Alleen licenties van VMware in huis halen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:18
Ik ben bezig me een nieuwe omgeving op te zetten waarbij ik van ten minste 2 servers gebruik ga maken om daar wat failover te creeeren.

De laatste maanden heb ik enkele bedrijven aangeschoten om hun verhaal te doen wat voor oplossing en diensten ze me kunnen bieden. Alle aanbiedingen worden gepresenteered met een kostenpost voor installatie/configuratie (nog geen onderhoud inbegrepen zelfs) waar ik 'U' tegen zeg.

De kennis en tijd is in huis om de installatie/configuratie in huis te doen, maar ik heb het idee dat elke partner kosten wat kost probeert een totaalpakket te verkopen.

Zijn er ook partijen die niet moeilijk doen over licentiewerk? Dat ik contact met zo'n partij opneem, zeg wat ik nodig heb, hun sturen mij de factuur voor de licentie, ik betaal 'm en krijg de licentie.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
je kan altijd in de online shop van vmware gaan winkelen...

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:43
Of een reseller bellen en duidelijk aangeven dat je ALLEEN licenties wil, als je vraagt om
Keiichi schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:38:
hun verhaal te doen wat voor oplossing en diensten ze me kunnen bieden.
dan krijg je die natuurlijk ook aangeboden.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Keiichi schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:38:
Zijn er ook partijen die niet moeilijk doen over licentiewerk? Dat ik contact met zo'n partij opneem, zeg wat ik nodig heb, hun sturen mij de factuur voor de licentie, ik betaal 'm en krijg de licentie.
Zo ongeveer iedere partij?

Enkel moet je het dan wel juist vragen...

Licenties is geen oplossing. Vraag jij om een oplossing dan komt er meer bij kijken dan licenties.

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Het tricky van zo'n vraag is dat als ik hier een linkje van mijn favoriete reseller zet dat min of meer ook spam/advertising is...

In ieder geval zijn er genoeg goede partijen die, als je vraagt "Ik heb net nieuwe hardware gekocht en moet licenties hebben voor Product X, die en die, kost da?" je netjes een offerte sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bedrijfsnaam hier neerzetten lijkt me niet zo slim, maar als je even een PB stuurt kan ik je wel meer inlichtingen geven. Het lijkt me stug dat onze verkoop-afdeling hier 'nee' tegen zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:31:
Een bedrijfsnaam hier neerzetten lijkt me niet zo slim, maar als je even een PB stuurt kan ik je wel meer inlichtingen geven. Het lijkt me stug dat onze verkoop-afdeling hier 'nee' tegen zegt ;)
En mij lijkt het weer stug dat als er om oplossingen en diensten gevraagd wordt dat er dan enkel licenties geoffreerd gaan worden ;)

Ik heb een beetje het idee dat TS in 1e instantie simpelweg alles wilde uitbesteden, nu heeft hij de offertes binnen en blijkt het ietwat buiten budget te vallen en dat TS nu om reden x/y/z niet meer terug naar zijn leverancier durft te gaan om een andere offerte op te vragen.

Behalve als je echt een 100% diensten bedrijf opbelt gok ik zomaar dat iedereen de licentie's wel wil leveren als je daarom vraagt. Enkel moet je dan niet om iets vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:18
Het klopt dat het buiten het budget gaat vallen. Maar ik stond er ook van te kijken hoeveel marge er op eventueel te leveren hardware opzat. Ten opzicht van pricewatch (waar ik aan mag nemen dat daar ook altijd de marges van de verkoper als bijzitten) 15 tot 25% extra gerekend worden.

En ook nog een X-bedrag voor projectmanagement, configuratie & installatie waardoor ik eigenlijk raar vind dat er zoveel extra marge gerekend word.

