Paralells of VMware Fusion

Pagina: 1
Acties:

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Hallo allemaal,

ik ben even aan het zoeken geweest op het forum. Ik sta namelijk op het punt om paralells of vmware fusion te kopen.

Ik kom er alleen niet uit welke het nou gaat worden en ik ben op zoek naar wat mensen die ervaring hebben met een van de 2 programma's. Is hier iemand die echt veel gebruik heeft gemaakt van paralells of vmware en die mij dus ook kan vertellen welke nou echt beter is? Sneller en fijner te gebruiken dus.

Ik wil het voornamelijk gebruiken om visual studio te kunnen draaien op mijn mac. Geen games of iets in die richting dus!

Alvast bedankt allemaal.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:45
Ik heb zelf bijzonder goede ervaringen met Parallels, en wat ervaring met Fusion. Mij zou het niet zo boeien.

Al eens aan VirtualBox gedacht? Dan kan je het gratis doen....

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Nipje
Virtualbox heb ik inderdaad even bekeken. Paralellsen vmware ziet er echter een stuk vollediger uit. Merk jij helemaal geen verschil tussen paralells of fusion?

• bartblokker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-10 16:44
Zelf gebruik ik Paralells, VMware Fusion ook gebruikt maar Paralells vind ik toch nog beter werken dan fusion.

• Hassoow93
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 22:38
Paralells desktop 7, veel goeie reviews gelezen en ontzettend snel

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hier Vmware Fusion vanwege compatibiliteit van de images met andere Vmware produkten (zoals Workstation, Server, en ESX). Beide hebben hun eigen voordelen, en voor zover ik me kan herinneren hebben beide ook een gratis trial.

Je kan dus ook gewoon beide pakketten eens proberen en voor jezelf bepalen welk pakket het best werkt. Vooralsnog lijkt dit vooral een opsomtopic te worden en dat is vrij nutteloos. Ik zou dus ook graag wat meer diepgang in dit topic zien? Op welke vlakken is voor jou (de TS dus) onduidelijk welk pakket 'beter' is? Wat heb je zelf al gevonden/getest/bedacht?

We kunnen allemaal even gaan roepen wat we gebruiken, maar dat gaat niet echt veel nuttigs opleveren, behalve een niet-representatieve statistiek van het marktaandeel van deze produkten. Kortom: meer diepgang graag, anders raak ik geneigd het topic te sluiten...

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ze hebben inderdaad beide ook een trial.

Ik vind het moeilijk om een keuze te maken omdat ik niet weet welke uiteindelijk gewoon sneller is. Ik wil een 100% soepel werkende virtualisatie die de hardware van mijn macbook pro ook nog eens helemaal benut.

Zelf heb ik nog niets getest. Ik merk wel dat de meeste mensen zeggen (ook in reviews) dat paralells duidelijk sneller is dan vmware. Ik ben echter gewoon nog op zoek naar ervaringen van mensen hier. Ik wil er niet na 3 maanden gebruik achter komen dat vmware toch een betere keuze was geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 18:57

John

🚀

Met Parallels 7 kan je OSX Lion virtualiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
ik wil op osx juist windows virtualiseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 14:03
Als je simpelweg Windows wilt virtualiseren en je wil een goed ondersteund stuk software moet je de goedkoopste kiezen van de twee, dat doen ze beide best OK ;).

Als het je weinig uitmaakt qua ondersteuning en iets minder snel kun je kiezen voor VirtualBox (gratis en werkt ook best OK).

Het zit hem in de randvoorwaarden, werken met VMWare geeft bijvoorbeeld meer compatibiliteit met andere VMWare producten. Voor simpel Windows virtualiseren maakt het niet uit.

Ik heb wel het beeld dat Parallels bij elke scheet een versie omhoog gaat en je weer kunt lappen. VMWare Fusion zit nog op 3 en Parallels op 7. Volgens mij is Parallels +3 gegaan terwijl VMWare Fusion +1 is gegaan in dezelfde periode, maar in daar kan ik me in vergissen...

[ Voor 22% gewijzigd door FailFr8er op 09-09-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:04

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik heb zowel Fusion als Parallels, waarbij ik de Fusion licentie voor weinig kon kopen tijdens een actie van VMWare.
Elke paar maanden brengt Parallels een nieuwe major versie uit waarvoor je 50 dollar mag betalen als 'upgrade'.

