Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Ik overweeg de aankoop van een nieuwe receiver; met name omdat mijn oude geen HDMI heeft en het dus een shitload aan kabels scheelt (en issues met synching zijn dan hopelijk ook verholpen). Daarnaast wil ik misschien in mijn volgende huis (ga binnen 6 maanden verhuizen) een beamer ophangen dus 2 HDMI uitgangen zou een mooie plus zijn (niet noodzakelijk want ik kan ook losse splitser kopen).

Ik heb een lichte voorkeur voor Harman Kardon omdat ik hun versterkers gewoon het mooiste vindt ;). Ga sowieso in mijn volgende huis ander TV meubel kopen, dus wie weet staat hij dan wel helemaal niet meer in het zicht dus dan is dat argument ook niet meer geldig 8)7.

Mijn wensen:
• minimaal 5 HDMI ingangen, liefst 6
• Liefst HDMI ingang op voorkant
• Component over HDMI kunnen doorsturen (voor de Wii)
• Goed op toekomst gericht zijn (dus HDMI 1.4/3D en dergelijke)
• Koptelefoon aansluiting op voorkant
• Strakke vormgeving
• Airplay en iPhone app zouden leuk zijn
• Bij voorkeur 2 HDMI uitgangen

Had mijzelf eerst een budget gesteld van €500 maar ik ben bang dat ik er daar niet mee ga komen ;). Vandaar dat alle onderstaande receivers boven budget uitkomen :P. Maar suggesties dichterbij budget zijn welkom.

Heb overigens een 5.0 opstelling (geen subwoofer dus) met Kef speakers (2x Q7, 2x iQ1 en 1x iQ9C).

Heb nu volgende modellen op het oog;

Harman Kardon AVR 265
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/AVR_265.jpg
Prijs: €699
Voordelen:
• mooi, strakke vormgeving.
Nadelen:
• vrij duur in verhouding
• maar 5 HDMI aansluitingen, 1 HDMI uitgang
URL: http://www.harmankardon.n...oduct-detail/avr_265.html

Harman Kardon AVR 365
Afbeeldingslocatie: http://www.onyougo.com/harmankardon-avr-365_iph3w9507006.jpg
Prijs: €899
Voordelen:
• mooi, strakke vormgeving
• 2 HDMI uitgangen
Nadelen:
• Prijs!!
• maar 5 HDMI aansluitingen op achterkant, wel 1 extra op voorkant
URL: http://www.harmankardon.n...oduct-detail/avr_365.html

Denon AVR 2312
Afbeeldingslocatie: http://www.stassen.nl/images/1958_1311795253.jpg
Prijs: €799 (in DE)
Voordelen:
• ziet er strak uit
• goede set features
• 6 HDMI aansluitingen op achterkant
• mooie iPhone app
Nadelen:
• minder mooi dan de Harmon Kardon receivers
• 1 HDMI uitgang
URL: http://www.denon.co.uk/uk...ceivers&ProductId=AVR2312

Pioneer VSX-1021
Afbeeldingslocatie: http://www.ipodrepublic.com/images/pioneer-vsx-1021-airplay.jpg
Prijs: €599
Voordelen:
• Vrij neutrale voorkant
• mooie iPhone app
• Prijs
• Airplay
Nadelen:
• Maar 5 HDMI inputs
• Geen front HDMI input
• Maar 1 HDMI uitgang
URL: http://www.pioneer.eu/eur...8/405/VSX-1021/index.html

Pioneer VSX-2021
Afbeeldingslocatie: http://cdn.cbsi.com.au/story_media/339318563/Pioneer-VSX-2021_1.jpg
Prijs: €799
Voordelen:
• Vrij neutrale voorkant, mooier als VSX-1021
• Uitgebreide aansluitingen voor iPhone en iPad
• mooie iPhone app
• 2 HDMI outputs
• 7 HDMI inputs (waarvan 1 op voorkant, ook pluspunt)
• Veel bang for your buck (qua aansluitingen/features)
• Airplay
Nadelen:
• Minder mooi dan de Harmon Kardon receiver, zou 'm in het echt moeten zien naast een Denon om te zien welke mooier is, maar ik verwacht dat het elkaar niet zoveel ontloopt ;).
URL: http://www.pioneer.eu/eur...8/405/VSX-2021/index.html

Ik heb ook nog naar een Onkyo gekeken (Onkyo TX-NR609), deze komt qua features en dergelijke zeker in de buurt van bovenstaande receivers (tegen strakke prijs). Maar ik heb toch het idee dat dit een klasse minder is dan meeste van bovenstaande receivers. Vergis ik me daarin? Wordt graag gecorrigeerd want dat scheelt behoorlijk in mijn portomonee ;).

