8800 GT richting 100 graden! Hoe te coolen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:21
In een systeem met 8800 GT 512mb is de temp bij idle (internet + office) ronde de 68 graden. De videokaart heeft een ventilatie cooler.

In idle is de CPU 22 a 24 graden, systeem 30 a 33 graden en HDD is 27 graden.

Bij gebruik van 3D beeld gaat de videokaart temp richting de 95 a 100 graden!! Dit terwijl de overige dingen maar 3 a 4 graden warmer worden. Een goede videokaart koeler kost 40 a 50 euro en ik vraag mij af of deze oude 8800 GT wel de investering waard is.

Weet iemand een andere oplossing om de videokaart cooler te kijgen?

[ Voor 0% gewijzigd door Lisadr op 09-09-2011 11:12 . Reden: typo er stond 33 ipv 3D ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

De simpelste oplossing is om de huidige koeler er vanaf te halen, deze grondig te reinigen (Stof eruit blazen met bijv een compressor.

Hierna maak je het GPU en de baseplate van de koeler schoon met bijv alcohol/wasbenzine en een katoenen doek, doe je een klein drupje koelpasta in het midden (Bijv AS5) en plaats je de koeler terug.

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 09-09-2011 11:03 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:19
Meestal zit er fabrieksaf hele matten koelpasta die meer als een deken werken dan als geleider dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

com2,1ghz schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:05:
Meestal zit er fabrieksaf hele matten koelpasta die meer als een deken werken dan als geleider dienen.
Onzin, wat echter wel zo is is dat de koelpasta uithard na verloop van tijd en hierdoor (veel) minder warmte kan geleiden van de GPU naar de heatsink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Bedankt D4NG3R,

Ik heb het regelmatig schoongemaakt met een stofzuiger en daardoor gaat de temp 2 a 3 graden omlaag, maar het maakt geen grote verschil.

Tweede heb ik nog nooit gedaan. Kan ik spiritus gebruiken? Ik heb nog een beetje van pricewatch: Spire Stars-700 is dat ook voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
je kunt dan misschien nog beter die 40/50 euro investeren in een nieuwe of andere tweedehandse.
Verkoop deze voor 20/25euro dat moet hij nog wel opleveren dan voor 70 euro een 2e handse 6790 ofzo kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Lisadr schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:07:
Ik heb het regelmatig schoongemaakt met een stofzuiger en daardoor gaat de temp 2 a 3 graden omlaag, maar het maakt geen grote verschil.
Pas op met het stofzuigen van hardware.. Doordat er op hoge snelheid (veel) stof door de plastic slang gaat laad deze zich statisch op. 1 vonkje en je videokaart kan kapot zijn.
Tweede heb ik nog nooit gedaan. Kan ik spiritus gebruiken?
Spiritus moet kunnen ja :) . Let er wel op dat Spiritus (En ontsmettingsalcohol bijv ook) een kleine hoeveelheid water bevat (Meestal 10-12%). Het verdampt vrij snel maar kan onderdelen alsnog beschadigen. Let er dus goed op dat je een klein beetje op een doek (Katoen het liefst) doet en de koelpasta er dan afhaalt met een draaibeweging.
Ik heb nog een beetje van pricewatch: Spire Stars-700 is dat ook voldoende?
Lijkt mij wel heeeeeeeeel erg goedkope koelpasta.. Ik raad je eerder aan om wat MX2/3 of AS5 te gebruiken
pricewatch: Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram
jbkappirossi schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:07:
je kunt dan misschien nog beter die 40/50 euro investeren in een nieuwe of andere tweedehandse.
Verkoop deze voor 20/25euro dat moet hij nog wel opleveren dan voor 70 euro een 2e handse 6790 ofzo kopen.
Mwhah 30 minuutjes tijd en een beetje koelpasta en de videokaart functioneert waarschijnlijk weer op gewone temperaturen. Ik zie echt geen reden om een nieuwe videokaart te halen als de TS nog tevreden is met zijn/haar huidige.

Edit: 1 tip trouwens, laat je videokaart eerst even opwarmen (Even in je computer laten zitten en deze aanzetten -wel uitzetten voor je hem eruit haalt natuurlijk :+-) de koelpasta word dan ietsje zachter zodat je de heatsink er makkelijker af kan halen. Mocht hij echt heel vast zitten moet je hem met een rustige draaibeweging loswerken.