De concurrentie tussen de twee is naar en gemeen. Bij grote Parallels upgrades biedt VMWare Fusion aan voor 12 dollar oid als je overstapt van Parallels. Nu is er ook weer een omgekeerde actie, als je switcht van Fusion naar Parallels 7 kost het maar 29 dollar ipv 49 dollar voor de upgrade.

Ik ben inmiddels van Parallels naar Fusion en weer terug naar Parallels geswitcht en vind uiteindelijk Parallels de betere keuze. Het is sneller, de integratie met Mac is beter (maar ook compleet te disablen), alleen de vervelende major release upgrades houden me tegen om Parallels zonder kritiek te adviseren.

Waarschijnlijk is het voor jou het handigst om Parallels in 'coherence' mode te draaien. Dan kun je met 1 druk op het Visual Studio icon je VM in de background opstarten en visual studio laten starten. Visual Studio verschijnt dan als een normaal window in je mac.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Tja ik gebruik vmware fusion, en heb 1x in al die jaren (vanaf de 1e versie naar 2 was GRATIS), een upgrade van 29 euro voor 2 naar v3 betaald.
Verder is de compatibiliteit prima, en ik gebruik de unity (zelfde als coherence) voor de app die ik dus nodig heb. Vind het voordeel idd de compatibiliteit, als mensen VM s maken op de Server of op hun VMware WS, dan kan ik hem ook gewoon draaien.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
LoneWolf schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:13:
Tja ik gebruik vmware fusion, en heb 1x in al die jaren (vanaf de 1e versie naar 2 was GRATIS), een upgrade van 29 euro voor 2 naar v3 betaald.
Verder is de compatibiliteit prima, en ik gebruik de unity (zelfde als coherence) voor de app die ik dus nodig heb. Vind het voordeel idd de compatibiliteit, als mensen VM s maken op de Server of op hun VMware WS, dan kan ik hem ook gewoon draaien.
Hmm bedankt voor je reactie. Die compatibiliteit is voor mij dus niet echt van toepassing. Ik gebruik de virtualisatie puur voor visual studio en overige software die ALLEEN op windows te gebruiken is. Verder eigenlijk nergens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

En mocht je toch een virtuele machine willen draaien die met VMware Workstation op de pc is gemaakt, dan kun je altijd wel een migratietool gebruiken :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als ik het goed begrijp ben je op zoek naar software waar je Windows in kunt installeren om vervolgens jouw Visual Studio-software te gaan gebruiken. Je bent dus niet op zoek naar fancy zaken zoals volledige integratie, goede ondersteuning van usb en andere zaken.

Waarom probeer je dan niet eerst VirtualBox voordat je overgaat tot aanschaf van een van de commerciële pakketten? En zelfs als je per se een commercieel pakket wilt aanschaffen, kun je nog de trials proberen zoals eerder genoemd.

Voor mij zou de keuze eenvoudig zijn. Twee uurtjes werk en je weet of je niets hoeft uit te geven of dat je toch een van de commerciële varianten wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Inderdaad. Probeer eerst Virtualbox uit en kijk of het bevalt. Mocht het je niet bevallen dan je altijd een trial downloaden van VMware of Parallels, daar zijn ze juist voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik heb alles even getest en ik ga toch parallels aanschaffen.

Ik heb echter nog 1 vraag:

Wat is het snelste? Als ik parallels gebruik laat maken van mijn bestaande bootcamp partition of een andere installatie zonder bootcamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK ben de mazzelpik dat ik vandaag een licentie parallels 7.0 heb gewonnen puur door alleen wat feedback te geven. . Het is echt een stuk sneller in vergelijking met 6.0 Windows 7 is snappyer en de spelletjes die ik speel onder windows 7 lijken het beter te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:57
Nipje schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:56:
Ik heb alles even getest en ik ga toch parallels aanschaffen.

Ik heb echter nog 1 vraag:

Wat is het snelste? Als ik parallels gebruik laat maken van mijn bestaande bootcamp partition of een andere installatie zonder bootcamp?
Via bootcamp is trager bij het starten. Bij een bootcamp partitie kan je de virtual machine niet resumen. Wat bij een 'losse virtual machine' wel kan.

