• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 17:25
Hey,

Binnenkort hebben we een feest bij ons op de hockeyclub, nu leek het ons wel leuk om wat met de beamer te doen die er toch hangt. Het mooiste leek ons een effect op de achtergrond met daaroverheen tweets met een bepaalde hashtag. Met "een effect" bedoel ik iets als dit.

Ik heb al een beetje gezocht, maar ik kom niet verder dan oplossingen met powerpoint, en ik kan dan niet bedenken hoe ik zo'n dynamische achtergrond maak. Verder moet het programma niet te ingewikkeld worden, ik zoek geen professionele VJ software o.i.d..

Ik hoop dat jullie iets weten! Alvast bedankt.

Ruben

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat is precies een dynamische achtergrond? Moet het bewegen, of meer iets als een fade in, fade out van een reeks wallpapers?
Ik zou zelf misschien iets met html & javascript in elkaar hacken. Of wellicht alleen wat styling toepassen i.c.m. een auto refresh Greasemonkey script op de twitter website.

Of is dit wellicht wat:
http://www.makeuseof.com/...-instantly-view-feedback/

[ Voor 16% gewijzigd door Noork op 08-09-2011 21:57 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hmm, wil je echt muziekweergave op de achtergrond of moet het gewoon rustig bewegen? Als je een statische achtergrond neemt gaat het heel makkelijk, dan kun je gewoon de twitter website openknallen met een custom achtergrond.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
http://tweetchat.com/room/aardbeving is wel aardig voor bijna-realtime weergeven van twitter hashtags.

Alleen geen feestelijke effecten er doorheen...

_██_
(ಠ_ృ)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ruben. schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:24:
Hey,

Binnenkort hebben we een feest bij ons op de hockeyclub, nu leek het ons wel leuk om wat met de beamer te doen die er toch hangt. Het mooiste leek ons een effect op de achtergrond met daaroverheen tweets met een bepaalde hashtag. Met "een effect" bedoel ik iets als dit.

Ik heb al een beetje gezocht, maar ik kom niet verder dan oplossingen met powerpoint, en ik kan dan niet bedenken hoe ik zo'n dynamische achtergrond maak. Verder moet het programma niet te ingewikkeld worden, ik zoek geen professionele VJ software o.i.d..

Ik hoop dat jullie iets weten! Alvast bedankt.

Ruben
Windows vreet zogeheten "Active Desktop", oftewel: HTML pagina als wallpaper.

Twitter heeft "Widgets for Websites" (specifiek: http://twitter.com/about/resources/widgets/widget_search ) wat niet meer is als een klein javascriptje die een twitter account of zoekopdracht volgt.

Maak een HTML pagina, zet de widget er in (ff opties op live zetten ofcourse) en parkeer de HTML als je desktop wallpaper.

Lijkt me de snelste oplossing?

Edit:
Voor de feestelijke effecten kan je natuurlijk eens kijken of er nog meer javascriptjes te vinden zijn die b.v. slingers over je scherm smijten.

En misschien werkt Winamp met Milkdrop in Wallpaper mode ook wel. Weet alleen niet of je HTML dan on-top blijft. Misschien een zo compact mogelijke browser window gebruiken oid.

Ik had ooit GeoShell op m'n PC staan, en daarmee kon ik complete schermen (b.v. browser) semitransparant maken zodat de wallpaper er door te zien was (ook actieve zoals Milkdrop)

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 08-09-2011 22:43 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 17:25
Ik zat zelf inderdaad ook al te denken aan gewoon een zelfgescripte pagina met javascript. Dat moet wel lukken, het probleem waar ik dan dus mee zit is de achtergrond. Ik denk dat ik ook nog wel zo ver kan komen om een leuk effectje op de achtergrond te krijgen, maar wat ik eigenlijk wil is dat het effectje samenhangt met de muziek. Als er dus een dikke bas in zit dat die balkjes op het moment van de bas opspringen. Dat maakt het verhaal al een stuk lastiger.
En omdat, voor zover ik weet, je niet met javascript toegang hebt tot de microfoon (want de input wordt gewoon een mic dan), kwam je al snel uit bij flash of een programmaatje. En mijn kennis gaat niet verder dan de web-scriptingtalen.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Er bestaan ook programmatjes welke "windows" transparant kunnen maken.
Zo kun je zonder verdere "programming skills" gewoon twee programma's over elkaar heen draaien en 1 daarvan deels transparant maken.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Gutteguttegut schreef op donderdag 08 september 2011 @ 23:46:
Er bestaan ook programmatjes welke "windows" transparant kunnen maken.
Zo kun je zonder verdere "programming skills" gewoon twee programma's over elkaar heen draaien en 1 daarvan deels transparant maken.
Yup, en dan zou je een browserwindow halftransparant kunnen maken en Milkdrop als wallpaper Winampvisualiser gebruiken.
Geloof dat Milkdrop zelfs standalone kan draaien en dan je soundcard monitort.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:57
Toevallig hadden wij dit laatst op een beamer en wij hadden deze site gebruikt met dynamische achtergrond:

http://www.twitterfountain.com/
Pagina: 1