Toon posts:

Snow Leopard op VM Workstation 7 QE/CI probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik ben nog niet zo lang "into the MAC". Om precies te zijn 2-3 dagen.
Ik wil de MAC uitproberen, dus even geen MAC kopen, laat staan mijn PC een Hackintosch ombouwen. Daar ben ik niet technisch genoeg voor.

Ondertussen heb ik een goedlopende installatie en dito omgeving van Snow Leopard 10.6 in VM Ws 7 draaien. Snow Leopard zelfs officieel via de site kunnen upgraden naar 10.6.8. Ik was verbaasd. Helemaal top! Met een retail DVD iLife 11 geïnstalleerd en alles loopt nog steeds virtueel en als een zonnetje. Zat aan RAM aan boord.

De reden waarom ik snuffel aan de MAC is iMovie. En hier zit dan ook het probleem: als ik dit programma start, dan krijg ik de melding "iMovie requires a graphics card that is compatible with Quartz Extreme. One or more of your graphics cards does not support Quartz Extreme". En dan is het einde oefening.

Het internet inmiddels afgestruind en eigenlijk geen oplossing hiervoor gevonden. Eerlijk gezegd kom ik in een cirkel tercht...
Weet iemand hier hoe je dit aanpakt?? Ik wil iMovie grondig kunnen testen.

Alle succesvolle ervaringen zijn welkom!!

Alvast bedankt,
Maus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
Heb je deze guide al doorgenomen? En anders even naar InsanelyMac doorsurfen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:33

Twazerty

AVCHDCoder developer

Mij lijkt dat dit niet lukt in een virtual machine. Ik denk toch echt dat je de juiste grafische kaart aan je virtual machine moet koppelen (vermoed dat dit niet mogelijk is??)

Maar waarom iMovie? dat is het meest waardeloos stukje software waar ik ooit mee heb gewerkt.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Alex,
Bedankt voor je snelle reactie!
alex3305 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 00:43:
Heb je deze guide al doorgenomen? En anders even naar InsanelyMac doorsurfen :).
Nee, heb ik nog niet. Ik kijk net effe. Het lijkt erop dat hardware virtualisatie in mijn host aan moet staan will het op de guest (vm snow leopard) gaan werken. De Quartz Extreme bedoel ik.
Ik ga dat morgen uitzoeken. Is nu even iets te laat.

Wordt vervolgd.

Maus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi TwAzerty,
Bedankt voor je reactie.
Waarom iMovie? Omdat in de 11-versie veel features zitten waarmee je in korte tijd gelikte clips kunt maken. Als prototype voor een echte montage. Ik heb als achtergrond AVID Suite en Adobe Premiere, dus ben wel wat gewend.
Aangezien ik in het onderwijs zit, zie ik daarvan ook de educatieve meerwaarde. Avid en Premiere zijn te ontoegankelijk voor beginners. iMovie daarentegen niet. Maar ik wil voorlopig geen MAC kopen. En mijn vette PC wil ik niet voor een deel een Hackintosch laten zijn. Vandaar mijn zoektocht naar de juiste driver, patch of iets dergelijks dat ik in VM moet stoppen of in de virtuele MAC.

Groeten,
Maus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:01
iMovie zal als je het al aan de praat krijgt wel een stuk langzamer lopen in een virtuele omgeving dan IRL. Zeg maar net als games, die draaien ook altijd zeer slecht in een virtual machine.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gaat niet lukken, de gevirtualiseerde videokaart ondersteunt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Als ik jou was zou ik gewoon is een middag bij een Apple Store langs gaan, verhaal uitleggen en je mag spelen!
Pagina: 1