[ Voor 40% gewijzigd door D4NG3R op 09-09-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Bedankt, ga ik doen en zal mijn resultaten hier publiceren. Tot heden heb ik een mini stofzuiger borstel gebruikt. Zoiets, maar met langere haar:

Afbeeldingslocatie: http://us.123rf.com/400wm/400/400/ruslan_kokarev/ruslan_kokarev0901/ruslan_kokarev090100101/4193416-kleine-stofzuiger-borstel-op-de-witte-achtergrond-smalle-scherptediepte.jpg

Maar dat ga ik niet meer doen. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Je kan wel een stofzuiger gebruiken op de heatsink nadat je deze van de PCB (Printplaat) af hebt gehaald, er is dan geen kans dat je een deel van de elektra beschadigt.

Edit: Let er wel goed op dat je de heatsinkjes van het geheugen/VRM's er niet afhaalt, anders zul je deze er opnieuw op moeten plakken met thermische lijm of thermische stikkers.

[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 09-09-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ach...gewoon de stofziuger erover halen. Voordie tijd even tegen de verwarming aan houden om te aarden dan is er niks aan de hand. Ik ros ook gewoon door mijn computer heen met de stofzuiger als hij stoffig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou zeggen vervang gewoon de vidoekaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:33:
ik zou zeggen vervang gewoon de vidoekaart
Waarom? Als iets makkelijk te verhelpen is, waarom geld gaan verspillen aan nieuwe hardware, als je dat niet nodig hebt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:24
Vervang de kaart, hij gaat toch dood de vraag is niet hoe maar wanneer.
Misschien is zijn warmte probleem nu al een begin van het eind ( lang leven nvidia ).

Ik zou gewoon een nieuwe kopen, elke stuiver erin geïnvesteerd is de kaart niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
dat was dus ook mijn eerste punt. Als de TS toch al in gedachten had 50euro te spenderen aan een koeler kun je net zo geod een andere kaart halen.

als je een beetje goed zoekt en je kans afwacht heb je voor een 90euro een 5850 ofzoiets.
want ik kan me nog wel herinneren dat ik een aantal jaren geleden een 8800 had. en dezen zijn niet zo denderent snel meer voor hedendaagse games.

[ Voor 45% gewijzigd door jbkappirossi op 09-09-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
jbkappirossi schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:35:
dat was dus ook mijn eerste punt. Als de TS toch al in gedachten had 50euro te spenderen aan een koeler kun je net zo geod een andere kaart halen.
Precies aangezien je voor 50 / 100 euro een betere kaart kan scoren 2e hands of nieuw al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Mektheb schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:34:
De 8xxx serie heeft deze problemen amper als je ze goed onderhoud en ervoor zorgt dat de temps niet te hoog oplopen. Ik blijf het er bij houden dat de TS gewoon haar videokaart van nieuwe koelpasta moet voorzien, en er dan gewoon nog een tijd tegenaan kan. Waarom vervangen als de huidige het nog doet en bevalt?.. Kapot gaat alles wel een keer, en die ene euro die je erin steekt zal echt geen kwaad gaan doen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
D4NG3R schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:37:
[...]

De 8xxx serie heeft deze problemen amper als je ze goed onderhoud en ervoor zorgt dat de temps niet te hoog oplopen. Ik blijf het er bij houden dat de TS gewoon haar videokaart van nieuwe koelpasta moet voorzien, en er dan gewoon nog een tijd tegenaan kan. Waarom vervangen als de huidige het nog doet en bevalt?.. Kapot gaat alles wel een keer, en die ene euro die je erin steekt zal echt geen kwaad gaan doen 8)7 .
Sorry ?, ik heb er nog wel een stuk of 20 liggen voor je als je wilt en die zijn allemaal prima onderhouden
En misschien zelfs nog wel wat GTX en GTS serie's ;).
Maar ja ik ben het wel met je eens dat verkomen beter is dan genezen.
( worden allemaal nog gebakken )

Maar als je er 50euro in wil steken is de kaart het absoluut niet waard is gewoon waar, voor het zelfde geld heb je een nieuwe betere kaart en dus betere settings voor je games etc.
Dan is de 50euro beter gespendeerd naar mijn mening, maar goed het is niet mijn geld ;)
"heb bijvoorbeeld gisteren mijn zotac amp gtx285 voor 75 euro verkocht"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Eensch, 50 euro in deze kaart steken is het niet waard. Maar proberen voor een paar euro het huidige probleem op te lossen zou ik wel doen. Een nieuwe videokaart kan altijd nog, als deze nog goed functioneert en krachtig genoeg is voor wat de TS ermee wil doen hoeft er echt nog geen nieuwe in.

