[RAID] DVD Brander wordt soms niet gezien.

Pagina: 1
Acties:

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-01 14:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Ik heb nu al op twee mobo's (met redelijk dezelfde RAID ROM / Controller) namelijk de ASUS M4A79T Deluxe en de ASUS Crosshair IV (Huidige) dat mijn DVD speler soms niet gezien / geladen wordt door de RAID Option ROM.

Ik heb een RAID-0 array van 2x Samsung SpinPoint F3 500GB HDD's op SATA-1 en SATA-2 zitten en op SATA-3 zit de DVD brander. Als ik dus de controller op RAID heb staan zie ik in de BIOS geen HDD's meer tusen SATA Devices staan, logisch, maar m'n DVD brander wordt nog gewoon gezien.

Probleem wat ik nu heb is dat als de RAID ROM Scanning Drives zegt en dan mijn RAID drives vind ik goedkeurt dat soms de DVD brander er in een los stukje wel onder staat en dus gezien wordt, en soms ook gewoon niet.

In Windows mist de DVD drive dan volledig uit m'n Computer menu en kan ik hem ook niet gebruiken.
Koppel ik de SATA kabel van de DVD speler even los en doe hem er weer in, gewoon hot-plug tijdens het draaien van Windows, ziet hij soms na 5 seconde ineens de DVD brander en werkt hij ook maar soms ook niet.

Wat doe ik nou fout.. Waarom slaat hij m'n DVD drive soms wel en soms niet over in de RAID ROM... betere vraag, waarom zit de DVD Drive uberhaubt in de ROM...

Gebruik SATA-5 of SATA-6 poort voor de DVD zullen de meesten wel zeggen, maar helaas kan dit niet om de kabel. Deze zit dan klem tegen m'n zelfgemaakte ''cablemanagement''.

Ik vraag het nu omdat ik de PC toch een dezer dagen uit elkaar moet trekken wegens nieuwe voeding dus dan kan ik er makkelijk bij.

EDIT: De HDD's zijn dus 2 HD502HJ Samsung SpinPoint F3 500GB's in RAID-0 en de brander is een Samsung SH-2223C met de nieuwste firmware erop geflashed.
RAID ROM is ook up to date en gewoon de onboard RAID van m'n CHIV.

[ Voor 6% gewijzigd door Imprezzion op 08-09-2011 17:18 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Je zal je cablemanagement moeten aanpassen, of Asus vragen om een nieuwe option ROM / bios update.