• Spelvout
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-05-2025
Hallo allemaal,

Ik ben een Game PC aan het samenstellen. Maar er is mij veel onduidelijkheid over de CPU`s van Intel I series. En dan heb ik het eigenlijk over de "normale I7 en Sandy Bridge I7 series.

In de CPU van Sandy Bridge zit blijkbaar een GPU, maar wat heb ik hier aan? Aangezien ik hier natuurlijk een videokaart voor ga kopen.

Als ik op sites kijk van Azerty, Alternate, zie ik ook nauwelijks normale CPU`s staan, alleen maar Sandy Bridges.

Wat is dan een goede CPU? Ik ga voor I7 maar weet echt niet meer welke ik nu moet kiezen? Is het wel slim om voor Sandy bridge te kiezen? . Mijn budget is € 1600,00

Bij voorbaat dank!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 13:00
je kan alleen die gpu gebruiken als je een z68 of een (h68?) moederboord hebt, over het algemeen en vooral met jouw budget zou ik aanraden om toch een grafische kaart bij te kopen. ik ben nu ook op de gpu van mijn i5 2500k bezig maar voor gamen heb je er niet zoveel aan. voor echt prestaties voor gaming zou ik voor grafische kaart(en) zoeken.

(ik zou een i7 2600 (k versie voor overklokken) aanraden)

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:50
ga effe na het juiste topic hiervoor

• Skeltjers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-04-2024
De GPU op een Sandy Bridge zijn meer bedoeld voor normale taken, zoals het uberhaupt weergeven van het beeld + dingen als youtube en dergelijk. Net als een iGP. Dus niet bedoeld om te gamen.
Verder maakt het niet geweldig veel uit (volgens mij) of je nou een Sandy Bridge pakt of niet. Dus ik zou een "gewone" I7 pakken :)

Sommige mensen zetten iets nuttigs in hun signature...

Verwijderd

Met jouw budget zou ik gewoon even wachten op de naderende introductie (19 september) van AMD's FX processoren welke moeten gaan concurreren met de Intel i3/i5/i7 second generation lijn. Voor gaming op hoge resoluties zeg 1080p en hoger zijn vooral de grafische kaart(en) van belang voor de prestaties in games en veel minder de processor. Ook al moet deze wel op een basisniveau zitten.

Keuze i5 2500K en i7 2600K maakt puur voor een gaming machine niets uit. Je kunt dat geld tussen die twee beter in een grafische kaart steken. Er zijn voldoende benchmarks te vinden die dat uitwijzen.

Kijk eens hier:
*LET OP* - Wat moet ik kopen
Best Buy Guide overzichtstopic
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2011 voor een high-end gamesysteem van de BBG september.
Alleen zoals gezegd zou ik even wachten tot de introductie van de AMD FX (codenaam Bulldozer) processoren. Misschien leveren die processoren een betere prijs/prestatie.

• Spelvout
Maar is er verschil? Behalve de GPU? Want bij elke site bieden ze alleen nog maar I7 sandy bridges aan..
Is het wel echt een game CPU?

Verwijderd

Zalmrocks schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:04:
Maar is er verschil? Behalve de GPU? Want bij elke site bieden ze alleen nog maar I7 sandy bridges aan..
Is het wel echt een game CPU?
Ik denk dat jij met aanbieden bedoelt? Een reeds voorgebouwde pc. Ik wil je adviseren naar de bovengenoemde topics te surfen en vervolgens met inachtname van de introductie van AMD FX processoren een eigen systeem volledig op jouw wensen toegesneden samen te stellen. Adviezen kun je krijgen in die topics, maar eigen inzet is vereist.

• Spelvout
Heb ik gedaan vandaag. Mijn voorkeur gaat uit naar Intel. Met aanbieden bedoel ik geen complete systemen. Maar enkel de CPU. Ik zal mijn lijstje afmaken en hem dan een keer posten. Dan zien we wel wat er uit komt.

Wat mij betreft, verwijder of lock dit maar

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat kan ik wel :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.