SAB + Sickbeard + Couchpotato NAS

Pagina: 1
Acties:

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-10-2025
Momenteel gebruik ik mijn gewone PC om series te downloaden, maar ik zou graag naar een geautomatiseerde setup gaan. Daarom zoek ik naar een NAS oplossing waar ik makkelijk deze 3 plugins (SAB + Sickbeard + Couchpotato) op kan installeren. Ik heb niet veel ervaring met consoles maar ik heb zeker geen schrik om het te leren ;) Ik had een Lacie Network Space 2, maar dat bleek een ramp, altijd traag, problemen met inloggen van gebruikers, en die is nu al voor de 2de keer kapot. Ik heb gewoon geen zin meer om hem terug binnen te brengen bij die klantendienst. Dus zoek ik een NAS device waar ik minstens 2 schijven in kan steken zodat ik toch een 4tb opslag heb. Wat is volgens jullie een gemakkelijk besturingssysteem om deze addons op te installeren? En welke NAS (hoe goedkoper hoe beter) raden jullie aan voor de toepassingen die ik wil gebruiken?

Mvg, Thibault

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 12:14
Persoonlijk zou ik dan kijken naar een Synology of een Qpad. Beide fabrikanten zijn goed op het gebied van een NAS, met een makkelijke en duidelijk webinterface voor het beheer. De exacte versie is afhankelijk van jouw eisen en wensen. Maar van de Synology weet ik uit persoonlijke ervaring dat er kant en klare plug-ins zijn voor CP, SB en sabnzbd waarmee je direct aan de slag kunt ;)

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Verwijderd

Zoek je een kant-en-klare NAS of zelfbouw met bijvoorbeeld FreeNAS of ZFSguru waar je SABnzbd+Sickbear+CouchPotato op installeert?

• thibaultvdb
Ik denk dat zelfbouw van een NAS met FreeNAS een beetje buiten mijn skills ligt. Maar ik heb wat rondgekeken naar de suggestie van Tankiee, en ik ben uitgekomen bij deze NAS:
pricewatch: Synology Disk Station DS211J
Op deze pagina heb ik ook de juiste plugins gevonden, en ik denk dat die zouden moeten werken met het besturingssysteem van de NAS
http://synoblog.superzebulon.org/category/sb/
Is zo'n SPK (de plugin) makkelijk te installeren op een Synology NAS? Als dat zo is, denk ik dat ik mijn nieuwe NAS gevonden heb ;-)

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:14
QNAP heeft dezelfde packages ;)

Verwijderd

thibaultvdb schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:18:
Ik denk dat zelfbouw van een NAS met FreeNAS een beetje buiten mijn skills ligt. Maar ik heb wat rondgekeken naar de suggestie van Tankiee, en ik ben uitgekomen bij deze NAS:
pricewatch: Synology Disk Station DS211J
Op deze pagina heb ik ook de juiste plugins gevonden, en ik denk dat die zouden moeten werken met het besturingssysteem van de NAS
http://synoblog.superzebulon.org/category/sb/
Is zo'n SPK (de plugin) makkelijk te installeren op een Synology NAS? Als dat zo is, denk ik dat ik mijn nieuwe NAS gevonden heb ;-)
Ja, SPK is extreem makkelijk. Via webinterface uppen en dan activeren. Kind kan de was doen!

Persoonlijk zou ik iets meer geld uitgeven aan een 4-bay NAS (DS411/DS411J?) zodat je later nog mogelijkheid tot uitbreiden hebt. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk ;)

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36
thibaultvdb schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:18:
Ik denk dat zelfbouw van een NAS met FreeNAS een beetje buiten mijn skills ligt.
Je moet trouwens niet bang zijn, een NAS voor FreeNAS heb je ook zo samengesteld. Je kan een goedkoop Atom bordje (waar de CPU al op zit dus) nemen, zoals deze: pricewatch: Asrock AD425PV3 (€50)

Je plant er wat geheugen op (2GB kost geen drol meer, deze pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G (€10). Je moet dan nog een kastje (eventueel met voeding) zoeken, wat behoorlijk aan je zelf ligt. Het moederbordje heeft maar 2 SATA poorten, maar je kan er altijd een SATA of RAID controller aan hangen.

Vervolgens installeer je FreeNAS, zoals je dat ook met andere besturingssystemen doet. Met FreeNAS is het erg eenvoudig om volumes te maken. Het installeren van sabnzbd is wel te vinden via Google, dat is volgens mij ook niet extreem moeilijk meer.

• thibaultvdb
Toch heb ik graag de user interface van de Synology, en dat het installeren van die PKZ's zo simpel is is ook een groot voordeel voor mij. En 4 drives is voor mij niet echt nodig ;) Ik verwacht al nooit 4tb (2x2) vol te krijgen met mijn series (720p) en films (1080p). (heb nu bijna een terabyte vol op mijn pc). Maar ik heb nog een vraagje, wat is het verschil tussen de eerder genoemde synology en deze?
pricewatch: Synology Disk Station DS211

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36
De processor van de DS211 heeft een processor van 1.6 GHz, de 211j 1.2GHz. De DS211 heeft DDR3 256 MB geheugen, de 211j DDR2 128MB geheugen.

