Anoniem: 418444

Topicstarter
Hallo,

ik wil graag een draadloos netwerk maken met een speedtouch 510 modem op mijn studentenkamer. Ik had een oude draadloze router van thuis (Sitecom WL-535 v1.001), maar als ik deze verbind met mijn modem, krijg ik geen internetverbinding. Ik kan dan wel vanaf mijn laptop verbinding maken met de router zelf, maar dan krijg ik geen internetverbinding. Zou ik dit probleem op kunnen lossen door een draadloos access point te kopen? Of is er een manier om mijn draadloze router aan de praat te krijgen icm dit modem?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Ik denk dat de modem waarop je je router aansluit beschikt over NAT/firewall. Ik zou de modem eens benaderen via je netwerk en deze functies proberen uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:06
Misschien gebruikt je speedtouch hetzelfde subnet als je router, dan kun je geen internetverbinding tot stand krijgen. (bijvoorbeeld wanneer jou speedtouch ip adressen uitdeelt in de 192.168.0.xx reeks, en je Sitecom router doet dat ook.) Probeer het subnet van je Sitecom of Speedtouch te controleren en indien nodig te wijzigen, misschien werkt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:32

lier

MikroTik nerd

Wat ik zou doen ( :) ) is de modem in bridge mode te laten werken. Dan kan je router doen waar hij goed in is en je modem ook.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 11:15
helaas heeft de 510 geen bridge mode uit mn hoofd....

pas idd de DHCP aan in de sitecom, zet ook de gateway in de sitecom naar de speedtouch

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:32

lier

MikroTik nerd

TheNymf schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:30:
helaas heeft de 510 geen bridge mode uit mn hoofd....
Ik denk het wel ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Allereerst dank voor jullie reacties, ben er vanavond mee aan de slag gegaan, maar nog zonder resultaat. De modem geeft IP adressen uit in de range van 10.0.0.xx en de router zit in 192.168.0.xx als ik het goed begrijp. Als ik DHCP uitschakel in de router, kan ik er helemaal geen verbinding meer mee maken. De firewall in mijn modem heb ik uitgeschakeld. Alleen bridge mode heb ik nog niet geprobeerd, maar als ik dat doe, kan ik dan alleen nog verbinding krijgen via de router of kan dat dan nog steeds rechtstreeks via de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is iets heel erg standaards. Bridge kan, maar het is makkelijker om de ST510 te laten routeren en je router in een access point om te zetten. Je hoeft niets te veranderen in de ST510.

1) ga in de setup van je router, en geef die een IP-adres in de range van de ST510 (bijvoorbeeld 10.0.0.50)
2) schakel de DHCP server van de router uit.
3) steek de kabel die uit de ST510 komt in een LAN-poort, niet in de WAN-poort.

Vooral 3 is iets wat mensen vaak fout doen. Als je in de setup van de router wilt gaan (voor passwords etc), dan moet je daarna 10.0.0.50 gebruiken en niet het originele IP-adres.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij werkt! Enorm bedankt voor jullie hulp, ben hier heel blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 418444 schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:34:
Hij werkt! Enorm bedankt voor jullie hulp, ben hier heel blij mee!
Wat heb je nu uiteindelijk gedaan?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eerst even alle netwerkinstellingen teruggezet naar standaard op mijn laptop (had bij verbinding met router wat instellingen verkeerd gezet, blijkt nu). Daarna kon ik weer verbinden met het modem nadat ik DHCP uitgeschakeld had. Daarna jouw instructies gevolgd en toen was alles werkzaam :)
Pagina: 1