Edit: De meeste 8/9xxx kaarten houden het tot op de dag van vandaag gewoon uit als ze goed worden onderhouden en niet constant boven de 80c uitkomen. Er zijn natuurlijk voldoende veel uitzonderingen op deze regel..

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 09-09-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
D4NG3R schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:43:
Eensch, 50 euro in deze kaart steken is het niet waard. Maar proberen voor een paar euro het huidige probleem op te lossen zou ik wel doen. Een nieuwe videokaart kan altijd nog, als deze nog goed functioneert en krachtig genoeg is voor wat de TS ermee wil doen hoeft er echt nog geen nieuwe in.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
D4NG3R schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:13:
[...]

Pas op met het stofzuigen van hardware.. Doordat er op hoge snelheid (veel) stof door de plastic slang gaat laad deze zich statisch op. 1 vonkje en je videokaart kan kapot zijn.

[...]

Spiritus moet kunnen ja :) . Let er wel op dat Spiritus (En ontsmettingsalcohol bijv ook) een kleine hoeveelheid water bevat (Meestal 10-12%). Het verdampt vrij snel maar kan onderdelen alsnog beschadigen. Let er dus goed op dat je een klein beetje op een doek (Katoen het liefst) doet en de koelpasta er dan afhaalt met een draaibeweging.

[...]

Lijkt mij wel heeeeeeeeel erg goedkope koelpasta.. Ik raad je eerder aan om wat MX2/3 of AS5 te gebruiken
pricewatch: Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram

[...]

Mwhah 30 minuutjes tijd en een beetje koelpasta en de videokaart functioneert waarschijnlijk weer op gewone temperaturen. Ik zie echt geen reden om een nieuwe videokaart te halen als de TS nog tevreden is met zijn/haar huidige.

Edit: 1 tip trouwens, laat je videokaart eerst even opwarmen (Even in je computer laten zitten en deze aanzetten -wel uitzetten voor je hem eruit haalt natuurlijk :+-) de koelpasta word dan ietsje zachter zodat je de heatsink er makkelijker af kan halen. Mocht hij echt heel vast zitten moet je hem met een rustige draaibeweging loswerken.
je moet niet zo pienterig doen. het enigste wat het kan zijn is dat er stof tussen de ribben zit.
Daar ga je de kaart niet voor uit elkaar halen, schiet op. Gewoon de kaart uit de computer dan even doorblazen met een compressor en klaar.

Er is verder niks aan zo kaart te doen.

Als je een andere/nieuwe kaart haald (want ik kan begrijpen dat een 8800 op 100C aardig lawaai maakt) zal het ook een stuk aangenamer zijn kwa geluids niveau. niet omdat hij niewer is, maar omdat een snellere kaart minder werk hoeft te verzetten en daardoor ook gelijk stiller zal zijn. en de G80 argitechtuur is een hete donder. :P
D4NG3R schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:43:

Edit: De meeste 8/9xxx kaarten houden het tot op de dag van vandaag gewoon uit als ze goed worden onderhouden en niet constant boven de 80c uitkomen. Er zijn natuurlijk voldoende veel uitzonderingen op deze regel..
onderhouden...dat is nou onzin. het is geen auto waar niewe banden of olie op moeten voor apk!
het is een kaart die nog een goeie 20euro waard is.

[ Voor 15% gewijzigd door jbkappirossi op 09-09-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

jbkappirossi schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:45:
onderhouden...dat is nou onzin. het is geen auto waar niewe banden of olie op moeten voor apk!
het is een kaart die nog een goeie 20euro waard is.
Ook een goedkope auto van 500 euro zul je moeten onderhouden als je deze wilt blijven gebruiken..

