Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GOT] grote afbeeldingen verbergen

Pagina: 1
Acties:

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
In chrome merk ik de laatste tijd dat de site hapert als ik aan het scrollen ben. Ik ben zelf al achter het probleem gekomen: wanneer mensen een grote foto proppen in een reactie is chrome even van zijn melk bij het scrollen. Op mijn desktop heb ik daar een fractie van een seconde last van, maar op mijn netbook kan dat een paar seconden duren voordat chrome verder wil scrollen Ik heb vroeger al eens voorgesteld om de foto's serverside op GOT te verkleinen, maar ik kreeg een njet van de crew, dus dat ga ik niet meer vragen. ;) Wat ik dan wel wil: is het mogelijk om die afbeelding dan meteen te verbergen wanneer hij te groot is, en via een berichtje melden dat er een afbeelding niet wordt weergegeven?

Tijdmachine | Nieuws trends

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Serverside kunnen wij niet zien hoe groot een geposte afbeelding is, tenzij we ze zelf gaan downloaden - wat we dus niet gaan doen. Clientside kunnen we pas de afemtingen uitvragen nadat de foto al gedownload is door je browser, dus waarschijnlijk zal het achteraf verbergen dan ook weinig soelaas bieden.

Overigens geef je hier best een extreem geval als voorbeeld; als iemand 2 foto's van 1.5MB per stuk inline plaatst dan mag diegene daar wmb best over aangesproken worden...

Intentionally left blank

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tegenwoordig extraheert het forum toch automatisch de dimensies en post deze mee in het topic om het op en neer schuiven te voorkomen. Dan heb je op zijn minst een rudimentaire check. Dit is geen garantie voor de filesize. Maar zou meer dan genoeg kunnen zijn.

Zowiezo moet je dan uit plaatsen als het grote tietentopic wegblijven want die staat bomvol. plaatjes

Je zou zelfs naast de dimensies de filesize mee kunnen gaan posten. maar daar heb je met oude topics niets aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 08-09-2011 23:02 ]

Iperf

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die reactie loopt hier heel soepel. Geen last van de grote aan deze kant.
Specs: Atom n270, 2GB RAM (netbook dus), Firefox 6.0.2.

Probeer eens een andere browser, misschien vind Chrome het niet leuk.

Ey!! Macarena \o/

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

filesize is meen ik clientside alleen in IE op te vragen.

Ja, we zouden wat kunnen doen met de clientside check bij het posten; wellicht een extra waarschuwing oid als het plaatje meer dan 2000px breed of hoog is oid. Vraag is echter of mensen zich daardoor laten tegenhouden, de waarschuwing die nu onder die plaatjes komt te staan lijkt vaak ook genegeerd te worden...

Intentionally left blank

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Welke waarschuwing? :P

Hij valt mij inderdaad niet meer op. Anyways, ik denk dat fish het heeft over de check-images die nu standaard aan staat, waarbij de resolutie gechecked wordt.

Ey!! Macarena \o/

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
Zelf heb ik overigens ook last van het scrollprobleem met Chrome. En dan heb ik toch een i7-2600 met 6GB RAM, dus kom daarin echt niet tekort :S.

Ik vind persoonlijk dat er wat kritischer gekeken mag gaan worden naar mensen die belachelijk grote afbeeldingen posten. Ook vooral nu mobiele providers steeds meer de bandbreedte gaan knijpen wordt het helemaal niet meer interessant om op je mobiel GoT te bezoeken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

RaZ schreef op donderdag 08 september 2011 @ 23:09:
Welke waarschuwing? :P

Hij valt mij inderdaad niet meer op. Anyways, ik denk dat fish het heeft over de check-images die nu standaard aan staat, waarbij de resolutie gechecked wordt.
Beide

Ik vind dat een grotere maar ook soms gewoon mag. dat moet je niet gaan blokkeren

Bijv een schematisch gif file groot kwa oppervlak, maar klein in filesize zal ook niemand lastigvallen. en is makkelijk aan te klikken voor de details

Ik heb zelf nergens last van. Maar als er een instelling zou zijn met de maximum oppervlakte (x*y) zou je de lichtere gebruikers wel een plezier doen denk ik

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 08-09-2011 23:13 ]

Iperf

• ieperlingetje
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:42:
... Clientside kunnen we pas de afemtingen uitvragen nadat de foto al gedownload is door je browser, dus waarschijnlijk zal het achteraf verbergen dan ook weinig soelaas bieden...
Aangezien de pagina traag scrollt op het moment dat hij over de afbeeldingen gaat, denk ik dat het probleem eerder veroorzaakt wordt door de weergave van de afbeelding (steeds resizen en verplaatsen op het scherm), dan dat de bestandsgrootte een rol speelt. De afbeelding verbergen met css zou dus wel degelijk een verschil kunnen maken. (clientside doen jullie nu al checks om het rood kader te laten verschijnen bij grote afbeeldingen.)