Het voordeel van een bootcamp partitie is dat je mocht er een reden voor zijn je native in Windows kan booten (bijvoorbeeld voor Games). Het nadeel is dan weer dan dat het over het algemeen meer ruimte in neemt. Je moet je harde schijf partitioneren. Bij een losse virtual machine wordt het bestand enkel zo groot als nodig is.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• RGS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-10 20:11

RGS

Ik gebruik sinds een week Parallels7 (na een gratis upgrade van 6). Heb virtual machines voor Win7Pro, Ubuntu en Chromium in gebruik en het werkt allemaal uitstekend op een 4GB MBP (met bv 1.5GB gealloceerd voor Win7).

Gisteren even aan de slag gegaan met DelphiXE2 op de Windows7 virtual machine om eens te kijken of dit werkbaar is onder Parallels. Geen probleem voor wat betreft snelheid.

• Nipje
Betekent dit dat ik dus geen 64 bit windows hoef te installeren met de virtual machine? Ik heb wel 8GB geheugen in mijn macbook pro zitten.

[ Voor 64% gewijzigd door Nipje op 10-09-2011 13:54 ]

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:01

3DDude

I void warranty's

Ik gebruik het ook voor virtualisatie van een windows 7 vm.

ik heb het dan over Vmware Fusion 3.

Ik wil en zal Internet Explorer draaien :P (just kidding ;-) )
Maar Unity mode (dus alleen de applicaties van je VM direct op mac os x laten zien. Dat werkt perfect hiermee. Hiermee zou je dus niet meer naar de hele vm hoeven te gaan maar je klikt op unity en het venster van je virtual studio staat gewoon tussen je mac os x apps. dus command+tab om te switchen werkt bijvoorbeeld ook van je applicatie die op je vm draait naar een gewone mac os x applicatie.

Ik ben er tevreden mee (wel de ' gratis versie gedownload' )

Be nice, You Assholes :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Whieee schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:11:
Hier Vmware Fusion vanwege compatibiliteit van de images met andere Vmware produkten (zoals Workstation, Server, en ESX).
Met de (overigens gratis) vCenter Converter Standalone, kun je ook andere VM's naadloos overzetten. :)

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 10-09-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf geen techneut. Dat is ook een van de redenen waarom ik erg blij ben met mijn iMac: Alles werkt gewoon in een keer.
Voor mijn windows programma's gebruik ik Parallels 6.
Werkt zeer simpel, eenvoudig te installeren en al mijn belangrijke programma's werken vlekkeloos.
Mij interesseert het dan ook niet dat ze steeds upgraden, ik hoef dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalwhipout
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-08 18:01
Ik begrijp dat VMFusion 4 binnen nu en een week uitkomt.....ik ben wel benieuwd wat dat voor het vergelijk doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 08:38
Daar ben ik ook wel zeer benieuwd naar, als fervent VMWare Fusion gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
In mijn ervaring is Parallels net ietsje sneller dan VMWare. Het blijft natuurlijk keuze, ik heb het idee dat je met sommige dingen beter met VMWare uit de voeten kan dan Parallels en met andere dingen weer omgekeerd.

Ik ga zelf binnenkort Parallels aanschaffen voor m'n desktop (heb VMWare op de MBP) sinds ik 't gewoon fijner vind werken!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met Fusion icm Bootcamp: crash van OSX. Ik dacht het helemaal bedacht te hebben: mooie Bootcamp partitie met Windows7. En deze vanuit OSX opstarten en voor andere zaken kun je Windows ook stand-alone gebruiken.

Dit kostte mij een herinstallatie van OSX. Dikke vette schrijfbug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:03:
Mijn ervaring met Fusion icm Bootcamp: crash van OSX. Ik dacht het helemaal bedacht te hebben: mooie Bootcamp partitie met Windows7. En deze vanuit OSX opstarten en voor andere zaken kun je Windows ook stand-alone gebruiken.

Bootcamp met parallels werkt hier bij mij perfect. Werk nu een tijdje met OSX en moet zeggen dat ik bootcamp never gebruik. Wel zo nu en dan Parallels. Dus achteraf had ik ook gratis Virualbox kunnen gebruiken. Maar dat heb je als je net van Windows overgestapt bent.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Ow nog eventjes toevoegen: als je een iPad hebt is de Parallels app op de iPad een mooie toevoeging! Kan je remote je Parallels omgeving openen op je iPad en ook dingen mee doen!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou voor Fusion gan.
Heb beide thuis draaiend gehad , maar daar leefde mijn VM's nooit langer dan een paar weken. Daarna verwijderde ik ze en begon ik weer iets opnieuw te bouwen(was vooral voor trainingen).
Wij hebben Mac's uitgeleverd aan klanten , met daarop Parallels , maar daar zijn we mee gestopt.
Parallels had de vervelende bug dat hij VM's corrupt maakte.
Thuis kwam ik daar natuurlijk nooit achter , maar bij onze klanten draaide het continue. Toch lastig als je dan die VM opnieuw moet gaan inrichten.
En is ook al een paar keer voorgekomen , dus niet eenmalig.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Fusion, zonder twijfel