Als de TS geen nieuwe videokaart nodig is (Bijv omdat ze oudere spellen speelt of gewoonweg nooit de volle kaart benut) kan het vervangen van de koelpasta gewoon de oplossing zijn voor het huidige probleem. Je kan wel zo gaan reageren maar niet iedereen vervangt direct zijn hardware als deze wat verouderd is, zeker als dit niet eens nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 09-09-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
D4NG3R schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:53:
[...]

Ook een goedkope auto van 500 euro zul je moeten onderhouden als je deze wilt blijven gebruiken..

Als de TS geen nieuwe videokaart nodig is (Bijv omdat ze oudere spellen speelt of gewoonweg nooit de volle kaart benut) kan het vervangen van de koelpasta gewoon de oplossing zijn voor het huidige probleem. Je kan wel zo gaan reageren maar niet iedereen vervangt direct zijn hardware als deze wat verouderd is, zeker als dit niet eens nodig is.
Met dit ben ik het helemaal eens _/-\o_

ALs je nu de volgende x iets meer subjectief bent dan hoef ik ook niet aanvallend te doen. Zijn we allebei blij

[ Voor 8% gewijzigd door jbkappirossi op 09-09-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Wow, wat een hoop reacties :)

Deze kaart heb ik al ruim 2,5 jaar en het is altijd erg warm geweest. Rond de 55 graden in idle en 85 graden tijdens 3D gebruik.

Ik heb er nooit problemen mee gehad, maar de laatste maand loopt mijn windows 7 64bit spontaan vast. Ik heb alles gecontroleerd (mem, HDD enz) en alles opnieuw geïnstalleerd. Toen heb ik met FurMarkt de videokaart getest en hij liep elke keer vast rond de 95 graden.

Op advies van D4NG3R heb ik het helemaal schoongemaakt, de ventilator en passieve cooler eraf gehaald (was best eng!) en coolpasta gebruikt (er zat bijna geen coolpasta op).

Omdat de kwaliteit coolpasta pas maandag/dinsdag geleverd kon worden, heb ik het geprobeerd met goedkope coolpasta.

De videokaart had bijna geen stof en met de nieuwe coolpasta is het nu idle rond 61 graden ipv 68 graden.

Via FurMark loopt het nog steeds vast bij +- 95graden. Ik ga een beter coolpasta bestellen en hoop dat het daardoor richting de 55 graden gaat in idle.

Vervanging is wel een optie, maar ik ben geen gamer en 80 euro is toch 80 euro. Als ik met 10 euro het probleem kan oplossen, dan doe ik dat liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Begrijpelijk, maar als hij in het begin 55 graden was en nu richting de 99 / 100 graden aant lopen is en je pc erdoor vastloopt.

Is je 8800GT aant sterven door de wel bekende fabrieksfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

IK hoor mensen altijd over hete videokaarten maar 2 jaar later werkt het allemaal nog steeds...

mensen maken zich altijd zo druk om temperaturen.

Ik zie forums vol over mensen die helemaal zwaar in de stress schieten als hun CPU/gpu 80/100 graden wordt in een benchmark/game.
Ik laat die van mij lekker 8 uur op 99 graden draaien en het werkt nog steeds... of het nou GPU of CPU is er zit een beveiliging op

die 8800 gt heeft zijn tijd wel gehad en zolang het werkt is het mooi meegenomen, maar meer dan 15 euro is de kaart niet waard dus volgende keer even goed analyseren voordat je wat koopt. ik had 6 maanden terug al een GTX 280 voor 70 euro

[ Voor 70% gewijzigd door A87 op 09-09-2011 12:42 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Lisadr schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:38:
Op advies van D4NG3R heb ik het helemaal schoongemaakt, de ventilator en passieve cooler eraf gehaald (was best eng!) en coolpasta gebruikt (er zat bijna geen coolpasta op).
Let er wel op dat je zo min mogelijk koelpasta moet gebruiken, een rijstkorrel in het midden is in bijna alle gevallen al voldoende. Door de druk van de heatsink spreid dit zich netjes uit.

Welke koelpasta heb je besteld? Als je AS5 gebruikt moet je er rekening mee houden dat dit een set-in time heeft van zo'n 300u. Na 300 uur computergebruik werkt de koelpasta dus optimaal. Meestal dalen de temperaturen zo'n 3 tot 5c in deze tijd :) .

