Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Fluittoon bij "be quiet! Pure Power L7 300W"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn be quiet! Pure Power L7 300W produceert een hoogfrequente fluittoon. Ik heb ontdekt dat deze toon verdwijnt als ik de HDD (Samsung Spinpoint F3 HD502HJ) loskoppel. Een zoekactie met Google levert enkel pagina's op waar gemeld wordt dat er een piep te horen is, maar niet hoe dit te verhelpen is. Sommigen gokken dat het door "slechte condensatoren" komt, waarbij ik me dan afvraag hoe het komt dat de fluittoon verdwijnt als de HDD losgekoppeld wordt.

Is er een expert die wel een antwoord weet op de volgende vragen. Mijn eigen kennis schiet tekort en ook Google biedt geen soelaas.
  • Hoe is deze fluittoon op te lossen?
  • Is er een bekend compatibiliteitsprobleem tussen de be quiet! Pure Power L7 300W en de Samsung Spinpoint F3 HD502HJ? Zo ja, welke HDD is wel compatible met de be quiet!? (Of kan ik beter de voeding vervangen?)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:25
Heb je nog voedingsconnectoren over?
Probeer dan een andere, het kan zijn dat één van de voedingslijnen een beetje ziek is.
Als je nog garantie hebt, zou ik even contact opnemen met de leverancier

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Ik heb dezelfde combo, maar mijn voeding is 'fluit'sterstil :)

Verwijderd

Topicstarter
Andere kabels geven zelfde effect. Ik heb bij mijn google-zoektocht meer gelezen over een hoogfrequente pieptoon. Is dat gewoon toeval? Zal ook eens bellen met de leverancier.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Coil Whine. Geeft je gewoon recht op garantie trouwens dus terugsturen die handel :) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gebeurt vaker met deze combinatie van HD en voeding, oplossing is andere voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je geen probleem hebt met het openslopen van die voeding, dan kun je ook wat nagellak op de spoel(en) doen met een kwastje. Dan ben je er ook vanaf.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

brama schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:38:
Als je geen probleem hebt met het openslopen van die voeding, dan kun je ook wat nagellak op de spoel(en) doen met een kwastje. Dan ben je er ook vanaf.
Houd er wel rekening mee dat je je garantie verliest hierbij.. Om deze reden raad ik het je af gezien coilwhine je gewoon recht geeft op garantie.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:33:
Gebeurt vaker met deze combinatie van HD en voeding, oplossing is andere voeding.
Die indruk kreeg ik inmiddels ook. Ik vond een recensie waarin hetzelfde probleem optreedt, met als treffende overeenkomst de gebruikte HDD.

Welke (stille) voeding is een goed alternatief bij deze HDD?

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:48:
[...]
Houd er wel rekening mee dat je je garantie verliest hierbij.. Om deze reden raad ik het je af gezien coilwhine je gewoon recht geeft op garantie.
Bedankt voor de tip. Inmiddels heb ik met de leverancier gesproken. Die zegt dat coil whine niet geldt als een defect, maar dat ze uit coulance RMA accepteren. In het gunstigste geval zou ik een nieuw exemplaar krijgen, maar dan vraag ik me uiteraard af of die niet hetzelfde probleem zal geven als dit een bekend probleem is i.c.m. de Spinpoint.

Dat brengt me terug op de vraag of er een vergelijkbare (stille) voeding is, die wel compatible is met de Spinpoint. Over dit onderwerp is verder weinig te vinden via Google. Zijn er mensen met ervaring en productkennis op dit gebied?
Pagina: 1