Vorige week bij wijze van test even virtualbox geprobeerd op mijn MacOS X Lion installatie... puur om kosten te besparen bij het verlengen van mijn fusion licenses. Immers ook onder Virtualbox kun je nu prima XenServer of vSphere draaien als guest (om storage & networking te testen, niet om VM's te draaien)

Jammer dat ik nu binnen 24 uur al 2x een kernel panic heb gehad bij het draaien van een VM :( bij Fusion heb ik dat nog nooit gehad

exit virtualbox voorlopig.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Powershell schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:00:
Fusion, zonder twijfel

Vorige week bij wijze van test even virtualbox geprobeerd op mijn MacOS X Lion installatie... puur om kosten te besparen bij het verlengen van mijn fusion licenses. Immers ook onder Virtualbox kun je nu prima XenServer of vSphere draaien als guest (om storage & networking te testen, niet om VM's te draaien)

Jammer dat ik nu binnen 24 uur al 2x een kernel panic heb gehad bij het draaien van een VM :( bij Fusion heb ik dat nog nooit gehad

exit virtualbox voorlopig.
Apart mijn vader op z'n iMac heeft voornamelijk met Fusion constant kernel panics gehad wat beduidend minder is geworden toen hij omschakelde naar Parallels (kwam wel nog voor). Hoewel nu met de nieuwe Parallels is het probleem compleet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf VirtualBox, goed genoeg.
Gebruik overigens alleen Windows 7 als Vm.. Nooit problemen mee gehad, alleen het poorten is soms lastig; herkent hij soms niet maar na aantal keer herkent hij bijvoorbeeld een seriele poort wel.

En je kunt het natuurlijk altijd eerst proberen! ;)
Als het niet bevalt, kun je alsnog Parallels of VMware Fusion proberen ( 30 dagen trial beide dacht ik ).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:03:

Dan is er iets mis met je systeem, want dat is hier de standaard setup op de zaak. Werkte tot nu toe goed bij tientallen MacBook's.

Verder maakt het niet zoveel uit. Als je NU moet kopen zou ik denk ik parallels kiezen, aangezien die net een nieuwe versie hebben met wat geinige nieuwe features. Ook als je wilt gamen via de VM zou ik die kiezen, aangezien de DX performance beter is onder Parallels.

Ik ben zelf echter altijd al gewend aan VMWare Fusion in zakelijke omgevingen en die werkt ook als een trein.

[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 13-09-2011 16:31 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Heb net zelf even geupgradet van VMWare 3 naar 4 en dat is ook alweer een heel stuk rapper naar mijn gevoel.

• Nipje
Ik heb 3 dagen geleden parallels aangeschaft. Ik zie nu inderdaad dat VMware 4 uit is. Jammer. Iemand deze al kunnen testen? Ik ben benieuwd hoe deze is en of ik misschien gebruik moet maken van de geldterug actie van parallels.

• Nipje
Bosmonster schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:22:
Heb net zelf even geupgradet van VMWare 3 naar 4 en dat is ook alweer een heel stuk rapper naar mijn gevoel.
Sneller dan parallels 7 of heb je dit niet kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Weet iemand of parallels ook met studentenkorting ergens is te kopen?

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit is volgens mij één van de eerste volledige reviews/vergelijkingen van VMWare Fusion 3 & 4 en Parallels Desktop 6 & 7: http://arstechnica.com/ap...e-fusion-4-reviewed.ars/1
Conclusie: 't hangt er vanaf wat je wilt.

Ik blijf nog even VMWare 3 gebruiken, te weinig voordelen aan 4 voor mij. Gebruik het alleen maar voor ontwikkelen op Windows 7 en Server 2008 in VS2008/2010. Voordeel is dat een kopie van een server uit een VMWare cloud zo is gemaakt en naar de laptop is gekopiëerd. Even VMWare tools herinstalleren en klaar. Voor mij is dat het doorslaggevende argument om VMWare Fusion te gebruiken, 3D performance boeit me niet.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Nadat ik vandaag ruzie heb gehad met VirtualBox (2keer een differencing disk verdwenen nadat mijn VM bleef vasthangen). heb ik een trail van VMWare Fusion gedownload.