Op de gok genomen zul je met AS5 echter al direct 3-4c lagere temperaturen krijgen als met deze goedkope siliconen meuk.

Edit: 85c onder 100% stress is trouwens goed, bij GPU's moet je op de stock kloksnelheden en de default faninstelling altijd uitgaan van 85-90c max. 95c zal hij ook nog wel trekken, maar de 8/9xxx serie (En 2xx/4xx serie in sommige gevallen ook nog) staat er om bekend dat deze ermee ophouden als ze lange tijd onder hoge temperaturen moeten werken, door het bar slechte soldeerproces wat er is gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 09-09-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:32
Je kan met evga precision o.i.d. je fan eens op 100% forceren, misschien kan dit in het nvidia control panel ook wel. Dan weet je iig of het aan je fysieke koeling ligt of dat de regeling deze temperaturen toelaat omdat nvidia vindt dat dit normale temperaturen zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door haarbal op 09-09-2011 12:50 . Reden: typo ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
D4NG3R schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:06:
[...]

Onzin, wat echter wel zo is is dat de koelpasta uithard na verloop van tijd en hierdoor (veel) minder warmte kan geleiden van de GPU naar de heatsink.
Gozer heb jij wel eens een 8800 uit elkaar gehaald? Dan zie je echt een dikke mat aan koelpasta.
Zelf had ik dat toen eraf gehaald en zelf koelpasta gesmeerd en hij werd duidelijk 15 graden kouder.

Tevens hebben de meeste kaarten dit ook.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://webpages.charter.net/discover10000/new_computer_build/DSCN4731.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

com2,1ghz schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:50:
[...]

Gozer heb jij wel eens een 8800 uit elkaar gehaald?
Ja dat heeft deze 'gozer' vaak genoeg gedaan. In de meeste gevallen was het zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://extreme.pcgameshardware.de/attachments/2720d1193586778-8800-gt-kuehler-ohne-abdeckung-cooler2.jpg

Ik ben het er mee eens dat dit alsnog vrij veel koelpasta is, maar echt geen dikke mat die alles heel erg gaat isoleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
de pcb van een videokaart is vrij flexsibel dus te weinig zou ik er zowiezo niet op doen.
Ook zitten de geheugen heatsinks dieper als de core dus de thermal adhesive op de geheugen blokjes moet blijven zitten.

ik weet niet as5 wel zo'n verschil zal zijn.
Ik heb zelf aardig wat thermapasta's gehad, maar merk weinig verschil tussen allen.
Op dit moment preffereer ik prolimateck PK1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:34:
Misschien is zijn warmte probleem nu al een begin van het eind ( lang leven nvidia ).

Ik zou gewoon een nieuwe kopen, elke stuiver erin geïnvesteerd is de kaart niet waard.
Dat geldt niet voor iedere kaart maar voral voor de eerste batch later niet meer.
Ikweet zeker dat de kaart vol stof zit en dat dit het probleem is zo niet dan licht het aan de airflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
D4NG3R schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:48:
[...]

Let er wel op dat je zo min mogelijk koelpasta moet gebruiken, een rijstkorrel in het midden is in bijna alle gevallen al voldoende. Door de druk van de heatsink spreid dit zich netjes uit.
oooh! ik heb best veel gebruikt. Zeker geen rijstkorrel, eerder een tic tac op een processor ruimte van ruim 6 cm2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Ik was nog vergeten te zeggen dat je met een 8800 ook geen full HD beeld materiaal af kunt spelen.
Ik weet namelijk dat een simpele 1080p op youtube al niet gaat.
Dus misschien is het je toch een paar tientje extra waard, zodat je ook 1080p kan kijken. Want ik zag net al dat je een AD in de V&A hebt geplaatst. :P Moet je scherm en cpu dat ook aankunnen natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door jbkappirossi op 09-09-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:34:
[...]

