• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-07 16:47
Een maat van mij heeft vrij frequent het probleem dat zijn pc volledig vastloopt,
de pc moet dan echt met de powerknop afgesloten worden. Het beeld blijft staan en de pc reageert nergens meer op.

Dingen die er tot nu toe geprobeerd zijn:

-Starten met IGP I.p.v. videokaart: Geen effect.
-Windows 7 herinstalleren: Leek effect te hebben maar uiteindelijk toch niet.
-Ubuntu geinstalleerd: Ubuntu is in 1-2 uur nog niet vastgelopen terwijl Windows nu al bij het opstartscherm vastloopt.
-Memtest wordt nu gedraaid
-Moederbord voor defecte\bolle Condensatoren gecontroleerd: Niets gevonden

Hoewel ik er niet helemaal zeker van ben: Het lijkt wel alsof de pc het beter doet als hij een tijd uit heeft gestaan, maar alles heeft nette temperaturen en de koelblokken voelen wel warm aan, maar niet gloeiend heet.

De hardware weet ik niet helemaal zeker:
- AMD Phenom x3 8400(Toliman)
-Standaard HP moederbord
-Hp voeding
-Ati radeon 5670
- 1 hardeschijf, type heb ik nog niet na kunnen kijken.

Edit:
Ubuntu valt nu ook in de busybox, nu ben ik geen Linux expert maar volgens mij duidt dat erop dat er iets mis is gegaan met booten. Ik gok op misschien een gebroken sata kabel.

[ Voor 12% gewijzigd door ed800 op 08-09-2011 22:50 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Naast de dingen die je al hebt geprobeerd kun je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook altijd nog eens doornemen, daar staan ook nog de nodige dingen in die je kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed800
Bedankt Terw_Dan.

Sata kabel gewisseld, nog steeds niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien is je voeding slecht. Heb weleens meegemaakt dat een voeding na een bepaalde belasting onder de 10,5V kwam en dus de pc vastliep.
Anders misschien je moederbord, maar ik hoop het niet voor je...

• ed800
Ik ben er volgens mij uiteindelijk uit:
Hij heeft een nieuwe sata-kabel gekocht en aan zijn hdd gehangen en nu werkt alles zoals het hoort en blijft het ook werken. Dus volgens mij is het opgelost.