"Bij een te laag bod behoud ik mij het recht ..."

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gewaardeerde mede veilinghouders en bieders,

Ik zou het liefst alle veilingen met de zin "bij een te laag bod behoud ik mij het recht om een product niet te verkopen" van tweakers laten verwijderen :r. En met dit topic wil ik daar ook daadwerkelijk een gooi naar doen omdat het een essentieel probleem is van veilingen op tweakers met een al bestaande en doodsimpele oplossing.

Ik ben ervoor dat deze veilingen gerapporteerd mogen worden (en daarna verwijderd) met de volgende argumentatie:

"Als je een bepaald minimumbedrag van verkoop wilde ontvangen, had je dit aan kunnen geven bij het creëren van je advertentie. Je kan dit alsnog <hier> doen. Dit om ervoor te zorgen dat veilingen een serieus genomen onderdeel blijven van onze vraag en aanbod sectie. Met vriendelijke groet, <insert mod>."

Q. Ja maar, dan komen er misschien geen biedingen?
A. Dan staat je minimum prijs gewoon te hoog :X .

Q. Als ik een startbod van 50 instel heb ik minder kans op biedingen boven de 50 dan als ik een startbod van 0 instel.
A. Psychologisch werkt dit misschien soms in het voordeel (veel interesse met grote opbouw) - maar niet op Tweakers omdat alleen de laatste 4 biedingen getoond worden en dus niet zichtbaar is of er heel veel interesse voor is. Daarnaast introduceer je die lelijke zin die heel de veiling verpest met deze optie.

Dubbeltje voor jullie gedachten :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:15
De veiling indicatief, er kunnen geen rechten aan worden ontleend.
6.2 Vraag & Aanbod is een advertentiedienst met de mogelijkheid tot het bieden op hardware en consumentenelektronica en geen veilingdienst. Een bod op een product is niet bindend en verplicht het Lid niet tot aankoop of verkoop.
In dat licht bezien is zo'n regel overbodig omdat de status van de veiling al in de algemene voorwaarden van Tweakers.net staat. We gaan je suggestie dus niet overnemen en geen advertenties met een veiling verwijderen. Toch dank voor het meedenken, dat waardeer ik absoluut.

Kan ik je een factuur sturen voor dat dubbeltje? ;)

[ Voor 29% gewijzigd door zeef op 09-09-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zeef schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:14:
De veiling indicatief, er kunnen geen rechten aan worden ontleend.
[...]
In dat licht bezien is zo'n regel overbodig omdat de status van de veiling al in de algemene voorwaarden van Tweakers.net staat. We gaan je suggestie dus niet overnemen en geen advertenties met een veiling verwijderen. Toch dank voor het meedenken, dat waardeer ik absoluut.

Kan ik je een factuur sturen voor dat dubbeltje? ;)
Dat punt had ik gelezen inderdaad, maar ben je het er dan niet mee eens dat dergelijke veilingen het systeem onprettig laten functioneren? Bieden, bieden, bieden "yes ik heb gewonnen" - "nietus, want ik verkoop niet" . Het zeggen dat zij het "recht behouden om" is dus al in de voorwaarden verzekerd en heeft niets met "recht" te maken, de quote is gewoon redundant.

Maar ik begrijp dat je mensen niet kan dwingen om te verkopen ... uiteindelijk. Daarom zei ik dat ook niet, maar dat het dus potentieel kon voorkomen door het niet ontstaan van die situatie ... maar ik begrijp dat dit niet onderhoudbaar is. Meh.

Is het dan een mogelijkheid om achter het invulveld Startbod een stukje begeleidende tekst te schrijven? Net als bij Veilingmodus staat "Het is mogelijk om je product door middel van een veiling te verkopen. Tevens kun je kiezen hoe lang de veiling loopt." zet je bijvoorbeeld neer: "Door het Startbod in te stellen op de absoluut minimale waarde die je voor een product wilt ontvangen weet je zeker dat een veiling voor koper en verkoper succesvol afgerond kan worden."

Zoiets O+ .

Ja hoor, DM me het rekeningnummer maar O-).

De meeste mensen deugen!