Waarom? Als iets makkelijk te verhelpen is, waarom geld gaan verspillen aan nieuwe hardware, als je dat niet nodig hebt?
Daar zit wel een kern of waarheid, kan ook zijn dat de kabels gewoon door de kast liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbkappirossi schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:09:
Ik was nog vergeten te zeggen dat je met een 8800 ook geen full HD beeld materiaal af kunt spelen.
Ik weet namelijk dat een simpele 1080 op youtube al niet gaat.
Dus misschien is het je toch een paar tientje extra waard, zodat je ook 1080p kan kijken. Want ik zag net al dat je een AD in de V&A hebt geplaatst. :P Moet je scherm en cpu dat ook aankunnen natuurlijk.
Lol wat een onzin. Je kunt beter niets posten als je er geen verstand van hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:33
Ik weet namelijk dat een simpele 1080 op youtube al niet gaat.
Mijn XFX 8800GT speelt anders prima full HD materiaal af hoor? Ik snap niet waar je deze onzin vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Vet dat mijn 8400GS van 25 euro het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:11:
[...]

Lol wat een onzin. Je kunt beter niets posten als je er geen verstand van hebt
wat voor cpu heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Dit is wel grote onzin trouwens? Ik weet niet wat je bron is maar full HD beeldmateriaal trekt hij met gemak, welistwaar niet hardware-accelerated (Alleen softwarematig) maar het speelt gewoon goed af :S .
Ik weet namelijk dat een simpele 1080p op youtube al niet gaat.
YT is metname CPU intensief.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 09-09-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Meeste systemen kunnen full hd wel afspelen, en zeker een 8800gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
D4NG3R schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:52:
[...]

Ja dat heeft deze 'gozer' vaak genoeg gedaan. In de meeste gevallen was het zoiets:
[afbeelding]

Ik ben het er mee eens dat dit alsnog vrij veel koelpasta is, maar echt geen dikke mat die alles heel erg gaat isoleren..
Dan kon je net je reactie ook onderbouwen. Koelpasta hoort zo gesmeerd te worden dat je net nog de core/oppervlakte kan zien. Het gaat erom dat de groeven van de koelingblok en core gevuld worden met koelpasta waardoor het goed op elkaar sluit wat zorgt voor een betere geleiding :)

Ik durf er zeker van te zijn dat het probleem van ts hiermee opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:13:
[...]

Dit is wel grote onzin trouwens? Ik weet niet wat je bron is maar full HD beeldmateriaal trekt hij met gemak, welistwaar niet hardware-accelerated (Alleen softwarematig) maar het speelt gewoon goed af :S .

[...]

Ook met Hardware acceleratie. Dat kan al zo lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
D4NG3R schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:13:
[...]

[...]

nou dat dacht ik dus niet. heb hier 2 8600gs 2 8800gt 2 8800gtx en 1 8800ultra liggen. zijn wel allemaal dood dus is een tijdje geleden voor mij.

Maar in combinatie met een Athlon X2 kon ik er geen fatsoenlijke FPS uitkrijgen.
Ook niet via software decoding want dat is vooral cpu intensief en een x2 6000 is daar dan weer niet capabel genoeg voor. Core AVC is de beste software decoder die er is, maar weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
jbkappirossi schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:20:
[...]

nou dat dacht ik dus niet. heb hier 2 8600gs 2 8800gt 2 8800gtx en 1 8800ultra liggen. zijn wel allemaal dood dus is een tijdje geleden voor mij.

Maar in combinatie met een Athlon X2 kon ik er geen fatsoenlijke FPS uitkrijgen.
Ook niet via software decoding want dat is vooral cpu intensief en een x2 6000 is daar dan weer niet capabel genoeg voor. Core AVC is de beste software decoder die er is, maar weinig kans.
Vreemd met mindere kaarten werkt het zelfs al
Core 2 Duo e4300 met 2gb ram en een simpele 8400Gs en 1080 speeld hij prima af met alleen CCCC codec pack en media player classic.

Overgens trok mijn E6750 proc en een 8800gt en 4gb ram het ook makkelijk.
En vrienden van mij hebben vergelijkbare pc's en die trekken ook 1080P makkelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 09-09-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
kan ook aan mij gelegen hebben hoor...is al een tijdje geleden.
maar ik durf bijna voor 90% zeker te zeggen dat een 8800 net geen 1080p kan play backen.
wel afspelen maar niet vloeiend.

