Toon posts:

Probleem stroomtoevoer Pioneer TS-WX20LPA subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halo,

Ik heb van de week een TS-WX20LPA subwoofer van een maatje gekregen. Dit is een sub met ingebouwde versterker en lowpass filter. Alleen de RCA (low) input is kapot. Ik had een poging gedaan om dit te repareren door de aansluitingen opnieuw op de cirquitplaat te solderen. Om te testen of het werkt heb ik de subwoofer aangesloten op de 12v van een oude computer voeding (10 ampere, dus ruim voldoende om te testen).

De versterker van de sub ging gewoon aan, masar er kwam geen geluid uit. Er kwam alleen wat gebrom uit, zowel bij de RCA (low) input als de SP (high) input. Na wat gekloot leek er goed geluid uit te komen, maar toen leek de vergterker opeens geen stroom meer te krijgen. Als ik de stroom er af haal ern er weer op zet gaat het power ledje even aan, maar gaat daarna weer uit. Ook vormt er een vonk op de - pool als ik deze aansluit.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Mvg,

Tom Sluiters

Verwijderd

Topicstarter
Hier een downloadlinkje naar de service manual trouwens. Er staan draadschema's enzo in: http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=58405

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:58
Ik denk dat dit topic een beter antwoord krijgt op het electronica subforum. Topicreport gemaakt.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Move to EL :)

Wise enough to play the fool