Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2010] hoe snel navigeren door veel mappen? *

Pagina: 1
Acties:

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Goedemorgen,

Gisteren ben ik op mijn werk gemigreerd naar Windows 7, inclusief Office 2010. Allemaal leuk en aardig, alleen ik loop tegen verschillende vervelende dingetjes aan.

Ik werk als verkoper binnendienst, en onze Outlook inbox bevat letterlijk honderden klantmappen. Als ik voorheen een klant wilde zoeken, dan klikte ik gewoon links in een leeg gedeelte van de tree, en typte ik de eerste paar letters van de klantnaam in. Outlook sprong dan zelf naar de juiste klant. Dit werkt dus niet meer!

Om nu een klant terug te vinden, moet ik mezelf een ongeluk scrollen, en op zicht de juiste klant aanklikken. Zeer omslachtig en tijdrovend. En workaround die ik zelf heb gevonden: op een van de klantmappen dubbelklikken. Dan werkt het wel. Echter ben ik dan mijn eigen inbox weer kwijt in het hoofdvenster. Dus mails verslepen wordt zo wat lastig.

Weet iemand hoe dit kan, en of dit eventueel op te lossen valt?

Thanks.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
"Vraag over Outlook 2010" is een weinig zeggende topictitel, dus die pas ik even aan.

Als het gaat om verplaatsen, kan je dan niet beter meer met berichtregels gaan doen?

Snel verplaatsen kan met de knop Verplaatsen. Gebruik de sneltoets, raak je muis niet aan, en je kunt veel sneller dan je bij oudere OL-versies deed naar de juiste map verplaatsen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 14:50
Je hebt toch een zoek balk boven de mail lijst staan?
(ctrl+e)

[ Voor 8% gewijzigd door ItMeAedri op 09-09-2011 09:43 ]

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Dit werkt nog steeds, maar in plaats van op een leeg gedeelte te klikken klik je op de actieve map. Dus als je in de Inbox zit klik je eerst op de Inbox map en vervolgens tiep je de naam van de map (je klant) totdat de juiste map is geselecteerd. Je kunt dan de map openen door op de Spatiebalk of de ENTER toets te drukken.

In plaats van op de actieve map te klikken kun je ook op SHIFT+TAB of SHIFT+F6 drukken om de focus naar de mappen lijst in het Navigatievenster te zetten (afhankelijk van waar je focus is moet je eventueel meerdere keren op SHIFT+TAB of SHIFT+F6 drukken).

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
F_J_K schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:39:
offtopic:
"Vraag over Outlook 2010" is een weinig zeggende topictitel, dus die pas ik even aan.

Als het gaat om verplaatsen, kan je dan niet beter meer met berichtregels gaan doen?

Snel verplaatsen kan met de knop Verplaatsen. Gebruik de sneltoets, raak je muis niet aan, en je kunt veel sneller dan je bij oudere OL-versies deed naar de juiste map verplaatsen.
Ik wil niks verplaatsen. Ik wil naar de klantmap springen door de eerste letters in te tikken op het toetsenbord.
Zhalix schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:42:
Je hebt toch een zoek balk boven de mail lijst staan?
(ctrl+e)
Sorry, maar dit werkt niet goed. Hij vindt geen mappen en ik wil het gewoon zoals voorheen hebben.
Roady81 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:32:
In plaats van op de actieve map te klikken kun je ook op SHIFT+TAB of SHIFT+F6 drukken om de focus naar de mappen lijst in het Navigatievenster te zetten (afhankelijk van waar je focus is moet je eventueel meerdere keren op SHIFT+TAB of SHIFT+F6 drukken).
Helemaal top! Shift-tab did the job.

Bedankt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

bram1984 schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:30:
Ik wil niks verplaatsen. Ik wil naar de klantmap springen door de eerste letters in te tikken op het toetsenbord.
offtopic:
?
bram1984 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:28:
Echter ben ik dan mijn eigen inbox weer kwijt in het hoofdvenster. Dus mails verslepen wordt zo wat lastig.
Maar goed, inderdaad werkt (gelukkig) tab ook nog prima. Muisvermijden FTW :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1