Paypal verkopersbescherming op marktplaats

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:31

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Na een tablet van eur 260 verkocht te hebben aan iemand in Maastricht (woon zelf in Den Haag) zijn we overeen gekomen met paypal af te rekenen ter bescherming van de koper. Zelf heb ik via ebay ook wat dingen verkocht. Wat opviel was dat ik ook VERKOPERSbescherming had. Oftewel, als ik verzendbewijs met handtekening had naar het door paypal geleverde adres, is er niets aan de hand als de klant een chargeback claimt en zegt dat hij/zij niets ontvangen heeft.

Echter, bij deze betaling staat er dat ik NIET in aanmerking kom voor verkopersbescherming. Ik gebeld met Paypal, het geldt alleen voor Ebay niet voor marktplaats ;(

Zouden jullie nu shippen? Ik heb op zich wel het idee dat de koper integer is. Van de andere kant, als hij terugboekt, sta ik toch machteloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:48

paQ

paypal boekt terug, niet de koper.
paypal zal _mag ik aannemen_ toch echt eerst bij jou aankloppen of het verhaal klopt.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:17
Je moet je afvragen of je bij problemen zin hebt om aan een organisatie als PayPal uit te leggen dat jij echt wel geleverd hebt wat overeengekomen is. Voor marktplaatsverkopen binnen NL accepteer ik alleen contant betalen bij afhalen of overschrijving via bank/giro.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:35

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Je neemt nu bij voorbaat al aan dat de koper je gaat bedotten?

De situatie die jij nu beschrijft zou wel heel makkelijke oplichting in de hand werken en lijkt mij niet zo maar mogelijk.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
Als hij paypal geld terug wil krijgen moet hij een claim indienen. als jij dan kunt aantonen dat je e.e.a. verzonden hebt dan gaat paypal het geld niet teruggeven. Of wel, maar dan heb jij een claim voor de TNT toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
De koper komt op zich integer op mij over.

Echter: hij heeft betaald met paypal via automatische incasso. Eén telefoontje naar de bank en hij heeft zijn geld terug. Bij ebay, gaat paypal dat aanvechten, en krijg je als je aan de voorwaarden voldoet sowieso je geld terug. Voor marktplaats doen ze niets, werd mij aan de telefoon duidelijk :(

Ik kan voor EUR 260 moeilijk een deurwaarder op pad sturen als ik niet eens 100% zeker weet dat koper op het desbetreffende adres woont :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Mar2zz schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:22:
Als hij paypal geld terug wil krijgen moet hij een claim indienen. als jij dan kunt aantonen dat je e.e.a. verzonden hebt dan gaat paypal het geld niet teruggeven. Of wel, maar dan heb jij een claim voor de TNT toch?
Precies dat ja, en een pakket is standaard track and trace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

knakworst schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:23:

Echter: hij heeft betaald met paypal via automatische incasso. Eén telefoontje naar de bank en hij heeft zijn geld terug. Bij ebay, gaat paypal dat aanvechten, en krijg je als je aan de voorwaarden voldoet sowieso je geld terug. Voor marktplaats doen ze niets, werd mij aan de telefoon duidelijk :(
Jij bent je geld dan niet kwijt, het terugdraaien van een automatische incasso wordt dan zaak koper-paypal, daar wordt jij de dupe niet van (anders was oplichting wel heeel erg makkelijk).

Verder heb jij nog steeds die bescherming, als jij kan aantonen dat het verzonden is en voor ontvangst getekend (handtekening retour werkt via DHL nog wel, maar niet meer via PostNL), wordt de claim van de koper niet geaccepteerd.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 09-09-2011 10:26 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

knakworst schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:23:

Ik kan voor EUR 260 moeilijk een deurwaarder op pad sturen als ik niet eens 100% zeker weet dat koper op het desbetreffende adres woont :?
Geld waar je zelf voor akkoord geeft via de bank is niet terug te vorderen doormiddel van stornering dat geldt alleen bij automatische incasso zoals huur oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Het is goed dat je je bewust bent van de gevaren, maar ik zou me in dit geval niet al te druk maken.
Je geeft zelf al aan dat je het zaakje wel vertrouwd, nou dan?
Vaak heeft intuitie het wel bij het rechte eind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Droomygirl schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:26:
Vaak heeft intuitie het wel bij het rechte eind ;)
Intuïtie zegt ook bij 'if it sounds too good to true' vaak: gewoon doen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:07
Dat het verzonden is zegt uiteraard niets, je zou net zo goed een baksteen kunnen opsturen en bij een claim tegen Paypal zeggen "Ja, maar ik heb 't verstuurd en ik heb hier het verzendbewijs en bewijs dat het is ontvangen". In dit geval zal de koper geen claim kunnen indienen van niet ontvangen, maar wel van dat het product afwijkt van de omschrijving en kan daardoor alsnog z'n geld terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Foto's doen wonderen :) Foto van doos, foto van product, foto van doos+etiket, beter teveel foto's dan geen foto's, sta je behoorlijk sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
TerreurBV schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:25:
[...]