Hoor graag jullie (onderbouwde) advies. Heb zelf niet heel veel verstand van receivers vandaar dat ik mij in eerste instantie op aantal aansluitingen en uiterlijk heb geconcentreerd :+.

Heb nu overigens een Harman Kardon AVR-140. Deze vindt ik persoonlijk onwijs mooi dus vindt het eigenlijk wel jammer dat ik 'm weg moet doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:28
Je kan ook nog kijken naar de nieuwe Yamaha RX-V771
http://nl.yamaha.com/nl/p...ies/rx-v771_g/?mode=model

Volgens mij voldoet die aan al jouw eisen. Behalve de merknaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Ossi schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:05:
Je kan ook nog kijken naar de nieuwe Yamaha RX-V771
http://nl.yamaha.com/nl/p...ies/rx-v771_g/?mode=model

Volgens mij voldoet die aan al jouw eisen. Behalve de merknaam ;)
Die is alleen zo lelijk :P. Wel goede prijs overigens :).

Zit nu te denken of ik niet liever sowieso 6 aansluitingen op de achterkant heb. Heb nu al 4 apparaten met HDMI en grote kans dat er volgens jaar minimaal 1 bijkomt. Dan zit achterkant gelijk vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57
Ik zou me niet te blind staren op twee maal HDMI uit. Je kijkt toch nooit TV en beamer tegelijk, dus met een goede HDMI Switch kom je er ook. Wel een degelijke switch kopen en geen ding van een tientje. Dat maakt je keuze qua vormgeving en prijs al een stuk makkelijker. Twee maal HDMI zit meestal op de wat hogere modellen of modellen die je blijkbaar niet mooi vindt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
FeaR schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:14:
Ik zou me niet te blind staren op twee maal HDMI uit. Je kijkt toch nooit TV en beamer tegelijk, dus met een goede HDMI Switch kom je er ook. Wel een degelijke switch kopen en geen ding van een tientje. Dat maakt je keuze qua vormgeving en prijs al een stuk makkelijker. Twee maal HDMI zit meestal op de wat hogere modellen of modellen die je blijkbaar niet mooi vindt.
Is ook niet mijn belangrijkste wens :). Aantal HDMI ingangen wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:48
Je stelt jezelf als doel met een budget van 500 euro een model uit te kiezen. Maar je oog valt op receivers die allemaal duurder zijn..

Tja als geld dan niet uit maakt, koop dan diegene die je het mooist vind.

Qua specs zijn ze bijna hetzelfde en als je toch niet de tijd gaat nemen om ze allemaal te beluisteren en op basis daarvan een keuze te maken, dan dien je gewoon de mooiste te kiezen. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Heeft beluisteren echt zin met receivers? Dacht dat dat meer iets was voor speakers? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Elke combinatie receiver/speaker klink verschillend ;)
Al heeft de receiver meestal veel minder invloed dan de speaker, het kan toch bepalend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Gewoon nieuwsgierig: wat moet je met zoveel HDMI ingangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
bram1984 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:14:
Gewoon nieuwsgierig: wat moet je met zoveel HDMI ingangen?
1) HD digitale tv ontvanger/recorder
2) Xbox360
3) PS3
4) Boxee Box

Misschien volgend jaar een Wii U en dan zouden een hoop van bovenstaande receivers dus al vol zitten (althans aan de achterkant, voorkant hou ik liever vrij voor laptop/digitale camera of zo). En aangezien ik wat langer met deze receiver wil doen dan met mijn vorige (die heb ik nu kleine 5 jaar :P) heb ik liever nog 1 of 2 extra HDMI ingangen vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:03

Wimo.

Shake and Bake!

Volgens mij voldoet de Marantz Sr6005 ook aan je eisen? Alleen is die niet echt verkrijgbaar in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
FIFO schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:00:
Je stelt jezelf als doel met een budget van 500 euro een model uit te kiezen. Maar je oog valt op receivers die allemaal duurder zijn..

Tja als geld dan niet uit maakt, koop dan diegene die je het mooist vind.
Geld maakt wel degelijk uit. Maar door mijn HDMI wensen kom ik gewoon op duurdere receivers uit. Ik zou graag willen weten welke van bovenstaande receivers beter is. Hoop specificaties zeggen mij niet zo heel veel.
Qua specs zijn ze bijna hetzelfde en als je toch niet de tijd gaat nemen om ze allemaal te beluisteren en op basis daarvan een keuze te maken, dan dien je gewoon de mooiste te kiezen. succes
Als combinatie speakers/receiver een groot verschil maakt wordt het denk lastig verhaal om ze ergens te gaan beluisteren. Hoop zaken verkopen inmiddels geen Kef speakers meer volgens mij. Wil ze best gaan beluisteren maar vergelijken wordt erg lastig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Wimo. schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:27:
Volgens mij voldoet de Marantz Sr6005 ook aan je eisen? Alleen is die niet echt verkrijgbaar in het zwart.
Die voldoet inderdaad ook, ziet er ook wel netjes uit. Lijkt wel lastig te vinden in online shops.