[ Voor 7% gewijzigd door ieperlingetje op 08-09-2011 23:31 . Reden: Typo's ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dan zou je nog:
Cascading Stylesheet:
1
img.resized { display: none; }
in een custom stylesheet kunnen zetten ;)

Overigens zit ik hier achter een echt oud pc'tje, maar heb ik geen last van traagheid bij scrollen (Firefox) bij genoemde post.

Intentionally left blank

• ieperlingetje
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 00:27:
Dan zou je nog:
Cascading Stylesheet:
1
img.resized { display: none; }
in een custom stylesheet kunnen zetten ;)

Overigens zit ik hier achter een echt oud pc'tje, maar heb ik geen last van traagheid bij scrollen (Firefox) bij genoemde post.
Bedankt, dan ga ik deze workaround aan mijn custom css toevoegen. Blijkbaar heeft enkel chrome hier een probleem mee.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

alex3305 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 23:09:
Ik vind persoonlijk dat er wat kritischer gekeken mag gaan worden naar mensen die belachelijk grote afbeeldingen posten. Ook vooral nu mobiele providers steeds meer de bandbreedte gaan knijpen wordt het helemaal niet meer interessant om op je mobiel GoT te bezoeken.
Om hier even op aan te haken... inderdaad, dat heb ik ook nog wel eens. Is het niet mogelijk om een standaard een instelling in de prefs ofzo te maken of mensen een plaatje geladen willen hebben of een link er naartoe?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Volgensmij cached het forum ook de berichten. Het bericht wordt dus gerenderd naar html opgeslagen. De keuze tussen images of links zou dus inhouden dat het dubbel geparsed moet worden, en opgeslagen.

Dan kom je op het punt dat het niet echt in de userprefs opgeslagen kan worden, die werken globaal op je login. Dan zou je die zaken in je sessie moeten aangeven. Anders moet je telkens je prefs switchen als je van desktop naar je smartphone gaat.

Ey!! Macarena \o/

• ieperlingetje
  • Niet online
RaZ schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:23:
Volgensmij cached het forum ook de berichten. Het bericht wordt dus gerenderd naar html opgeslagen. De keuze tussen images of links zou dus inhouden dat het dubbel geparsed moet worden, en opgeslagen.

Dan kom je op het punt dat het niet echt in de userprefs opgeslagen kan worden, die werken globaal op je login. Dan zou je die zaken in je sessie moeten aangeven. Anders moet je telkens je prefs switchen als je van desktop naar je smartphone gaat.
Met javascript zou je best dynamisch afbeeldingen kunnen laten verbergen en een link in de plaats kunnen tonen.

Edit: Je moet dan wel eerst de afbeelding downloaden natuurlijk, waardoor het voordeel op je mobiel weg is :X 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door ieperlingetje op 09-09-2011 22:40 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat niet alleen. Maar als GoT een bericht opslaan in RML, en die ook in pure HTML opslaat (zodat niet elk bericht bij elke view door de parser heen gaat (dus parsen na het posten), heb je 2 varianten nodig. De HTML met image, en de HTML met een link.

De userprefs die je kan instellen op GoT werkt globaal: Voor alle logins gelijk. Dus zit je op je smartphone, en je zet die instelling om, gaat ook je sessie op je desktop mee.

Om dit goed te laten werken, heb je dus sessie-prefs nodig. Die bepaald dan welke versie je opvraagd.

Ey!! Macarena \o/

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RaZ schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:55:
Dat niet alleen. Maar als GoT een bericht opslaan in RML, en die ook in pure HTML opslaat (zodat niet elk bericht bij elke view door de parser heen gaat (dus parsen na het posten), heb je 2 varianten nodig. De HTML met image, en de HTML met een link.
Mwa, snelle replaces kunnen we nog wel on-the-fly doen (ws moeten we dat voor video toch ook eens gaan doen voor bijvoorbeeld bepaalde devices), maar we zijn daar natuurlijk wel terughoudend in.

Intentionally left blank

Pagina: 1