Muziekinstallatie met reciever

Pagina: 1
Acties:

• stijn_car
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-08-2020
Hallo,

We gaan onze living verbouwen. Misschien doen we er goed aan om een volledige geluidsinstallatie te voorzien.
Nu beschikt onze living enkel over een oude stereo-installatie. Deze gaat toch weg wegens zijn ouderdom. We gaan werken met een deel vals plafond, hierin zouden we dus luidsprekers kunnen verwerken. Je ziet vaak in winkels of kantoorruimten de luidsprekers nog niet eens zitten.
Je ziet tegenwoordig door de bomen het bos niet meer, home-cinemasystemen, receivers, stereo-installaties,...
Aangezien we niet zo vaak een film kijken is een home-cinemasysteem niet zo goede oplossing?
Ik vind van die ingewerkte luidsprekers mooier als, van die opbouw luidsprekers van een home-cinemasysteem, of kan je de luidsprekers van een home-cinemasysteem ook inwerken?
Misschien beter overgaan naar een revier, luidsprekers bij kopen en inwerken, kabels voorzien (weet niet welke). Want met die receivers kan je ook al IPOD op aansluiten, digitale tv hebben we ook, dus zou handig zijn deze ook via de receiver afspelen. Wat raden jullie aan, receiver/home-cinemasysteem, welke kabels voorzien (weet tegenwoordig ook draadloos, maar vind ik niet zo handig), Welke merken en welke luidsprekers (ook luidsprekers voor in een auto ook al eens gehoord?)

grtz

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:21

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Een budget ?
Een écht doel ?

Wat verwacht je ?
Verwacht je kwaliteit ? Verwacht je alleen design ?

Verwacht je van 'ons' dat je zonder verdere criteria én aangetoonde eigen onderzoek 'zomaar' van alles toegeworpen krijgt ?

Geef iets meer toelichting en toon wat eigen inzet ;) Dan komen de juiste antwoorden vanzelf.

• stijn_car
Budget, ongeveer van 0 tot 1500 euro.
als doel, radio laten spelen, tv sound (digitale tv op aan kunnen sluiten), eventueel DVD-speler op aansluiten, Ipod op aansluiten is mooi meegenomen.

Design is niet zo zeer belangrijk, een goede geluidskwaliteit is zeker zo belangrijk.
Ik heb zelf ook al wat zitten zoeken, met de receivers van tegenwoordig kan je al heel wat. Pioneer, Yamaha, harman kardon zijn toch de beter merken denk ik

Maar zo'n receiver heeft heel wat aansluitingen, ik dacht de luidsprekers in te werken en via audiokabel te werken (rood zwart) en dan zo naar de receiver?

Hopelijk iets meer eigen inzet en toelichting?

Verwijderd

Iedereen zal dit advies geven denk ik. Voor jouw budget moet je gewoon naar een speciaalzaak gaan en daar verschillende combinaties gaan beluisteren met door jou veel afgespeelde muziek.

Je hebt volgens mij nodig:
- Receiver / losse versterker en tuner
- Bluray speler?
- CD speler?
- Speakers en een subwoofer.

Hier vind je een selectie aan plafond en muur speakers: http://www.correct.nl/cat...st+geprijsd%29&CAT_ID=170 Ga je vooral ook inlezen over dit soort speakers, maar eigenlijk alle speakers waar je oog op valt :).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 18:23 ]

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:06
Ik denk niet dat je hier op GoT moet zoeken naar de antwoorden op je vragen/het beste setje. Men kan je hier beter helpen met wat meer concrete vragen als je een beetje meer weet wat je wil.

Ga naar de Mediamarkt/Saturn/Hifi zaak in de buurt. Leg de verkoper uit wat je wil, dan kan hij je gelijk laten zien wat de mogelijkheden zijn. Dan heb je de speakers/apparatuur direct tastbaar voor je staan en wordt het wat sneller duidelijk. Ook is de keus online veel te groot, dan zie je door de bomen het bos niet meer (zeker als je niet weet wát je precies moeten hebben). Een winkel heeft een selecter aanbod wat de keus vergemakkelijkt.

Waar je waarschijnlijk op uit zult komen: een midrange 5.1 speakerset met een bijpassende receiver en dvd/blu-ray speler. Hoe hoger het budget, hoe beter de kwaliteit.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:05

GaMeOvEr

Is een hork.