Probleem is dus niet om een receiver te vinden die aan mijn wensen voldoet. Maar om te bepalen welke de beste (keuze) is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57
McVirusS schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:26:
[...]
1) HD digitale tv ontvanger/recorder
2) Xbox360
3) PS3
4) Boxee Box

Misschien volgend jaar een Wii U en dan zouden een hoop van bovenstaande receivers dus al vol zitten (althans aan de achterkant, voorkant hou ik liever vrij voor laptop/digitale camera of zo). En aangezien ik wat langer met deze receiver wil doen dan met mijn vorige (die heb ik nu kleine 5 jaar :P) heb ik liever nog 1 of 2 extra HDMI ingangen vrij.
Dan wordt de nieuwe Emotiva wel wat voor jou. Elf maal HDMI in :P
Wel een faalproduct verder, want op elf HDMI ingangen (waarvan één op de front) is er maar één uitgang.
Wimo. schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:27:
Marantz SRxxx5 serie is reeds opgevolgd door de SRxxx6 serie. Mede daardoor hebben sommige winkels de SRxxx5 modellen letterlijk gedumpt. De SR6005 was soms al voor 450 euro te vinden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:03

Wimo.

Shake and Bake!

FeaR schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:51:
[...]

Dan wordt de nieuwe Emotiva wel wat voor jou. Elf maal HDMI in :P
Wel een faalproduct verder, want op elf HDMI ingangen (waarvan één op de front) is er maar één uitgang.

[...]

Marantz SRxxx5 serie is reeds opgevolgd door de SRxxx6 serie. Mede daardoor hebben sommige winkels de SRxxx5 modellen letterlijk gedumpt. De SR6005 was soms al voor 450 euro te vinden.
Duidelijk, mocht je nog een zwarte SR6005 weten te staan.. ik zoek er nog een. De 5006 is me te duur en de meerprijs niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in principe in hetzelfde schuitje..

hdmi, besturing van alle devices, mogelijkheid iphone/ipad app, dab radio en voorkeur voor allu

en sinds gisteren ben ik tegen de pioneer aangelopen met airplay..(heeft bijna alle specs behalve thé en dab)

en ik denk dat dat een must wordt voor mijn aankomende versterker...echter daar zijn er nog niet zo veel van..en zeker niet rond de 500...ik denk dat de series van volgend jaar hier allemaal aan voldoen..

voor de airplay was ik voor 90% overtuigd van de onkyo...ik ben bang dat het wachten wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Is er een betrouwbare site waar deze apparaten reviewed worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Is het niet iets om aan een geschikte receiver, maar helaas zonder airplay, een Appletv2 toe te voegen?
Ik denk dat je dan perfecte airplay functionaliteit hebt, voor 119 euro.
Voordeel is dan ook dat als er een appletv3 komt die wel fullhd is je makkelijk kunt upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf de harman kardon avr-365 icm. de jamo s 608 hcs 3 set en ben er erg blij mee. de geluidskwaliteit is uitstekend maar dat ligt ook voor een groot deel aan de speakers. hij is idd wel redelijk duur, maar ik kon 'm voor de inkoopprijs kopen (600 euro inc. btw). er was eigenlijk niets over te vinden op internet behalve een beknopte review van een duitse site http://www.hifitest.de/te...an_kardon-avr365_4408.php

als design en het aantal hdmi poorten het belangrijkste zijn dan zou je ook voor de avr-265 kunnen gaan. de netwerk functies zijn verder niet interresant. je kunt wat mp3 bestanden streamen en internetradio luisteren, helaas worden .flac bestanden niet ondersteund.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

McVirusS schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:33:
Is er een betrouwbare site waar deze apparaten reviewed worden?
Audioreview.com had je vroeger. Maar al die receivers zijn degelijke dingen. Over klankverschillen zou ik me alleen maar druk maken als je ook klankverschillen tussen verschillende kabels weet te horen.

Er is 1 ding waarmee ik de Pioneers echt geweldig vindt: De volledig automatisch én handmatige mogelijkheid om met parametrische EQ's pieken in het laag vlak te maken (staande golven killen). Dat maakt zo'n enorme wereld van verschil hier!

