Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dual touchscreens

Pagina: 1
Acties:

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 08:33
Beste,

Ik heb vandaag 2 touch screens gekocht (betreft: HP 23010TI). Als ik er 1 op mijn pc aansluit werkt het prima, maar zodra ik de 2 touchscreens aansluit werkt het niet meer, is hier een oplossing voor?

groetjes.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Werkt het helemaal niet meer? Of werkt er maar 1 scherm? Of kloppen de posities niet?
Evt drivers nieuwe versie?

Je topicstart is wat summier, wat heb je al geprobeerd?
Gezocht op google, wat kwam daaruit?

[ Voor 32% gewijzigd door remco_k op 08-09-2011 16:29 ]

Alles kan stuk.

• Knetterhard
Drivers van CD geinstalleerd.
Hp Support.

De movement van de touch gebeurt alleen op de primary scherm.

Verwijderd

Eerst werkt het niet als je 2 schermen aansluit maar toch weer wel op 1 scherm..

Als je wil dat mensen je helpen zal je toch echt met meer/betere/etc info moeten komen.
De gebruikers met een (werkende) glazen bol zijn deze week naar de waarzeggers beurs in Berlijn.

• Knetterhard
Touch screen werkt gewoon met 1 beeldscherm, maar ik vond het zo leuk dus ik denk ik koop er nog 1, ben immers gewent om met 2 schermen tegelijk te werken.

Nu zijn ze dus beide aangesloten, alleen zodra ik bijv. op de linkerscherm met de touch begin te klieren gebeurd dat op het primary scherm (rechterscherm dus).

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
links werkt op rechts en recht op links?
dan zou je in eigenschappen de monitoren om kunnen wisselen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Knetterhard
Tens schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:01:
links werkt op rechts en recht op links?
dan zou je in eigenschappen de monitoren om kunnen wisselen.
Rechts = Primary
Zodra ik links bewerkingen doe op het touch screen gebeurt dat op rechts, en andersom ook. dus dat is geen oplossing.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De driver zal het touch gedeelte mappen naar de coordinaten waar je op klikt, en dat vertalen naar die op je desktop. Wat het lastige is is dat die coordinaten zullen vertaald worden van beide monitoren naar die positie.

De enige oplossing die je hebt is in de driver/software aangeven dat je met meerdere inputs werkt, en dat deze dus ook als aparte inputs afgehandeld moeten worden met ieder hun eigen target.
Als je dat niet kan instellen dan kun je er niet zo heel veel aan doen (behalve dan alternatieve software zoeken of zelf iets schrijven).

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:27
Ik denk dat er iets mis gaat met de inputdriver wanneer je twee inputs wilt gebruiken. Namelijk het volgende:

Het touchscreen staat absoluut gemapped. Een muis daarentegen staat relatief gemapped. Concreet betekend dit, dat bij een muis er vanaf de huidige afstand wordt gemeten, terwijl bij een touchscreen er geen rekening gehouden wordt met de huidige afstand, maar alleen met waar jouw vinger zich bevindt.

Als jij echter op het secundaire touchscreen jouw vinger op punt 100,100 (voorbeeld) zet, dan kijkt zeer waarschijnlijk de driver of er een touchscreen gedetecteerd is, en zo ja wordt deze naar punt 100,100 op het primaire touchscreen geleidt. Het beeldscherm wat immers als eerste in de lijst voorkomt.

Waarschijnlijk is dit dus een driver probleem waarbij alleen HP jouw een oplossing zou kunnen bieden. Of zelf iets programmeren zodat je semi-relatief (dus eerst kijken op welk scherm het event zich bevindt) gaat mappen voor meerdere touchscreens.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
roachzz schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:01:
[...]

Rechts = Primary
Zodra ik links bewerkingen doe op het touch screen gebeurt dat op rechts, en andersom ook. dus dat is geen oplossing.
Ik zou het toch proberen, wellicht wisselt windows alleen de schermuitvoer.

aanvulling: Heb de specs even bekeken, geen aparte usb voor de touchsignalen, dus mijn idee zal wrs niets uitmaken.
Aan de andere kant: 5 muisklikken en je weet het zeker.
uit de specs: Optional HP USB Graphics Adapter: enables connection of up to six
simultaneous displays to help you boost productivity and multi-task across several open applications.
Use one Adapter to bridge between a notebook or desktop PC and second monitor or use multiple Adapters to connect several displays to each other.

[ Voor 42% gewijzigd door Tens op 08-09-2011 18:47 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Knetterhard
Hmm ja, Wat jullie beide (alex3305 en Terw_Dan) schrijven lijkt mij het meest logische. Ik heb echter alleen 0,0 verstand van C++. Ik weet niet tot hoevere jullie mij hier in kunnen helpen, of in iedergeval opweg kunnen helpen dmv tutorials oid.
Pagina: 1