Een maat van mij heeft vrij frequent het probleem dat zijn pc volledig vastloopt,
de pc moet dan echt met de powerknop afgesloten worden. Het beeld blijft staan en de pc reageert nergens meer op.
Dingen die er tot nu toe geprobeerd zijn:
-Starten met IGP I.p.v. videokaart: Geen effect.
-Windows 7 herinstalleren: Leek effect te hebben maar uiteindelijk toch niet.
-Ubuntu geinstalleerd: Ubuntu is in 1-2 uur nog niet vastgelopen terwijl Windows nu al bij het opstartscherm vastloopt.
-Memtest wordt nu gedraaid
-Moederbord voor defecte\bolle Condensatoren gecontroleerd: Niets gevonden
Hoewel ik er niet helemaal zeker van ben: Het lijkt wel alsof de pc het beter doet als hij een tijd uit heeft gestaan, maar alles heeft nette temperaturen en de koelblokken voelen wel warm aan, maar niet gloeiend heet.
De hardware weet ik niet helemaal zeker:
- AMD Phenom x3 8400(Toliman)
-Standaard HP moederbord
-Hp voeding
-Ati radeon 5670
- 1 hardeschijf, type heb ik nog niet na kunnen kijken.
Edit:
Ubuntu valt nu ook in de busybox, nu ben ik geen Linux expert maar volgens mij duidt dat erop dat er iets mis is gegaan met booten. Ik gok op misschien een gebroken sata kabel.
de pc moet dan echt met de powerknop afgesloten worden. Het beeld blijft staan en de pc reageert nergens meer op.
Dingen die er tot nu toe geprobeerd zijn:
-Starten met IGP I.p.v. videokaart: Geen effect.
-Windows 7 herinstalleren: Leek effect te hebben maar uiteindelijk toch niet.
-Ubuntu geinstalleerd: Ubuntu is in 1-2 uur nog niet vastgelopen terwijl Windows nu al bij het opstartscherm vastloopt.
-Memtest wordt nu gedraaid
-Moederbord voor defecte\bolle Condensatoren gecontroleerd: Niets gevonden
Hoewel ik er niet helemaal zeker van ben: Het lijkt wel alsof de pc het beter doet als hij een tijd uit heeft gestaan, maar alles heeft nette temperaturen en de koelblokken voelen wel warm aan, maar niet gloeiend heet.
De hardware weet ik niet helemaal zeker:
- AMD Phenom x3 8400(Toliman)
-Standaard HP moederbord
-Hp voeding
-Ati radeon 5670
- 1 hardeschijf, type heb ik nog niet na kunnen kijken.
Edit:
Ubuntu valt nu ook in de busybox, nu ben ik geen Linux expert maar volgens mij duidt dat erop dat er iets mis is gegaan met booten. Ik gok op misschien een gebroken sata kabel.
[ Voor 12% gewijzigd door ed800 op 08-09-2011 22:50 ]