Goede geluidskwaliteit wensen en de speakers in het plafond stoppen? Dat is nou niet echt ideaal voor een een goede stereoweergave/sweetspot als je zelf op een andere as zit dan waar je luidsprekers heen afstralen.

Voor een beetje achtergrondmuziek (winkel/douche) prima, maar geluidskwaliteit? Nah.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn_car
oke, was ik ook van plan om naar de speciaalzaak te stappen, dacht hier wat tips en weetjes, te vinden. Maar zoals gewoonlijk, dit is geen wat moet ik gaan kopen forum.
Toch bedankt voor de reacties.

dit topic is gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Neehoor het topic is verre van gesloten ;)
Je kan hier best wat tips en weetjes vinden, zolang je maar zélf ook enig inzicht én initiatief toont.

Ik begrijp uit je posts dat je graag speakers wilt welke je in het plafond weggewerkt wilt hebben.
In de regel betekend dat:
• Géén grandioos stereo beeld
• Géén grandioze bass weergave
• Géén grandioze mid-weergave
• Een zéér goede schelle weergave, wat je niet wilt ;)

Aka, als je heel graag slecht geluid wilt hebben, maar graag de speakers onzichtbaar wilt hebben, dan moet je zeker plafond-speakers kopen.

Als je wél fatsoenlijk geluid wilt, dan zal je toch snel aan speakers te gaan moeten denken welke wél zichtbaar zijn.
Je zou dan naar relatief compacte boekenplank-speakers kijken, en eventueel zogenaamde 'melkpakjes' voor achter voor je surround sound aanvulling.

Voorbeeld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Pioneer VSX-921-K€ 395,-€ 395,-
1Kef KHT 2005.3 5.1 Zwart€ 753,56€ 753,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.148,56

Daar stop je dan nog eens twee keer deze bij: pricewatch unsorted: KEF Q100 zwart
Dan heb je een hééél erg fatsoenlijk setje, en compact! en dus redelijk goed weg te werken :)
Én je hebt je iPod/iPhone/iPad besturing mogelijkheden doordat er voor de Pioneer VSX-921 allemaal hele mooie iOS apps zijn :)
Zie hiervoor: Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic - Apple Apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:33:
Neehoor het topic is verre van gesloten ;)
Als TS dat wil, is dat zo geregeld ;)
Ik begrijp uit je posts dat je graag speakers wilt welke je in het plafond weggewerkt wilt hebben.
In de regel betekend dat:
• Géén grandioos stereo beeld
• Géén grandioze bass weergave
• Géén grandioze mid-weergave
• Een zéér goede schelle weergave, wat je niet wilt ;)
Dat is wel erg negatief. Kennis van me heeft een 9.1 setup waarvan alleen de fronts, center en subwoofer in zijn woonkamer staan. De andere speakers zijn inbouw. En ik moet zeggen dat het vooral voor de surroundeffecten en de sound-bubble best goed klinkt. Met de weergave van het midden is niets mis. Laag is lastig, want je moet zorgen dat niet heel het plafond als klankkast mee gaat werken. Ook qua schelheid valt het alles mee.

Moet er wel bij zeggen dat dit dedicated (Focal) speakers zijn om in het plafond en wand te bouwen. Dan praat je wel over iets anders als een gewone speaker in het plafond wegwerken. Volgens mij deed zo'n inbouw-Focal ook niet onder qua prijs voor een normaal model. En het is natuurlijk ook niet te vergelijken met de inbouwspeakers die ze in sommige gebouwen hebben voor wat achtergrondmuziek.
Voorbeeld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Pioneer VSX-921-K€ 395,-€ 395,-
1Kef KHT 2005.3 5.1 Zwart€ 753,56€ 753,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.148,56

Daar stop je dan nog eens twee keer deze bij: pricewatch unsorted: KEF Q100 zwart
Dan heb je een hééél erg fatsoenlijk setje, en compact! en dus redelijk goed weg te werken :)
Én je hebt je iPod/iPhone/iPad besturing mogelijkheden doordat er voor de Pioneer VSX-921 allemaal hele mooie iOS apps zijn :)
Zie hiervoor: Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic - Apple Apps
Er is meer op de wereld dan alleen Pioneer en KEF hè... Voor dat punt sluit ik me wel aan bij iedereen die reeds heeft gereageerd. Ga eens naar een echte winkel toe en ga daar eens luisteren en kijken wat je mooi vind. Zijn ook wel wat winkels te vinden die op gebied van inbouw leuke dingen hebben gedaan.