[ Voor 10% gewijzigd door jbkappirossi op 09-09-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik heb lange tijd een systeem gehad met een Sempron 2800+ op 2Ghz en een 8500GT kaartje. Deze trok 1080p gewoon netjes met MPC:HC. Youtube in 1080p vond m'n CPU niet zo lekker though. Vandaar dat het mij stug lijkt dat een 8800GT dit niet zou kunnen :S .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
jbkappirossi schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:28:
maar ik durf bijna voor 90% zeker te zeggen dat een 8800 net geen 1080p kan play backen.
XFX 7600GT XXX Edition Video Card

High-Quality Scaling - Allows for upscaling of a low-resoluti HDTV resolutions (up to 1080p), while maintaining a clear, clean image. Also allows for downscaling videos, including high-definition, without experiencing any annoying flicker, while preserving image detail.
Video Color Correction - Corrects differences in color character

Dus zelfs een oudere kaart kon het al. of ik ben helemaal gek geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:10
Mektheb schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:31:
Gaat alleen over de bij 1080p gebruikte resoluties, niet over het gpu offloading bij het decoderen van HD videobestanden, daar zijn de 7 en 8 series niet erg best in: Wikipedia: Nvidia PureVideo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Houd nu maar op met deze onzin te verspreiden, het heeft toch geen zin om jezelf te verdedigen. 1080p afspelen gaat hier prima en zo gaat het ook bij anderen hier op het forum zoals je wel kunt zien. Alles hangt van de computer die je gebruikt, browser en of je videokaart hardmatige acceleratie ondersteunt (zoals de 8000 serie wel doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Nielson schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:34:
[...]
Gaat alleen over de bij 1080p gebruikte resoluties, niet over het gpu offloading bij het decoderen van HD videobestanden, daar zijn de 7 en 8 series niet erg best in: Wikipedia: Nvidia PureVideo
Dat klopt, maar als een 8500GT het kan kan een 8800Gt het helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lisadr schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:38:
Vervanging is wel een optie, maar ik ben geen gamer en 80 euro is toch 80 euro. Als ik met 10 euro het probleem kan oplossen, dan doe ik dat liever.
Als je toch geen games speelt, haal gewoon een HD6450 of een Nvidia 210. Doen wat ze moeten doen en scheelt enorm in stroomverbruik (8800gt is slurper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Mektheb schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:31:
[...]

XFX 7600GT XXX Edition Video Card

High-Quality Scaling - Allows for upscaling of a low-resoluti HDTV resolutions (up to 1080p), while maintaining a clear, clean image. Also allows for downscaling videos, including high-definition, without experiencing any annoying flicker, while preserving image detail.
Video Color Correction - Corrects differences in color character

dan zal het toen der tijd wel ergens anders aangelegen hebben bij mij.
Manuel schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:34:
[...]

Houd nu maar op met deze onzin te verspreiden, het heeft toch geen zin om jezelf te verdedigen. 1080p afspelen gaat hier prima en zo gaat het ook bij anderen hier op het forum zoals je wel kunt zien. Alles hangt van de computer die je gebruikt, browser en of je videokaart hardmatige acceleratie ondersteunt (zoals de 8000 serie wel doet).
Je heb wel een erg grote mond. Kijk maar eens op google dan zie je dat er toen de 8series net uit waren aardig veel 1080p playback problemen waren.
http://www.google.nl/#scl...ba5f0e67&biw=1377&bih=666

[ Voor 109% gewijzigd door jbkappirossi op 09-09-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
jbkappirossi schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:38:
[...]

Je heb wel een erg grote mond. Kijk maar eens op google dan zie je dat er toen de 8series net uit waren aardig veel 1080p playback problemen waren.
http://www.google.nl/#scl...ba5f0e67&biw=1377&bih=666
Het enige probleem wat ik mijn 8800GT had was dat het niet werkte op een VIA-chipset zonder een aparte flash, verder niet.

Als je het linkje die je zelf post ook eens doorneemt zie je dat het vaak komt doordat mensen de verkeerde codec hebben geïnstalleerd (of helemaal geen codecs), slechte CPU hebben of helemaal geen videokaart drivers hebben geïnstalleerd. Logisch dat een videokaart dan problemen geeft met het afspelen van HD content.

