via mijn smartphone over wifi bellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otherwise777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
Hallo,
Ik wil via mijn smartphone's wifi thuis kunnen bellen,
Dit gaat als volgt:
Er staat een server thuis die aangesloten staat op een wifi router en mijn thuisnetwerk die ook de telefoon beheerd. Via mijn telefoon kan ik met wifi connecten met de server waarna er informatie uitgewisseld kan worden namelijk spraak. Dit kan vervolgens weer doorgebonden worden met mijn huis telefoon waardoor ik als het ware via mijn mobiel thuis over het thuisnetwerk bel.
Ik weet dat dit zo mogelijk is alleen is het nog niet gerealiseerd, ik weet ook dat bepaalde telefoonmaatschapijen zoals t-mobile hier gebruik van zouden maken in bepaalde gevallen.

Nu is mijn vraag, weet iemand wat voor programma ik kan gebruiken op de server, en of er al zoiets is voor een smartphone? (ik gebruik android)
Ik heb als he ware een programma nodig dat kan communiceren met mijn telefoon over wifi,
ik heb deze vraag zo geformuleerd omdat ik er ook nog andere dingen mee wil, Ik zoek niet naar een alternatieve oplossing zoals Skype, ik zoek een programma dat me kan helpen met dit probleem.

weet iemand hier meer vanaf?

[ Voor 9% gewijzigd door otherwise777 op 09-09-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Waarom zo moeilijk doen met een eigen server in je huis als je gewoon Skype en dergelijke kan gebruiken?

Welk OS heb je op je telefoon staan trouwens? Nogal belangrijk om te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 20:39
Voor Android kun je onder andere ook Scydo, MobileVoip en natuurlijk Skype gebruiken om goedkoop te bellen. Ik denk dat dit qua kosten (1ct per minuut naar vast) goedkoper is dan het 24/7 draaien van een eigen server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otherwise777
TrekDude101 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:58:
Waarom zo moeilijk doen met een eigen server in je huis als je gewoon Skype en dergelijke kan gebruiken?

Welk OS heb je op je telefoon staan trouwens? Nogal belangrijk om te weten ;)
OS is android zoals al staat vermeld in mijn topic,

Supermario,
De server draait standaard al, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden, ook is het bellen naar vast voor mij gratis.

Ik wil nog meer doen met deze verbinding tussen server en mobiel, ik probeerde het alleen zo simpel mogelijk uit te leggen.

Ik heb een programma nodig voor op een server waarmee ik kan communiceren met mijn mobiel (android) over wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
Je kunt een Asterisk server installeren, deze koppelen aan een analoog 56k modempje en op Android gebruik maken van een Sip client. Dan gebruik je Asterisk als telefooncentrale tussen je analoge netwerk en je SIP netwerk. Een bult linux ervaring lijkt me echter wel gewenst om alles binnen redelijke tijd voor elkaar te krijgen, als je dit niet hebt dan hoef je er niet op te rekenen dat je dit in een maand (uitgaande van een avondje hier, een avondje daar) hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otherwise777
Bedankt voor het advies,
mijn linux ervaring is nog niet enorm maar dat kan nog komen,
Ik doe dit voor een stage opdracht en heb hier 40 uur per week voor,
ik ben echter nog aan het bekijken welke opties mogelijk zijn

nog een laatste vraag, hoe kan ik het beste leren omgaan met asterisk?
Ik ben hier laatst al ingedoken om te kijken of het wat was, maar van te voren werd al gezegd dat het niet 123 gedaan was, zijn hier goeie boeken/ guides voor om hiermee om te gaan? zo ja waar kan ik die vinden?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je kan al eens beginnen met Het grote Asterisk topic - Deel 2 door te nemen.
Verder kan je een heel aantal (zelfs gratis!) boeken vinden op Asterisk.org, een beetje eigen inzet mag wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
Ik heb voor mijn afstuderen ook redelijk wat documentatie moeten maken over Asterisk, als je me een PM stuurt met je e-mail adres wil ik je best het een en ander opsturen om je op weg te helpen :) .

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 11:09

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Neem een fritzbox en registreer je mobiel erop en dan ben je er ook .
Er is geen leukere PBX voor thuis

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
Siekman schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:30:
Neem een fritzbox en registreer je mobiel erop en dan ben je er ook .
Er is geen leukere PBX voor thuis
TS: "Ik doe dit voor een stage opdracht en heb hier 40 uur per week voor".

Ik denk dat de opdracht dan niet meer helemaal aan de eisen voldoet ;)
Pagina: 1