Toon posts:

3Com 905c-tx gedraagt zich vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst op pc-discount een sb live 1024 gekocht en daarmee begint de problemen met mijn 3com 905c netwerkkaart.

Bij eerste keer aanzetten van mijn pc en opbooten van windows zeurt win98 erover dat mijn 3com niet goed werkt. In device manager zie ik een geel uitroepteken maar er staat niet bij dat er een irq conflict is met een ander kaart.
Echter als ik mijn pc weer volledig uit- en weer aanzet en terug boot in windows is die probleem verdwenen. Dit probleem heb nu al enkele dagen zodat ik s'morgens als die pc wil gebruiken meerdere keren aan/uit moet zetten om eindelijk die 3com aan het praat te krijgen. Die 3com kaart heeft in het verleden nooit problemen opgeleverd. Vandaag op aanraden van een kennis heb ik zo'n 3com configuratie dos tool (3C90XCFG.EXE) gedownload. Bij mislukte win98 booten draaide ik dus die tool onder dos effe en het gevolg is dat het tooltje vast liep. Maar als er wel een succesvolle win98 boot was en dan liep die tool niet vast onder dos en kon ik als nog allerlei testjes uitvoeren en settings veranderen.

Na lang verhaal zou ik graag willen weten wat er mogelijk mis is met mijn 3com. Het lijkt wel alsof die 3com een beetje roulette aan het spelen is. Ene keer pc opstarten en hij en de andere keer niet.

Aan windows ligt het volgens mij niet anders vertoont die tooltje ook niet zo'n vreemd gedrag.

Verwijderd

heb dit probleem ook gehad met 3com combo kaart. Heb hier de plug&play uitgeschakeld.
Vanaf de DOS prompt commando's:
3c90xcfg /pnprst
3c90xcfg configure /pnp:disabled
daarna het programma 3c90xcfg weer draaien en de kaart keihard op irq 5 of 10 plaatsen.
succes.