@ BarthezZ, kun je per DM laten weten welke reseller dat is?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 17:47
Keiichi schreef op maandag 12 september 2011 @ 01:43:
Het klopt dat het buiten het budget gaat vallen. Maar ik stond er ook van te kijken hoeveel marge er op eventueel te leveren hardware opzat. Ten opzicht van pricewatch (waar ik aan mag nemen dat daar ook altijd de marges van de verkoper als bijzitten) 15 tot 25% extra gerekend worden.

En ook nog een X-bedrag voor projectmanagement, configuratie & installatie waardoor ik eigenlijk raar vind dat er zoveel extra marge gerekend word.

@ BarthezZ, kun je per DM laten weten welke reseller dat is?
Hardware door een ict professional laten leveren is nou eenmaal duurder dan webshop XYZ, weet je zeker dat je ook alle bijkomende risico's wilt? In geval van problemen moet je het wel zelf kunnen oplossen.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:34
Is natuurlijk wel logisch dat het een stuk duurder is. Er zit vaak een service bij dat als de hardware uitvalt of niet meer naar behoren werkt zeer snel ( zelfde dag ) word vervangen.
Ga je naar webshop X, dan moet je hem eerst RMA aanbieden enz.

Ik ken ex-ict bedrijven die goedkoop hardware leverden, maar als het stuk was was je makkelijk 2-3 dagen verder voordat je het werkend of nieuw in huis had.

Hangt ook geheel van de situatie af, heb je een server die alles op zou kunnen vangen bij uitval? Dan zouden die 2-3 dagen niet heel veel uit moeten halen, maar of je dat wilt is een 2de.

Licenties verkopen de meeste ict-bedrijven ook gewoon los, alleen moet je daar natuurlijk wel naar vragen...

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 16:28
Als je vmware licenties af wil nemen uit hun eigen shop heb je verplicht 2 werknemers nodig die de certificeringen hebben, dat is een vereiste van vmware uit. Esxi is gratis maar mag weer niet in een commerciele rol gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:51

Asteroid9

General Failure

jimmy87 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:34:
Als je vmware licenties af wil nemen uit hun eigen shop heb je verplicht 2 werknemers nodig die de certificeringen hebben, dat is een vereiste van vmware uit. Esxi is gratis maar mag weer niet in een commerciele rol gebruikt worden.
Sinds wanneer? :?

Wij hebben wel vaker licenties direct bij VMware afgenomen, en hier heeft niemand certificeringen.
Lijkt me ook een onzinnige regel, nogal slecht voor hun sales...

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
jimmy87 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:34:
Esxi is gratis maar mag weer niet in een commerciele rol gebruikt worden.
Say what?! Waar haal je dat vandaan? Volgens deze link mag dat wel.

Overigens ben ik het wel eens met de kritische houding t.o.v. virtualisatie maar er zijn wel degelijk voordelen te behalen m.b.t. disaster recovery (snelle restore vanuit bijvoorbeeld veeam) en hardware independence.

Edit: Hmmm zie nu pas dat laatste bericht alweer van twee weken terug was. My Bad!

[ Voor 7% gewijzigd door DeZwarteKip op 03-10-2011 15:56 . Reden: niet verder kijken dan mijn neus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 16:30
Keiichi schreef op maandag 12 september 2011 @ 01:43:
Ten opzicht van pricewatch (waar ik aan mag nemen dat daar ook altijd de marges van de verkoper als bijzitten) 15 tot 25% extra gerekend worden.
Je kijkt eerst bij de goedkoopste van de goedkope dozenschuivers en vindt het dan raar dat een bedrijf dat geen dozenschuiver is maar veeeeel lagere volumes draait maar ondertussen wel garantie moet regelen, die zooi moet bestellen, inregelen etc etc duurder is? De gemiddelde B2B groothandel is al net zo duur of duurder dan de goedkoopste in de pricewatch, en dan heeft het bedrijf dat jij hebt aangeschreven nog helemaal niks gedaan :P

Als je alleen maar licenties wilt dan kun je denk ik bij iets als Licencetrader of Insight wel terecht?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1