Geld waar je zelf voor akkoord geeft via de bank is niet terug te vorderen doormiddel van stornering dat geldt alleen bij automatische incasso zoals huur oid.
Paypal biedt wel degelijk automatische incasso aan. Ik heb bij Postbank gewerkt, een automatische incasso kun je zonder reden terugdraaien...
Wat is een storneringstermijn?
De storneringstermijn is de termijn waarbinnen u het geïncasseerde bedrag zonder opgaaf van reden kan terugboeken. Deze termijn is voor de meeste incasso’s 56 dagen en wordt ook wel terugboekings- of weigeringstermijn genoemd.

Let op: deze termijn geldt niet voor eenmalige incassomachtigingen, incasso’s voor loterijen en incasso’s voor het opwaarderen van beltegoed via Mobiel Opwaarderen.
.15.
Wat is een terugboekingstermijn?
De terugboekingstermijn is de termijn waarbinnen u het geïncasseerde bedrag zonder opgaaf van reden altijd kan terugboeken. Deze termijn is voor de meeste incasso’s 56 dagen en wordt ook wel stornerings- of weigeringstermijn genoemd.

Let op: deze termijn geldt niet voor eenmalige incassomachtigingen, incasso’s voor loterijen en incasso’s voor het opwaarderen van beltegoed via Mobiel Opwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

knakworst schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:39:
[...]

Paypal biedt wel degelijk automatische incasso aan. Ik heb bij Postbank gewerkt, een automatische incasso kun je zonder reden terugdraaien...

[...]
Bij Paypal geef je directe toestemming tot betalen als ware je het zelf overmaakt, Ideal is ook niet te storneren en Paypal levert de zelfde dienst alleen met de voordeel het idee achter een CC.

En dan nog Paypal zal je nooit geld afhandig maken zonder een hele goeie rede die dan de koper zal moeten waar maken.

[ Voor 12% gewijzigd door 42dpi op 09-09-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
Je hebt op zich gelijk, maar als je je paypal koppelt aan je bankrekening, schrijft paypal het bedrag met een automatische incasso af van je bankrekening.

Als jij deze incasso bij je bank (en niet bij paypal) laat storneren, draait paypal de transactie ook terug omdat ze het geld immers niet hebben kunnen incasseren van je bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
En als je geen verkopersbescherming hebt van Paypal kun je fluiten naar je geld ;w

Ik ga denk ik het geld terugboeken en kijken of koper onder rembours accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:17
knakworst schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:11:
Ik ga denk ik het geld terugboeken en kijken of koper onder rembours accepteert.
Wat is er mis met gewoon vooruitbetalen per bank?

Rembours is ook leuk wanneer de koper het pakje weigert - zit je met de verzendkosten...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Koper wil niet vooruitbetalen per bank. Kan ik op zich ook begrijpen, als ik niets vezend kan hij weer fluiten naar zijn geld. Ik had alleen een paypal knop aanstaan op marktplaats. Ik had op ebay verder goede ervaringen, en daar ben je ook als verkoper beschermt, als je kan aantonen dat je het artikel aangetekend verstuurd hebt naar het juiste adres. Op marktplaats bieden ze die garantie helaas niet :/

[ Voor 52% gewijzigd door knakworst op 09-09-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

Om even de boel voor je op te helderen.
Er is wel een degelijke manier om hiermee gezeik te krijgen.

De koper logt in op een VPN verbinding en logt vervolgens in op zijn PayPal account om jou te betalen.
Wanneer jij het geld op je paypal ziet dan verstuur je het pakketje. Vervolgens stuurt de koper een claim in onder het mom van. ''Un-authorized transaction'' alsof zijn account gehackt is.

Paypal zal vervolgens kijken vanaf welk IP er is ingelogd op bijbehorende paypal account en zien dat dit een ander ip is als normaal en het geld direct terugstorten.
Ja heb dit wel eens in de praktijk meegemaakt.
Paypal beschermd je voor geen meter als je erop aankomt. Het zelfde geld voor het ''verzekerd'' verzenden van producten via PostNL, als er wat gebeurd is PostNL nooit te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:07
knakworst schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:29:
Koper wil niet vooruitbetalen per bank. Kan ik op zich ook begrijpen, als ik niets vezend kan hij weer fluiten naar zijn geld. Ik had alleen een paypal knop aanstaan op marktplaats. Ik had op ebay verder goede ervaringen, en daar ben je ook als verkoper beschermt, als je kan aantonen dat je het artikel aangetekend verstuurd hebt naar het juiste adres. Op marktplaats bieden ze die garantie helaas niet :/
In dit geval zou ik gewoon wachten op een andere koper die wél vooruit wil betalen (of kan afhalen). Als de koper alleen met Paypal wil betalen, dan geeft 't aan dat hij de boel ook niet helemaal vertrouwd.
Pagina: 1