Voor de rest misschien nog wel meer, zie
http://www.synology.com/p...=DS211&lang=enu#p_submenu
http://www.synology.com/p...DS211j&lang=enu#p_submenu

• thibaultvdb
Kom ik met die 1.2ghz toe voor de dingen die ik er mee wil doen? Voornamelijk downloaden, en dan streamen van 1080p mkv's naar een XBMC installatie + een mysql database voor xbmc om alles te syncen?

• sl1000
Je gaat dan vooral tegen geheugen beperkingen aanlopen. Voor sab, SB en CP samen is 512Mb toch wel aan te raden
Kijk ook eens naar een ts-219p+ (512mb mem) , of eventueel een TS-212 (256mb mem)

• thibaultvdb
Wat gebeurt er als het ram geheugen te vol is? En waarvoor wordt dat juist gebruikt bij het downloaden van files? Is 128mb echt niet genoeg? De andere opties vind ik nogal duur, ik wil in totaal toch zeker niet meer dan 250 euro uitgeven met 1 hdd van 2tb (student).

Verwijderd

thibaultvdb schreef op donderdag 08 september 2011 @ 23:01:
Wat gebeurt er als het ram geheugen te vol is? En waarvoor wordt dat juist gebruikt bij het downloaden van files? Is 128mb echt niet genoeg? De andere opties vind ik nogal duur, ik wil in totaal toch zeker niet meer dan 250 euro uitgeven met 1 hdd van 2tb (student).
Als je geen moederbord nodig hebt wat RAID ondersteunt dan kun je misschien beter een zelfbouw systeem maken zoals dit. Je hebt voldoende geheugen en voldoende processorkracht (neem ik toch aan). Ook heb je nog plek voor 5 andere SATA schijven.:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-I€ 103,39€ 103,39
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 56,99€ 56,99
1AOpen ES45F€ 41,86€ 41,86
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,19€ 20,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 222,43

Of de nog goedkopere optie van marcop23 met het Atom platform als je toch de komende tijd voldoende zal hebben aan maximaal 2 schijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 23:22 ]

• thibaultvdb
En dan er gewoon windows opzetten ofzo? Lijkt me ook interresant imo. Ik heb ook nog gekeken naar de DS211 met 256mb ram en de 1.6ghz processor en die ziet er ook goed uit. Ik zal dan eens goed moeten nadenken over de voor en nadelen van beide systemen ;-)

• sl1000
2e hands 219p is ook een optie. Zelfde cpu als de 212, maar wel 512mb. Volgens mij heeft synology ook wel zo'n oudere evenknie.

[ Voor 29% gewijzigd door sl1000 op 08-09-2011 23:43 ]

• thibaultvdb
Nog een vraagje, als ik met mijn macbook air daar files op wil zetten groter dan 4gb hoe gaat dat dan in zijn werk ivm die verschillende filesystems? ntfs, fat, ...

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 11:03
Dat kan gewoon. De NAS heeft EXT4 als filesystem, wat de maximale limiet is van 1 bestand weet ik niet maar MKV's van 25 GB werken prima. Je kopieert deze naar je NAS en hij slaat ze op op zijn hardeschijf met EXT4 indeling.

• thibaultvdb
Ok, super dus geen mac-windows compatibiliteitsproblemen? Dan ga ik de DS211 bestellen ;) In ieder geval heel erg bedankt aan iedereen die hier heeft meegeholpen!

Verwijderd

Hallo,

IK heb onlangs een update gedaan voor python, couchpotato en Sabnzbd. Hierna kreeg ik deze toen niet aan de praat. Heb de applicaties toen verwijderd via de package center. Daarna weer geïnstalleerd. Nu krijg ik helaas Sabnzbd niet aan de praat. De package center > andere bronnen geeft aan dat sabnzbd geïnstalleerd is. Maar als ik dan naar naar de tab geïnstalleerd ga dan staat sabnzbd er niet tussen. Als ik naar het adres surf van sabnzbd dan krijg ik de foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Wat is het probleem en hoe kan ik dit oplossen?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25
Ik heb de DS211 en draait couchpotato, sickbeard, nzbget en spotweb. Tijdens het unrarren of downloaden kan ik rustig een blu-raytje streamen naar mijn HTPC.
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:54:
Hallo,

IK heb onlangs een update gedaan voor python, couchpotato en Sabnzbd. Hierna kreeg ik deze toen niet aan de praat. Heb de applicaties toen verwijderd via de package center. Daarna weer geïnstalleerd. Nu krijg ik helaas Sabnzbd niet aan de praat. De package center > andere bronnen geeft aan dat sabnzbd geïnstalleerd is. Maar als ik dan naar naar de tab geïnstalleerd ga dan staat sabnzbd er niet tussen. Als ik naar het adres surf van sabnzbd dan krijg ik de foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Wat is het probleem en hoe kan ik dit oplossen?
Staat de optie webserver wel aangevinkt en is deze na de update uitgevinkt..

[ Voor 70% gewijzigd door Lumics op 20-06-2012 22:00 ]

Verwijderd

Lumics schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:59:
Ik heb de DS211 en draait couchpotato, sickbeard, nzbget en spotweb. Tijdens het unrarren of downloaden kan ik rustig een blu-raytje streamen naar mijn HTPC.

[...]

Staat de optie webserver wel aangevinkt en is deze na de update uitgevinkt..
Waar moet ik dit aanvinken?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:38:
[...]

Waar moet ik dit aanvinken?
DSM
Pagina: 1