[Debian Sid] Emerald package verkrijgen (niet in std repo)

Pagina: 1
Acties:

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Gisteren heb ik m'n laptop opnieuw geïnstalleerd met Debian Unstable (Sid) 64 bit. Nu heb ik zo ongeveer alles wat ik had in XUbuntu 11.04, op een ding na: Emerald. Het is niet te vinden in de standaard repo, al vind ik wel genoeg posts dat het in Sid heeft gezeten. De laatste 'bug report' (wishlist) is dat 't weer terug in de repo moet en dat gebeurt pas als Compiz 0.9.2 uit is. Dat is blijkbaar nog niet het geval, van Compiz is versie 0.8.4. Nu wil ik de bijpassende Emerald hebben zodat ik Compiz kan gebruiken zoals ik dit altijd had.

Het enige wat ik vind, zijn oudere versies (0.7.7 e.d.). Compileren van source zou kunnen, maar ik ben (nog) niet handig genoeg om eventuele fouten die ik krijg op te lossen, en ik krijg een aantal. Ene keer is het een aantal keer gdk_display not defined, wat komt omdat het deprecated is, de andere keer heb ik weer een andere error (als ik een patch toepas om de eerder genoemde fout te proberen op te lossen).

Iemand enig idee hoe ik een Debian versie van Emerald kan krijgen? Het gebruiken van Ubuntu packages e.d. wordt niet aangeraden en wil ik ook liever niet. Mint Debian zou een compromis kunnen zijn en schijnt een Emerald package te hebben, maar vind ik nergens in hun archief, dus ook daar is een dood spoor.

Voor de goed orde, dit heb ik gevonden en werkt niet:
http://forums.debian.net/viewtopic.php?f=6&t=55473 (compile van Debianized source)
http://web.cs.dal.ca/~dar...l-emerald-debian-squeeze/ (compileer van standaard source)
http://download.tuxfamily...d/desktopfx/unstable-old/ (oude versie van Emerald, 0.7.7, wil ik niet)

Als iemand voor mij een pre-compiled versie heeft, of een degelijke source code zodat ik 'm kan compilen op de een of andere manier, graag.

[ Voor 0% gewijzigd door Hero of Time op 08-09-2011 17:25 . Reden: tis 64 bit, 32 bit zie ik genoeg maar gaat natuurlijk niet werken. ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Geef eens wat shell output :)

En wat lukt er niet met deze handleiding http://web.cs.dal.ca/~dar...l-emerald-debian-squeeze/ en emerald-0.8.8.tar.gz van http://releases.compiz-fusion.org/components/emerald/ ?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Versie 0.8.8 heb ik niet geprobeerd en de handleiding die je geeft had ik al gevonden zoals je kan zien in m'n TS ;). Krijg ik trouwens geen fouten als ik Emerald 0.8.8 ga compileren/installeren als je Compiz 0.8.4 draait ivm versie mismatch?
Het geven van console output gaat ietsjes lastiger gezien ik 't in een VM doe waar geen X beschikbaar is (ssh-server evenmin, maar dat kan opgelost worden). Copy/paste was niet mogelijk. Ik gebruik een VM zodat ik niet m'n systeem 'vervuil' met development packages.

Ik hoopte een pre-build package te vinden, of iig Debianized source code zodat er degelijke packages te maken zijn via dpkg-buildpackage. Aangezien ik geen kaas heb gegeten van compileren en packages maken, denk ik dat 't ook niet zal lukken als ik de debian map van 0.8.4 zou gebruiken voor 0.8.8 of de standaard source code, aangezien ik niet weet wat voor wijzigingen er zijn aangebracht (meer dan alleen dat mapje iig).

Ik ga morgen 0.8.8 eens proberen. Tenzij iemand anders iets beters heeft/weet.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Hero Of Time schreef op donderdag 08 september 2011 @ 23:15:
Versie 0.8.8 heb ik niet geprobeerd en de handleiding die je geeft had ik al gevonden zoals je kan zien in m'n TS ;). Krijg ik trouwens geen fouten als ik Emerald 0.8.8 ga compileren/installeren als je Compiz 0.8.4 draait ivm versie mismatch?
Ik durf het niet te zeggen
Het geven van console output gaat ietsjes lastiger gezien ik 't in een VM doe waar geen X beschikbaar is (ssh-server evenmin, maar dat kan opgelost worden). Copy/paste was niet mogelijk. Ik gebruik een VM zodat ik niet m'n systeem 'vervuil' met development packages.
Doe dat aub, text output is hier erg belangrijk.
maken zijn via dpkg-buildpackage. Aangezien ik geen kaas heb gegeten van compileren en packages maken, denk ik dat 't ook niet zal lukken als ik de debian map van 0.8.4 zou gebruiken voor 0.8.8 of de standaard source code, aangezien ik niet weet wat voor wijzigingen er zijn aangebracht (meer dan alleen dat mapje iig).
Dat heeft nog best kans. Ik denk niet dat de verschillen tussen 0.8.4 en 0.8.8 heel groot zullen zijn en dat die debian dir het zo maar zou kunnen doen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Toch nog geprobeerd om 0.8.8 te compilen en dat ging prima in de VM, iig geen errors oid denk ik, niet zoals ik eerst kreeg. Laatste stap is nu make install, maar ik ga deze compile opzij zetten zodat ik de debhelper files van 0.8.4 kan proberen. Die packages, als 't lukt tenminste, zullen denk ik zo beter werken en degelijke dependency check hebben dan een make install (die mogelijk faalt ivm het missen van de dev packages op m'n host).
Morgen weet ik meer (of eigenlijk later vandaag ;)). Ik vind 't mooi geweest voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Goed, ik heb 'm gecompiled met de Debianized deel van 0.8.4 en het werkt! Ik heb wel een paar bestanden aangepast zodat er netjes 0.8.8 staat bij versie en bestandsnaam, maar verders is alles in orde.
Eerste testjes na installatie zeggen dat 't allemaal werkt. Geen segfaults of andere grappen.

Beide erg bedankt. Ik ga de .deb bestanden op een veilige plek bewaren voor m'n PC over een maand. Als iemand ze wil hebben, laat 't mij weten, dan kan ik ze opsturen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Meestal moeten die nieuwere versies wel werken, anders geven ze vaak een grote bump aan het versie nummer :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Misschien, maar ik heb anders andere versies die met een minor versie al niet werken met oudere software, simpelweg omdat het bepaalde APIs gebruikt die niet in een oudere versie zit. Dit is een perfect voorbeeld waarbij blijkbaar gdk_display niet meer door GTK wordt ondersteund en je dus Emerald 0.8.8 moet gebruiken, ipv 0.8.4.

Pagina: 1