Ik wil graag een canon 60D aanschaffen. In de PW is te zien dat een losse body gemiddeld €850 kost. Via marktplaats is de volgende advertentie al een tijdje te zien:
Heeft iemand een plausibele verklaring of is dit hoogstwaarschijnlijk oplichting of gestolen waar?
Er is geen link naar de advertentie ivm privacy. Misschien is het namelijk wel legaal.
Het klinkt te goed om waar te zijn, en daarom heb ik de verkoper(6 jaar actief) gemaild met de vraag hoe het kan dat één en ander zo goedkoop is, en of hij een particulier of een ondernemer is. Hierop kreeg ik de volgende reactie:Canon spiegelreflex nergens goedkoper met 2 jaar garantie! Nederlands model.
CANON EOS 60D + 18-135 IS euro 899
CANON EOS 600D + 18-135 IS euro 759
CANON EOS 60D + 18-55 IS euro 779
CANON EOS 600D + 18-55 IS euro 659
7D body 1100 euro
60D body 700 euro
600D body 565 euro
Mail of bel voor de prijzen van andere modellen en/of objectieven van Canon!!!!!!
Prijzen zijn vast!!! Beperkte voorraad, dus reserveer tijdig om langere levertijd te voorkomen!
* No shipping to foreign countries !
Dit klinkt nog steeds erg aantrekkelijk, maar roept ook vragen op. Waarom geeft canon de camera's aan een particulier, of zijn ze onttrokken aan de inventaris? Hoe wordt er garantie wordt verleend zonder aankoopbewijs?Ik ben particulier en betrek de camera's van een vriend die werkzaam is bij Canon Nederland in Amstelveen.
De camera's zijn bij mij thuis af te halen en te controleren. Verzekerd opsturen is ook mogelijk.
Ze zijn nieuw in de gesealde verpakking en hebben de normale garantie van 2 jaar.
Over een week krijg ik weer 10 stuks binnen. Het is raadzaam tijdig te reserveren daar ze gezien de scherpe prijs hard gaan.
Heeft iemand een plausibele verklaring of is dit hoogstwaarschijnlijk oplichting of gestolen waar?
Er is geen link naar de advertentie ivm privacy. Misschien is het namelijk wel legaal.