Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

probleem met bepaalde rechten in windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
We hebben hier een pc toegestuurd gekregen die volledig is geconfigureerd met usernamen en paswoorden.
Die gegevens ben ik via Ophcrack al te weten gekomen, maaaaaaar als ik vb mijn bureaubladafbeelding heb veranderd (zelfs als admin), dan verandert het na uit -en inloggen terug naar het standaard bureaublad. Heeft iemand een idee waar de optie kan zitten die hiervoor verantwoordelijk is?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
crazyheinz schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:20:
We hebben hier een pc toegestuurd gekregen die volledig is geconfigureerd met usernamen en paswoorden.
Die gegevens ben ik via Ophcrack al te weten gekomen, maaaaaaar als ik vb mijn bureaubladafbeelding heb veranderd (zelfs als admin), dan verandert het na uit -en inloggen terug naar het standaard bureaublad. Heeft iemand een idee waar de optie kan zitten die hiervoor verantwoordelijk is?
Als je PC's repareert lijkt het dat je dit soort zaken wel zelf moet weten of moet kunnen uitzoeken...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Contact opnemen met het bedrijf waar die machine vandaan komt ?

Abort, Retry, Quake ???

• crazyheinz
ik repareer helemaal geen pc's, ik moet gewoon 1 setting aanpassen in de configuratie van deze pc, maar alles wat ik aanpas wordt gewoon overruled terwijl ik Administrator ben...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DennusB schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:21:
[...]

Als je PC's repareert lijkt het dat je dit soort zaken wel zelf moet weten of moet kunnen uitzoeken...
Repareert die pcs dat geloof ik niet, daar stelt ie veel te veel vragen voor hier zo.
helaas ts mogen we je niet helpen met het omzeilen van beveiligingen al zouden we willen

als je van een opgestuurde pc de passwoorden moet kraken ben je in mijn ogen geen administrator.
helemaal niet omdat je deze overduidelijk niet hebt ingesteld en je er geen raad mee weet.

Doe gewoon een herinstallatie, dat is toch veel makkelijker als admin ?

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 09-09-2011 11:28 ]

Iperf

• crazyheinz
aZuL2001 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:22:
Contact opnemen met het bedrijf waar die machine vandaan komt ?
Die reageren jammer genoeg niet..

• crazyheinz
fish schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:26:
[...]

Repareert die pcs dat geloof ik niet, daar stelt ie veel te veel vragen voor hier zo.
helaas ts mogen we je niet helpen met het omzeilen van beveiligingen al zouden we willen

als je van een opgestuurde pc de passwoorden moet kraken ben je in mijn ogen geen administrator.
helemaal niet omdat je deze overduidelijk niet hebt ingesteld en je er geen raad mee weet.

Doe gewoon een herinstallatie, dat is toch veel makkelijker als admin ?
Dit is een pc die zal worden gebruikt in een automaat. Onze moederfirma heeft een hele batch pc's opgestuurd die volledig zijn geconfigureerd, normaal zou ik dus helemaal helemaal geen behoefte gehad hebben aan paswoorden. Maaaar, ik moet 1 setting veranderen, namelijk dat het scherm na 15 minuten op standby gaat zodat de schermen niet te heet worden en na een aantal maanden niet kapot gaan.
Maar deze setting wordt altijd gereset na afmelding van om het even welke user..

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat zeg jij bent toch admin? maak dan een nieuwe instalatie met powersave.

of koop gewoon fatsoenlijke schermen, of fatsoenlijke koeling

[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 09-09-2011 11:35 ]

Iperf

• nIghtorius
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

probeer eens als admin -> start -> uitvoeren -> gpedit.msc uit te voeren. kun je het beleid aanpassen, waarschijnlijk is deze al geconfigureerd door het bedrijf.. deze instellingen overruled alles.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00
Ze zullen de instelling waarschijnlijk gedaan hebben met een reden. Als je het wil veranderen zit er niks anders op dan contact met hen te zoeken. Wij helpen niet bij het omzeilen van beveiligingen.

Zie: Het algemeen beleid #verbodenhacken

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.