Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2K3] Mailadres verschijnt niet in excel als hyperlink

Pagina: 1
Acties:

• overcoat
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-11 09:14
Ik heb hier een excelbestand (office 2003 op een xp machine), waar in een kolom in iedere cel mailadressen staan. De celeigenschappen zijn overal hetzelfde (standaard)

In de ene cel komt nu het mailadres als hyperlink (mailto) te staan, ik kan hem aanklikken, dan opent outlook zich en er zit een blauwe streep onder, in de andere cel blijft het mailadres gewoon tekst.
Hoe kan ik nu de cellen waar het mailadres tekst blijft, zodanig bewerken dat de mailadressen ook als mailadressen te gebruiken zijn?

Verwijderd

welkom overcoat :w

gebruikelijk op dit forum is dat je eerst even zelf zoekt hoe je de gewenste oplossing wil bereiken. lees even onze Het algemeen beleid #quickstart door over hoe je een goede startpost maakt.

de oplossing bevindt zich op dit forum : zie [excel]Cellen eigenschappen en Hyperlinks laten doornummeren
zorg ervoor dat je een geldige link maakt door aan het link_locatie-argument van deze formule de "mailto:"-prefix invoegt voor het emailadres.

eea kan ook met een stukje vba-code bereikt worden, of zelfs manueel :
met de optie "internet- en netwerkpaden door hyperlinks vervangen" aangevinkt in autocorrectie-opties kan je cel per cel enteren en automatisch in een hyperlink laten omzetten.