Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spanningsbeveiliger voor 2 x ethernet kabel

Pagina: 1
Acties:

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb thuis een pricewatch unsorted: Belkin 7-Sockets SurgeMaster (Link website fabrikant).
Deze stekkerdoos heeft ook een poort voor beveiliging van je ethernet.
Wat ik altijd heb gehoord is dat je alle kabels die in je computer gaan door zo een beveiliging moet laten gaan, anders kan de overstroom via de switch (die niet beveiligd is) -> netwerkkabel toch nog je computer kapot maken.

Ik heb een NAS gekocht met twee ethernet poorten en wil hier ook een spanningsbeveiliger voor plaatsen.
Heb dus 1 stopcontact nodig maar twee ethernet poorten om alles te beveilegen.

Nu is op internet hier niet zoveel over te vinden, en al zeker niets iets dat te koop is in een simpele winkel in België (of e-shop in België / Nederland indien het niet anders mogelijk is).

Wat ik wel had gevonden:
http://www.sourcingmap.nl...em-afleider-p-122692.html (maar dit lijkt mij eerder voor echte elektrische kasten).
http://www.amazon.com/Tri...TF8&qid=1315555030&sr=1-1 is gelijkaardig aan de vorige.

Dus mijn vraag is: Is die beveileging van je ethernet kabel echt nodig, zoja hoe doen jullie het ?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:13
zoek eens bij een club als conrad op overspannings beveiliging.

Wat het beste is, maar natuurlijk niet het goedkoopste:
één driefase beveiliging meteen na de Hoofdschakelaar
één ethernet overspanningsbeveiliging op de telefoon/adsl meteen waar de telefoonkabel binnenkomt.
één op de coax, waar die het huis binnenkomt.

Zo heb je alle apparatuur beveiligd, want je zult zien dat als je het per apparaat doet er na een tijdje toch één of ander op het netwerk aangesloten apparaat niet op de overspanningsbeveiliging zit met alle gevolgen van dien.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
Tens schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:16:
zoek eens bij een club als conrad op overspannings beveiliging.

Wat het beste is, maar natuurlijk niet het goedkoopste:
één driefase beveiliging meteen na de Hoofdschakelaar
één ethernet overspanningsbeveiliging op de telefoon/adsl meteen waar de telefoonkabel binnenkomt.
één op de coax, waar die het huis binnenkomt.

Zo heb je alle apparatuur beveiligd, want je zult zien dat als je het per apparaat doet er na een tijdje toch één of ander op het netwerk aangesloten apparaat niet op de overspanningsbeveiliging zit met alle gevolgen van dien.
En uiteraard bij de apparaten nog een beveiliging ;) Anders zou een inslag in je eigen huis nog een probleem kunnen veroorzaken ;) Gezien het feit dat de groepen an sich niet beveiligd zijn.

Carpe Diem

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bij inslag in je eigen huis heb je denk ik een heel ander probleem :)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als je het echt veilig wil...

- Computer(s) (met alle direct aangesloten hardware) op eigen poorten van een UPS
- In plaats van een ethernet kabel een glasvezel kabel gebruiken (tegenwoordig 2e hands prima betaalbaar op gigabit)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• HyperBart
  • Laatst online: 09:33
Mja, ik heb het bij mij opgelost door kritieke hardware (zoals mijn ESXi, NAS, HP ProCurve gigabit-switch) en dergelijke op de UPS te hangen, in die UPS komt één kabeltje toe en er vertrekt er weer één dat naar de gigabit switch gaat...

Handig eigenlijk, ik kan mijn setup "migreren" naar een andere fysieke locatie +) zonder downtime :P

In jouw geval heb je eigenlijk maar weinig opties, ik ben niet bekend met multiple ethernet protected UPS'en... Dus het zullen er twee worden... Of je doet zoals mij, alles op die UPS en huppa...

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

HyperBart schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:40:
Mja, ik heb het bij mij opgelost door kritieke hardware (zoals mijn ESXi, NAS, HP ProCurve gigabit-switch) en dergelijke op de UPS te hangen, in die UPS komt één kabeltje toe en er vertrekt er weer één dat naar de gigabit switch gaat...
Als je alle hardware op hetzelfde UPS poortje hebt zitten dan heb je nog steeds een groot probleem zodra de voeding van bijvoorbeeld je NAS opeens een stroompiek over het stroomnetwerk geeft :+

Mja... met fatsoenlijke hardware zie ik dat niet snel gebeuren. Al zou ik cheapass PSU's niet vertrouwen daarmee :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• HyperBart
  • Laatst online: 09:33
No worries... Al mijn devices ga ik op aparte power sockets van mijn UPS hangen :), zijnde dus eentje voor NAS, eentje voor ESXi en eentje voor verbindingsapparaten... Ja ok, dan kan de NAS nog altijd via de netwerkkabel een jolt geven aan de switch en tot aan de ESXi, maar dan denk ik dat eerder de switch er uit knalt of de NIC van het ontvangende device dan het device zelf... Nu ja, zeg nooit nooit, maar ik voel me zo meer als veilig genoeg, zeker in een frickin' thuisomgeving...
Pagina: 1