Nieuwe videokaarten hebben even tijd nodig voordat er een goed werkende driver voor is, dat is met alles zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een modje jou maar ff moet waarschuwen want als je dit telkens zegt
krijg je problemen op het forum en misschien wel een tijdelijke ban.
Modbreak:Ik denk dat dit modje dat zelf wel kan bepalen.
Want wat jij zegt klopt voor geen meter.
Zelfs een gefore 6600 kan nog hd afspelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Edmin op 09-09-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:07:
[...]

Ik denk dat een modje jou maar ff moet waarschuwen want als je dit telkens zegt
krijg je problemen op het forum en misschien wel een tijdelijke ban. Want wat jij zegt klopt voor geen meter.
Zelfs een gefore 6600 kan nog hd afspelen.
Vind je het nou echt nodig om op deze manier te reageren? Hij geeft zelf meer dan genoeg nuances aan om duidelijk te maken dat 'ie er niet helemaal zeker van is. En voor fouten word je niet geband, ik zie jou eerder een ban krijgen voor dit soort reacties eigenlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

offtopic:
Zullen we allemaal maar ophouden voor modjes te spelen :+ . Voor een foutje zul je echt geen (tijdelijke) ban krijgen. Voor het starten/uitlokken van een flamewar, en het trollen van medetweakers echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-07-2024
Hey jongens waar ging dit topic ook alweer over?
Maar om een 8800gt koel te houden: haal de plastic hoes van de heatsink af en maak aan je videokaart een 9cm fan vast met ti-rips. Dit scheelt echt enorm! (heb ik zelf ook)

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/2991/sany0064nj7.jpg

off topic;
het maakt geen ruk uit wat voor videokaart je in je pc hebt zitten om 1080p mooi te kunnen kijken. Het gaat op je processor! ... je videokaart zou het je processor alleen maar makkelijker kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:10:
[...]

Vind je het nou echt nodig om op deze manier te reageren? Hij geeft zelf meer dan genoeg nuances aan om duidelijk te maken dat 'ie er niet helemaal zeker van is. En voor fouten word je niet geband, ik zie jou eerder een ban krijgen voor dit soort reacties eigenlijk.
Hij zegt toch telkens het zelfde ter wel het niet zo is, ook nadat hij daar voor is aan geproken.
Dit is meer ouwehoeren van hem, heb je dat niet door?
Ik wil er graag een mod bij halen alleen die optie knop zie ik nergens.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Pukker schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:17:
Maar om een 8800gt koel te houden: haal de plastic hoes van de heatsink af en maak aan je videokaart een 9cm fan vast met ti-rips. Dit scheelt echt enorm! (heb ik zelf ook)

[afbeelding]
Of nog beter, maak hem vast met tie-wraps ;) iig geen ijzerdraad gebruiken zoals op de foto |:(

Ik zou ook kijken of er misschien een schroef oid van je heatsink is losgeschoten, of dat er iets verbogen is, zodat je heatsink niet helemaal goed contact maakt met de gpu, misschien verklaart dat de enorme temperatuurstijging.

Als je je videokaart uit je pc haalt, tegen het licht houdt en je ziet een streepje licht tussen de gpu en heatsink zit het fout.

off topic: ook de manier van spellen van sommige mensen hier verdient haast een topic-report

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Je zou maar zo'n pc moeten gebruiken haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-07-2024
HyperMan schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:32:
[...]

Of nog beter, maak hem vast met tie-wraps ;) iig geen ijzerdraad gebruiken zoals op de foto |:(

Ik zou ook kijken of er misschien een schroef oid van je heatsink is losgeschoten, of dat er iets verbogen is, zodat je heatsink niet helemaal goed contact maakt met de gpu, misschien verklaart dat de enorme temperatuurstijging.

Als je je videokaart uit je pc haalt, tegen het licht houdt en je ziet een streepje licht tussen de gpu en heatsink zit het fout.

off topic: ook de manier van spellen van sommige mensen hier verdient haast een topic-report
Ja zo'n ding bedoel ik ook :P foto heb ik trouwens gewoon van google af gehaald. Maar bij mij is de load temp echt 15 graden minimaal gedaald door de fan ongeveer 75 graden nu en idle ongeveer 55 graden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ook soms je kaart met een perslucht spuit uit spuiten. Er komen dan complete stukken stof uit die zo verstopt zit dat je ze niet ziet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Pukker schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:17:

[afbeelding]
Dit ga ik zeker proberen, met tie wraps!

Pagina: 1