Tot mijn grote verbazing kan ik geen manier vinden om differencing disks (of child disks) te maken. Ik gebruik het voornamelijk voor demo omgevingen of studie van IT examens. Ik wil dus 1 parent disk maken (in dit geval 2008r2) en daar meerdere VM's mee optrekken om HD ruimte te besparen.

Kijk ik er overheen of heeft Fusion dit gewoon niet? Heeft paralells dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Fijn dat ik dit draadje heb gevonden. Wij zijn aan het overwegen om op de zaak over te stappen naar iMacs. Het enige nadeel is dat Coreldraw, waar we behoorlijk veel mee werken niet voor OSX bestaat. Nu zijn er natuurlijk diverse opties mogelijk zoals in Windows gaan werken met bootcamp. Maar het idee is natuurlijk om in OSX te werken.

Nu snap ik dat vmware of fusion een leuke oplossing is als je toch tegen windows programma's aanloopt. Maar een grafisch programma draaien van een virtueel OS.. is dat wenselijk? Ik werk met redelijk complexe vector tekeningen die veel van het systeem vraagt.

Hoe staan jullie daarin?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

@RoyK: is het dan geen betere optie om naar een ander softwarepakket over te stappen? Het lijkt me dat er ook wel OS X-native applicaties zijn om vector tekeningen te maken.
De aanschaf van VMware Fusion of Parallells kost uiteindelijk ook geld en is een stuk onhandiger ten opzichte van een native applicatie.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Darkstar schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:53:
@RoyK: is het dan geen betere optie om naar een ander softwarepakket over te stappen? Het lijkt me dat er ook wel OS X-native applicaties zijn om vector tekeningen te maken.
De aanschaf van VMware Fusion of Parallells kost uiteindelijk ook geld en is een stuk onhandiger ten opzichte van een native applicatie.
Nee, helaas. In de sign industrie waar ik me mee bezig hou is Coreldraw heer en meester. Er zitten een aantal tools in die niet aanwezig zijn in illustrator. Was het maar zo een feest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:07
RoyK schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:48:
Fijn dat ik dit draadje heb gevonden. Wij zijn aan het overwegen om op de zaak over te stappen naar iMacs. Het enige nadeel is dat Coreldraw, waar we behoorlijk veel mee werken niet voor OSX bestaat. Nu zijn er natuurlijk diverse opties mogelijk zoals in Windows gaan werken met bootcamp. Maar het idee is natuurlijk om in OSX te werken.

Nu snap ik dat vmware of fusion een leuke oplossing is als je toch tegen windows programma's aanloopt. Maar een grafisch programma draaien van een virtueel OS.. is dat wenselijk? Ik werk met redelijk complexe vector tekeningen die veel van het systeem vraagt.

Hoe staan jullie daarin?
Lijkt mij handiger om op een ander programma over te gaan. Er zijn toch een behoorlijk aantal alternatieven. Kwam dit topic tegen wat nog wel redelijk recent is: http://www.macosx.nl/comm...e-alternatieven-coreldraw

Edit:
RoyK schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:57:
[...]

Nee, helaas. In de sign industrie waar ik me mee bezig hou is Coreldraw heer en meester. Er zitten een aantal tools in die niet aanwezig zijn in illustrator. Was het maar zo een feest :)
Dan is een virtual machine inderdaad de beste oplossing.

Maar als jullie perse bij Coreldraw willen blijven is het dat niet makkelijker om gewoon bij Windows te blijven?

[ Voor 20% gewijzigd door SquareOne op 04-01-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Bij Windows blijven is inderdaad een optie. Mijn werkgever wil graag over op Apple computers. En alle software is daar prima op te draaien. Behalve dus Coreldraw. Wat erg jammer is want ik werk persoonlijk erg graag in OSX.

ik vraag me dus of of een virtuele Windows een flinke Coreldraw tekening trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Met een SSD en voldoende RAM geheugen (lees: 16gb?) moet je een eind komen denk ik. Ik gebruik zelf Autodesk Inventor via Parallels, ook loeizwaar en het draait niet optimaal (ik ga nu naar 16gb ram van 8gb, hoop dat het helpt) maar het is zeker te doen.

