Toon posts:

Ingebrekestelling en kosten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Begin juni heb ik bij een bekende webshop een artikel besteld ter waarde van 90 euro. Dit artikel voldeed niet aan mijn verwachtingen en derhalve heb ik het dezelfde dag nog geretourneerd onder RMA. Mij is toen gevraagd of ik het geld teruggestort wilde krijgen of dit bedrag op mijn account wilde laten staan. Ik heb toen voor het tweede gekozen omdat er nog een andere bestelling aan zou komen en deze verrekend kon worden met het openstaande tegoed.

De week erna bleek dat het artikel dat ik wilde bestellen niet geleverd kon worden door de webshop. Daarom heb ik dit artikel elders besteld en de webshop telefonisch, per e-mail en middels een bezoek op de hoogte gesteld van het feit dat ik het geld alsnog gecrediteerd wilde hebben. Na enig onbegrip (ik had immers voor tegoed gekozen) werd mij mede gedeeld dat het geld gecrediteerd zou worden.

Jullie begrijpen het al: tot op heden nog geen geld gezien. Dit, terwijl medio juni de toezegging van creditering was gedaan. Nu ben ik vrij geduldig en niet zo moeilijk, maar ondertussen wil ik mijn geld graag hebben.

In de periode juni - september heb ik meerdere e-mails gestuurd en kreeg daarop altijd een response dat het boekingssysteem een fout gemaakt had en het geld zsm overgemaakt zou worden.

Tot op heden nog geen geld op mijn rekening, ondanks de diverse toezeggingen per e-mail. Daarom heb ik gisteren nogmaals een e-mail gezonden met daarin het verzoek om het geld per direct over te maken, omdat ik anders vervolgstappen zou nemen. Hierop heb ik geen reactie ontvangen van de webshop.

Momenteel ben ik een brief aan het opstellen voor een ingebrekestelling. Deze stuur ik aangetekend naar de webshop en ik bied ze een werkweek om alsnog het geld te crediteren.

Het versturen van een aangetekende brief kost echter geld. Omdat dit niet mijn fout is, en ik al helemaal niet op deze rompslomp zit te wachten, vind ik het niet terecht dat ik de kosten voor de aangetekende brief voor rekening hoef te nemen.

Is het redelijk de kosten voor de aangetekende brief(ven) op te tellen bij de 90 euro en derhalve een verzoek van creditering voor 96 euro te doen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:13
Toevallig geen fax op je werk of bij een kennis staan? http://www.consuwijzer.nl...ief_aangetekend_versturen

Verwijderd

Topicstarter
Helaas niet, daar had ik ook al aan gedacht namelijk.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Kan je er niet langs gaan?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen, maar na een aantal bezoeken (ik heb na dit voorval nog een keer of 4 goederen besteld en opgehaald), waarbij ik steeds de toezegging kreeg dat het geld overgemaakt zou worden, zie ik daar de toegevoegde waarde niet meer van. Bovendien wil ik schriftelijk communiceren zodat de communicatie op papier staat.

Ook kreeg ik de indruk dat de RMA-medewerkers los staan van het 'hoofdkantoor' omdat zij meerdere malen aangegeven hebben dat zij er van balen en het kansloos vinden dat er nog geen betaling heeft plaatsgevonden, maar verder blijkbaar geen invloed uit kunnen oefenen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 11:05 ]

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-01 15:35
Het zal aan mij liggen, maar ik lees: `(ik heb na dit voorval nog een keer of 4 goederen besteld en opgehaald)'.

Had je die goederen dan van het tegoed op je account kunnen betalen?

[ Voor 9% gewijzigd door ruftman op 09-09-2011 11:45 ]

Verwijderd

Kosten van een aangetekende brief zijn voor eigen rekening, het is je eigen keuze om het aangetekend te doen. Een gewone brief is net zo rechtsgeldig, alleen lastiger te bewijzen dat-ie is aangekomen. Maar dat geeft je dus geen recht op vergoeding van die kosten.

Nu moet ik ook wel toegeven dat ik geen nachten wakker lig om 7 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lig ook niet wakker van 7 euro, maar wel als ik kosten moet maken om geld terug te krijgen, dat gaat tegen mijn principes in. Ondertussen is het geld teruggestort na 3,5 maanden.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:03

Praetextatus

the dutch_paki

ruftman schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:44:
Het zal aan mij liggen, maar ik lees: `(ik heb na dit voorval nog een keer of 4 goederen besteld en opgehaald)'.

Had je die goederen dan van het tegoed op je account kunnen betalen?
Hier heb je nog geen antwoord op gegeven.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11-2025
Daarnaast schijnt het te zijn dat een e-mail waarop een reactie heeft gegeven even sterk staat als een aangetekende brief.

Bij een aangetekende brief gaat het er om dat je bewijs hebt dat de brief ontvangen is.

Als er een reactie op een e-mail is gegeven heb jij ook bewijs dat ze jouw e-mail ontvangen hebben, ze hebben immers gereageerd.

Verwijderd

Topicstarter
Praetextatus schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:33:
[...]

Hier heb je nog geen antwoord op gegeven.
De RMA zelf was na een aantal weken afgehandeld, waardoor het geld op de account 0 werd omdat het overgemaakt zou worden. Daarom was dit niet mogelijk. Bovendien was dit binnen een paar weken na de RMA en omdat ik al jaren bij deze webwinkel bestel vertrouwde ik er op dat het geld inderdaad snel overgemaakt zou worden.
Pagina: 1