen en een router kopen.

Beschouw dit als wijze les waarom het echt loont je minimaal in de materie te verdiepen voor je iets koopt...
Nuancering: met een beetje gehack kun je zo'n AP meestal wel overtuigen als router te fungeren, maar zelfs een beetje hackwerkt gaat als ik het zo lees niet echt een optie zijn in jouw geval

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 09-09-2011 22:57 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Wat zit er allemaal voor de muuraansluiting? Typenummer merk, maak desnoods foto's van de apparaten en dan heb ik het dus over een modem of router geval.

[ Voor 20% gewijzigd door Nivk op 09-09-2011 23:57 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is gewoon een ethernet campus LAN geval, zoals je in NL ook op meerdere plekken hebt in studentencomplexen.

Twee mogelijkheden:

1) het werkt met DHCP. Hang er iets aan waar DHCP ingesteld is en het werkt.
2) (waarschijnlijker) het werkt met vast IP. TS heeft geheid ooit van verhuurder/systeembeheerder brief gekregen met IP adres, netmask, gateway en DNS-meuk.

Maar goed, dat verandert niets aan het feit dat TS een AP heeft en een router nodig heeft...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1