[ Voor 63% gewijzigd door FeaR op 09-09-2011 11:47 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoge tonen uit het plafond (verlaagd plafond) en dan een verhoogde houten vloer voor de lage tonen? Heb je alles uit het zicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

FeaR schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:41:
[...]

Als TS dat wil, is dat zo geregeld ;)

[...]

Dat is wel erg negatief. Kennis van me heeft een 9.1 setup waarvan alleen de fronts, center en subwoofer in zijn woonkamer staan. De andere speakers zijn inbouw. En ik moet zeggen dat het vooral voor de surroundeffecten en de sound-bubble best goed klinkt. Met de weergave van het midden is niets mis. Laag is lastig, want je moet zorgen dat niet heel het plafond als klankkast mee gaat werken. Ook qua schelheid valt het alles mee.

Moet er wel bij zeggen dat dit dedicated (Focal) speakers zijn om in het plafond en wand te bouwen. Dan praat je wel over iets anders als een gewone speaker in het plafond wegwerken. Volgens mij deed zo'n inbouw-Focal ook niet onder qua prijs voor een normaal model. En het is natuurlijk ook niet te vergelijken met de inbouwspeakers die ze in sommige gebouwen hebben voor wat achtergrondmuziek.
Exact ja ;) Het was ietwat gechargeerd maar het was vooral om het duidelijk te maken.
Met 'gewone' speakers zul je ten alle tijden béter geluid tevoorschijn toveren.
Maar dedicated plafond-speakers van een fatsoenlijk merk, zoals een Focal, KEF, B&W e.d dan zal het vast beter zijn ja, maar toch zal je áls geluidskwaliteit belangrijk vind toch echt niet om 'normale' speakers heen kunnen.
FeaR schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:41:
[...]

Er is meer op de wereld dan alleen Pioneer en KEF hè... Voor dat punt sluit ik me wel aan bij iedereen die reeds heeft gereageerd. Ga eens naar een echte winkel toe en ga daar eens luisteren en kijken wat je mooi vind. Zijn ook wel wat winkels te vinden die op gebied van inbouw leuke dingen hebben gedaan.
Uiteraard ;) Maar dit was maar als voorbeeld, en was makkelijk bij elkaar klikken omdat ik daar de product portfolio's redelijk van ken :>

En een winkel bezoeken lijkt me sowieso het meest verstandigste :O als je daar als consument zelf al niet opgekomen bent.... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 09-09-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:48:
[...]Maar dedicated plafond-speakers van een fatsoenlijk merk, zoals een Focal, KEF, B&W e.d dan zal het vast beter zijn ja, maar toch zal je áls geluidskwaliteit belangrijk vind toch echt niet om 'normale' speakers heen kunnen.
Fronts zou ik nooit inbouwen in het plafond. Dus eigenlijk wat die kennis van me ook heeft: center en fronts wel als echte speaker. Er zijn overigens wel mooie inbouwspeakers voor in de muur die ook goede kwaliteit geven. Echter zijn die redelijk aan de prijs. En speakers in de muur is toch weer meer in het zicht als in het plafond. Dan vind ik persoonlijk een gewone speaker nog mooier dan zo'n rooster/grill in de muur waar geluid uit komt. Maar goed, ieder zijn ding :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Als je toch niet voor films gaat kun je beter voor stereo gaan en het hele home cinema spul vergeten.
Een echt goede stereo versterker is voor muziek echt velen malen beter dan een home cinema reciever voor hetzelfde geld.

Weet je zeker dat je losse componenten wilt? Er zijn tegenwoordig ook geweldige all in one systemen te koop met een zeer goed geluid. Zoals deze Britse Vita Audio R4i die al flink wat audio awards heeft gescoord, met 80 watt incl. sub in 1 kast en vergelijkbaar met een reciever.
De reviewsite en blad Whathifi is ook een aanrader als leesvoer: http://www.whathifi.com/review/vita-audio-r4i

Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/7057/r4gallery06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn_car
was al een tijdje niet hier geweest, maar de artsound zijn goede aanvaardbare inbouwspeakers., in samenwerking met een mini keten. >:)

Oke dat geluid is niet super, maar nog aanvaardbaar :p Er bestaan ook goede all-in one systemen, maar soms ook prijzig >:) (800 euro en meer, voor iets wat snel verouderd is :P )

[ Voor 24% gewijzigd door stijn_car op 15-11-2011 21:27 ]

Pagina: 1