[PHP] Export naar Word

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om met PHP te kunnen exporteren naar Word. Ik begrijp dat hier wel bepaalde exports voor beschikbaar zijn, maar ik heb er nog niet één kunnen vinden die ook de opmaak correct exporteert. Ik bedoel hiermee dat je dus in PHP al aan kan geven of iets een header, bold, title, footer, etc. is.

In feite gaat het er dus om dat ik vanuit PHP een volledig Word document kan genereren die is voorzien van de nodige opmaak.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:57:
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om met PHP te kunnen exporteren naar Word.
Ja dat kan.
Ik begrijp dat hier wel bepaalde exports voor beschikbaar zijn, maar ik heb er nog niet één kunnen vinden die ook de opmaak correct exporteert.
Wélke heb je dan gevonden? Wel zo handig als je dat erbij vermeldt zodat we niet onnodig met zaken op de proppen komen die je allang afgeschoten hebt (vertel er ook even bij waarom). Zie ook onze Quickstart
In feite gaat het er dus om dat ik vanuit PHP een volledig Word document kan genereren die is voorzien van de nodige opmaak.
Gewoon HTML uitpoepen en als .doc opslaan werkt ook :P

Tel er overigens maar op dat naarmate de opmaak complexer wordt de kans dat je een fatsoenlijke export voor elkaar krijgt afneemt. Dus: hoe complex is je document?

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 09-09-2011 12:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:51
Misschien is PHPWord een oplossing.
http://phpword.codeplex.com/

Persoonlijk heb ik alleen ervaring met het Excel broertje hiervan en dat werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je server op een Windows systeem staat kun je ook werken met COM objecten. Ik heb op deze manier wel eens gewerkt met ASP Classic en Excel bestanden.
De API van MS Word schijnt alleen een heel stuk lastiger te zijn dan die van Excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:40

K-Jay

Klaas Jan

Ik doe dat op deze (simpele) manier:
PHP:
1
2
3
header("Content-Disposition: attachment; filename=\"$filename\""); 
header( "Content-type: application/vnd.ms-word" ); 
echo utf8_decode($uitvoer);

waarbij $uitvoer dus de tekst van je word-document is. Voor de opmaak gebruik ik dan html-tables met inline style.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Dat is leuk, maar werkt niet vlekkeloos en alleen voor office 2007 (volgens mij zelfs al niet voor open office). Ik zou idd eens naar PHPWord kijken. Dat (en PHPExcel) is door een MS-medewerker gemaakt volgens mij en PHPExcel werkt bijzonder goed.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
is Word noodzakelijk? want je legt namelijk niet uit waarvoor het dient.

Want als je het voor het kiezen hebt, zou ik eerder voor PDF gaan. Hier zijn iets meer mogelijkheden in.
Pagina: 1