[ Voor 19% gewijzigd door sebastius op 04-01-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
RoyK schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:40:
Bij Windows blijven is inderdaad een optie. Mijn werkgever wil graag over op Apple computers. En alle software is daar prima op te draaien. Behalve dus Coreldraw. Wat erg jammer is want ik werk persoonlijk erg graag in OSX.

ik vraag me dus of of een virtuele Windows een flinke Coreldraw tekening trekt.
Hoeveel tijd besteden jullie in Coreldraw als je het vergelijkt met andere programma's? Als het nog geen 10% is dan kun je je afvragen of er niet toch misschien een mogelijkheid is om over te stappen op een ander programma wat 80% van de functies van Coreldraw heeft.... Als jullie bijvoorbeeld 30% (of meer) van de tijd in Coreldraw werken dan moet je je afvragen of het zich wel loont om over te gaan op macs. De aanschaf van nieuwe computers/macs is niet echt goedkoop, vervolgens moeten jullie ook nog van alle software de mac-editie aanschaffen en de mac's nog behoorlijk upgraden voordat ze een virtual machine vlekkeloos draaien.

Ik weet verder niet veel van Coreldraw af dus bij zoeken naar het perfecte alternatief voor Coreldraw kan ik je niet helpen.

Ik weet wel dat met veel RAM de meeste programma's wel redelijk draaien in een virtual machine maar het loopt nooit zo soepel als onder windows zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik werk ongeveer voor 75% in corel, 20% in illustrator en 5% in photoshop. Ik denk dat ik het zo leuk en realistisch heb verdeeld. Geld is geen discussie hier. Dus daar hoef ik niet naar te kijken. In OSX zitten een aantal workflow kanten die hun geld terug verdienen.

Overstappen naar een ander programma is uitgesloten.

Bedankt voor jullie mening! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

RoyK schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:14:
Ik werk ongeveer voor 75% in corel, 20% in illustrator en 5% in photoshop. Ik denk dat ik het zo leuk en realistisch heb verdeeld. Geld is geen discussie hier. Dus daar hoef ik niet naar te kijken. In OSX zitten een aantal workflow kanten die hun geld terug verdienen.

Als overstappen uitgesloten is zou ik persoonlijk niet naar OSX overstappen. Waarom naar OSX gaan als je 75% van je tijd door gaat brengen in een Windows omgeving? Bedenk ook dat je voor alle OSX werkplekken waar je i.v.m. CorelDraw Windows nodig hebt, een losse Windows license aan moet schaffen. OEM licenses mag je daar in principe niet voor gebruiken.

Daarnaast zou je performance-wise liever BootCamp gebruiken uiteraard, en dan vraag ik me eigenlijk af waarom je uberhaupt Macs zou overwegen?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
RoyK schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:14:

In dat geval zou ik bij windows blijven op jullie werkplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:44
Ik gebruik nu vmware fusion een paar maanden, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Werkt virtualisatie ook op een MacBook Air met 4gb geheugen. Ik vraag me af of dat voldoende is en of het lekker werkt. Ik wil alleen daarop alleen met een windows programma kunnen werken. Het is zeg maar een soort electronisch dossier.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:01

3DDude

I void warranty's

Ik heb beiden :P

Weet eigenlijk ook niet waarom (A) haha
maar volgens mij maakt het geen bal uit welke je gebruikt
werken beiden prima. (maarja dat kan natuurlijk ook door me specs komen - 8Gb ram en 240GB ssd..)
Paralels werkt wel lekker dan heb je in fullscreen met windows een 'extra desktop en kan je ook de mac beweging gebruiken om van desktop te switchen.

Alhoewel fusion zou dat ook kunnen.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
kevinl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:03:
Werkt virtualisatie ook op een MacBook Air met 4gb geheugen. Ik vraag me af of dat voldoende is en of het lekker werkt. Ik wil alleen daarop alleen met een windows programma kunnen werken. Het is zeg maar een soort electronisch dossier.
Ik heb ook VMware Fusion op mijn Macbook Air met 4GB geheugen, dat werkt prima maar ik draai geen zware applicaties onder windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Brm-G schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:28:
[...]

Ik heb ook VMware Fusion op mijn Macbook Air met 4GB geheugen, dat werkt prima maar ik draai geen zware applicaties onder windows.
Het gelijktijdig open staan van drie middelgrote Excel spreadsheets, outlook programma en Word moet dan geen probleem zijn neem ik aan. Goed ik ga het uitproberen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Pagina: 1