Ik en Jag zweren in elk geval bij Pioneer receivers. Gewoon degelijk, veel features, klasse D, lekker efficient, alleen een beetje brakke afstandsbedieningen, qua krankzinnig veel knopjes erop :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 09:21
Ik zit met hetzelfde probleem ...

Nu ik mijn Marantz SR6004 receiver wil vervangen door een receiver met netwerkfunctie, kom ik er maar niet uit.

Wat ik dus miste op mijn SR6004 was het afspelen van muziek vanaf mijn Synology NAS en het kunnen updaten van de firmware.

Dit wil ik dus oplossen door een nieuwe receiver met netwerkaansluiting.
Over de geluid kwalitetit van de Marantz was ik zeer tevreden, mooi warm geluid met mijn Mordaunt-shorts.

Ik heb ondertussen een Denon 1912 en een Onkyo NR609 getest.

De denon is weer terug, het geluid was goed, maar toch vond ik het nog niet echt mooi.
Ook het menu en bediening via AB werkte niet echt naar behoren.

Nu heb ik een Onkyo NR609, heel veel functie's en instel mogelijkheden, maar het geluid heeft een zware bas en is vrij vlak, dit probeer ik nog aan te passen, maar het ziet er naar uit dat dat niet gaat lukken.

Mijn gevoel gaat toch weer uit naar een Marantz, alleen lijkt mij het ronde display helemaal niks ...
Zeker met muziek afspelen vanaf mijn NAS lijkt me een groter display alleen maar prettiger.

Wie heeft er nog een goede tip of alternatief ...

Airplay vind ik niet echt belangrijk, aangezien dit alleen maar voor audio is en d.m.v. een atv2 kann je zowel audio als video streamen.

Wat ik wel belangrijk vind zijn HDMI aan de voorzijde (voor het overzetten van m'n laptopscherm naar LCD) netwerk en geluidskwaliteit !!

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 00:33

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

pvdlaan schreef op zondag 25 september 2011 @ 09:12:
Wat ik wel belangrijk vind zijn HDMI aan de voorzijde (voor het overzetten van m'n laptopscherm naar LCD) netwerk en geluidskwaliteit !!
Misschien een tip waar je niks aan hebt, maar ik heb zelf een kabel aan de achterkant van mijn reciever aangesloten zitten waar ik makkelijk bij kan, deze ligt min of meer verstopt aan de zijkant van de reciever waar je hem niet kan zien liggen. Deze haal ik tevoorschijn wanneer ik mini-hdmi apparaten kort wil aansluiten (camera & fototoestel). Uiteraard zou je in jouw geval hier een gewone hdmi kabel neerleggen. Lengte is 3m en dat werkt eigenlijk wel goed, afhankelijk van de positie van je reciever zou je natuurlijk ook een 5m kabeltje neer kunnen leggen.

Punt is natuurlijk wel dat je een klein beetje ruimte naast je reciever moet hebben waar de kabel ligt. Hangt een beetje van je thuisopstelling af. Je zou zo'n optie achter de hand kunnen houden als je wel goed klinkende reciever vindt die geen hdmi aan de voorkant hebben. Het zou zonde zijn het beste apparaat voor je oren, af te keuren op alleen een hdmi aansluiting die ontbreekt aan de voorkant.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 09:21
rockhopper schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:43:
[...]

Misschien een tip waar je niks aan hebt, maar ik heb zelf een kabel aan de achterkant van mijn reciever aangesloten zitten waar ik makkelijk bij kan, deze ligt min of meer verstopt aan de zijkant van de reciever waar je hem niet kan zien liggen. Deze haal ik tevoorschijn wanneer ik mini-hdmi apparaten kort wil aansluiten (camera & fototoestel). Uiteraard zou je in jouw geval hier een gewone hdmi kabel neerleggen. Lengte is 3m en dat werkt eigenlijk wel goed, afhankelijk van de positie van je reciever zou je natuurlijk ook een 5m kabeltje neer kunnen leggen.

Punt is natuurlijk wel dat je een klein beetje ruimte naast je reciever moet hebben waar de kabel ligt. Hangt een beetje van je thuisopstelling af. Je zou zo'n optie achter de hand kunnen houden als je wel goed klinkende reciever vindt die geen hdmi aan de voorkant hebben. Het zou zonde zijn het beste apparaat voor je oren, af te keuren op alleen een hdmi aansluiting die ontbreekt aan de voorkant.
Dat is inderdaad een optie, mocht er nog een HDMI aansluiting vrij zijn aan de achterzijde.
Maar de voorkeur gaat uit naar een HDMI aan de voorzijde ;-)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Pagina: 1