Drie processorkoelers met twee fans getest

Pagina: 1
Acties:

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-02 18:13

Echt niet.

Gewoon niet.

Topicstarter
reviews: Drie processorkoelers met twee fans getest
De twee 130mm-ventilators zouden volgens de fabrikant niet minder dan 240W aan warmte kunnen afvoeren
Ik neem aan dat ze dat wel kunnen.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Uitdrukking met de betekenis van 'maar liefst', die ik hier wel vond kunnen in verband met het feit dat de meeste mensen wel weten dat een koeler bijvoorbeeld ook uit kan staan. En dan voert 'ie natuurlijk minder dan 240W af. Constructie is ook te herkennen aan 'kunnen': het is niet gezegd dat het gestelde altijd zo is, maar dat het mogelijk is.

Dus je aanname is correct, maar de tekst ga ik toch maar even niet aanpassen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan op 09-09-2011 10:57 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:52

Eagle Creek

Breathing security

reviews: Drie processorkoelers met twee fans getest

Bij de scorekaart wordt een pricewatchlink (bovenin de tabel, link boven de afbeelding) gemaakt naar de Rev2. Hierin staat geen enkel product genoemd. Iets verder bij "laagste prijzen voor" staat wel een pricewatchlink met inhoud, maar het lijkt hier niet te gaan om de rev 2 maar om een model met 1 fan.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02 23:22
Wat ik erg jammer vind is dat de populaire scythe mugen niet meegenomen is. Fan + fanclips erbij en dan is het ook een processorkoeler met twee fans.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:37
THE_FIREFOX schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:16:
Wat ik erg jammer vind is dat de populaire scythe mugen niet meegenomen is. Fan + fanclips erbij en dan is het ook een processorkoeler met twee fans.
Zo kan je nog veel meer koelers van 2 fans voorzien. Het gaat hier om koelers die standaard al voorzien zijn van 2 fans, lijkt me logisch dat er dan geen koeler met 1 fan mee is genomen (ter vergelijking was het wel interessant geweest natuurlijk).

The devil is in the details.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02 23:22
Hahn schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:18:
[...]

Zo kan je nog veel meer koelers van 2 fans voorzien. Het gaat hier om koelers die standaard al voorzien zijn van 2 fans, lijkt me logisch dat er dan geen koeler met 1 fan mee is genomen (ter vergelijking was het wel interessant geweest natuurlijk).
Je slaat de spijker op z'n kop :Y)

• Hahn
  • Laatst online: 17:37
Maar elke koeler had als vergelijking meegenomen kunnen worden ;)

The devil is in the details.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nieuwe Mugen 3 (en in de conclusie wordt de 2 ook nog aangestipt): reviews: Drie cpu-koelers voor hete vuren. Precies 24 uur voor deze review :) En idd, je kan dan wel op elke koeler twee fans schroeven, maar dan blijf je ook bezig.
Eagle Creek schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:12:
Bij de scorekaart wordt een pricewatchlink (bovenin de tabel, link boven de afbeelding) gemaakt naar de Rev2. Hierin staat geen enkel product genoemd. Iets verder bij "laagste prijzen voor" staat wel een pricewatchlink met inhoud, maar het lijkt hier niet te gaan om de rev 2 maar om een model met 1 fan.
De Pricewatchlink was abusievelijk van het verkeerde model. Als het goed is, is 'ie nu weg en komt 'ie weer terug zodra de koeler in webwinkels in NL wordt aangeboden :)

[ Voor 64% gewijzigd door Rataplan op 09-09-2011 13:55 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Zonder extra testen uit te voeren, was het zeker wel aardig geweest als je de resultaten van die twee testen bij elkaar zou voegen. Om te zien of die extra fans nou werkelijk iets nuttigs doen, of dat je ook met 1 fan uit de voeten kunt.

En dan uiteraard in een temperatuur vs. geluid grafiek en niet in afzonderelijke staafdiagrammen... (Jullie hebben toch wel Excel o.i.d. op de redactie?)

• robvanwijk
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-11-2025
Rataplan schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:52:De Pricewatchlink was abusievelijk van het verkeerde model. Als het goed is, is 'ie nu weg en komt 'ie weer terug zodra de koeler in webwinkels in NL wordt aangeboden :)
Op pagina twee ("Prijzen en specificaties") staat die link ook nog, kun je die daar ook updaten? Dankjewel! :)
[Dat vorige model is trouwens wazig... twee shops, waarvan de ene 10 euro wil vangen en de andere 40??]

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

De percentages van de geluiden zijn niet correct. Bij low RPM lijkt de Frio 2 keer zo luid te zijn als de rest, terwijl het verschil met de Noctua slechts 4dB is (+/- 10%). Bij high RPM swingt het al helemaal de pan uit. Een drillboor lijkt nog minder lawaai te maken dan de Frio :S

En waarom staan er geen laagste prijzen voor de Spire op de Conclusie pagina?

[ Voor 13% gewijzigd door Big Womly op 10-09-2011 08:30 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:06
Big Womly schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 08:27:
De percentages van de geluiden zijn niet correct. Bij low RPM lijkt de Frio 2 keer zo luid te zijn als de rest, terwijl het verschil met de Noctua slechts 4dB is (+/- 10%). Bij high RPM swingt het al helemaal de pan uit. Een drillboor lijkt nog minder lawaai te maken dan de Frio :S

En waarom staan er geen laagste prijzen voor de Spire op de Conclusie pagina?
Heb je het volgende gelezen?

"Om de geluidsproductie van de koelers in perspectief te zetten, zijn de waardes weergegeven met een logaritmische schaal met e=3. Daardoor is goed te zien dat de waargenomen geluidsdruk met elke 3dBA extra verdubbelt."

• mjtdevries
  • Laatst online: 14-11-2025
Voor een meetinstrument verdubbelt het ja, maar een mens ervaart 3dBA helemaal niet als een verdubbeling.
(mensen die een audio versterker hebben die een volume knop in dB schaal hebben weten dat uit ervaring)

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:06
mjtdevries schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:23:
Voor een meetinstrument verdubbelt het ja, maar een mens ervaart 3dBA helemaal niet als een verdubbeling.
(mensen die een audio versterker hebben die een volume knop in dB schaal hebben weten dat uit ervaring)
Hrm, waar. Dat is pas bij 10dBA als ik me niet vergis. Ik zorg ervoor dat de auteur hiervan op de hoogte wordt gesteld. Nu pas ik de tabel aan, waarbij de logaritmische schaal e=10 heeft.
Pagina: 1