Goedkope 60D's via marktplaats. Betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:30
Ik wil graag een canon 60D aanschaffen. In de PW is te zien dat een losse body gemiddeld €850 kost. Via marktplaats is de volgende advertentie al een tijdje te zien:
Canon spiegelreflex nergens goedkoper met 2 jaar garantie! Nederlands model.

CANON EOS 60D + 18-135 IS euro 899
CANON EOS 600D + 18-135 IS euro 759
CANON EOS 60D + 18-55 IS euro 779
CANON EOS 600D + 18-55 IS euro 659
7D body 1100 euro
60D body 700 euro
600D body 565 euro

Mail of bel voor de prijzen van andere modellen en/of objectieven van Canon!!!!!!
Prijzen zijn vast!!! Beperkte voorraad, dus reserveer tijdig om langere levertijd te voorkomen!

* No shipping to foreign countries !
Het klinkt te goed om waar te zijn, en daarom heb ik de verkoper(6 jaar actief) gemaild met de vraag hoe het kan dat één en ander zo goedkoop is, en of hij een particulier of een ondernemer is. Hierop kreeg ik de volgende reactie:
Ik ben particulier en betrek de camera's van een vriend die werkzaam is bij Canon Nederland in Amstelveen.
De camera's zijn bij mij thuis af te halen en te controleren. Verzekerd opsturen is ook mogelijk.
Ze zijn nieuw in de gesealde verpakking en hebben de normale garantie van 2 jaar.
Over een week krijg ik weer 10 stuks binnen. Het is raadzaam tijdig te reserveren daar ze gezien de scherpe prijs hard gaan.
Dit klinkt nog steeds erg aantrekkelijk, maar roept ook vragen op. Waarom geeft canon de camera's aan een particulier, of zijn ze onttrokken aan de inventaris? Hoe wordt er garantie wordt verleend zonder aankoopbewijs?

Heeft iemand een plausibele verklaring of is dit hoogstwaarschijnlijk oplichting of gestolen waar?

Er is geen link naar de advertentie ivm privacy. Misschien is het namelijk wel legaal.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Apart verhaal, waarom risico lopen met zo'n duur apparaat? Betaal liever gewoon de 850 (die het meer dan waard is) in plaats van gezeik te krijgen ;)

www.maartendeboer.net

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
Ehm er is misschien geen link maar met 5 sec. google werk heb je de advertentie al.
De verkoper schijnt al 6 jaar actief op marktplaats te zijn, dit betekend niet dat die dan ook betrouwbaar is.
Dat terzijde is het vreemd dat hij zegt dat je garantie hebt op de toestellen, zonder bon heb je namelijk meestal geen garantie omdat ze dan ook de aankoopdatum niet weten.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Verwijderd

"De camera's zijn bij mij thuis af te halen en te controleren."
Lijkt mij een simpele oplossing.

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-01 14:05
If it is too good to be true..... it probably is.

(Grappig hoe vaak dit antwoord gegeven kan worden).

Overigens krijg ik ook meteen allerlei nare onderbuikgevoelens:
- Werkzaam bij Canon, hmmm. Is het van de vrachtwagen gevallen?
- Soms kunnen medewerkers intern tegen inkoopprijs / met korting zaken kopen. Die mogen dan (volgens bedrijfs- of belastingregels) niet doorverkocht worden. Is misschien niet wettelijk verboden, maar toch.
- Zijn het niet toevallig afgekeurde productie samples?

In al deze gevallen zal met name het garantie proces wel eens heel ingewikkeld kunnen blijken.

[ Voor 70% gewijzigd door BartS12 op 08-09-2011 15:00 ]

• Lumics
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:56:
"De camera's zijn bij mij thuis af te halen en te controleren."
Lijkt mij een simpele oplossing.
Het kan probleemloos werken, en wellicht op locatie betalen. Maar als het niet legaal is, wil ik er natuurlijk niet mee in zeer gaan.
BartS12 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:56:
If it is too good to be true..... it probably is.

(Grappig hoe vaak dit antwoord gegeven kan worden).
Ik had het bijna al zelf getypt.
joker-nl schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:56:
Ehm er is misschien geen link maar met 5 sec. google werk heb je de advertentie al.
De verkoper schijnt al 6 jaar actief op marktplaats te zijn, dit betekend niet dat die dan ook betrouwbaar is.
Dat terzijde is het vreemd dat hij zegt dat je garantie hebt op de toestellen, zonder bon heb je namelijk meestal geen garantie omdat ze dan ook de aankoopdatum niet weten.
Dat begrijp ik. Mensen zijn vrij om te zoeken op MP. Ik hoef niet te faciliteren. De zes jaar actief is voor mij ook geen reden tot vertrouwen. Vooral het antwoord op de garantie ben ik benieuwd naar.

2e mailtje onderweg.
Ventieldopje schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:56:
Apart verhaal, waarom risico lopen met zo'n duur apparaat? Betaal liever gewoon de 850 (die het meer dan waard is) in plaats van gezeik te krijgen ;)
Als het wel officieel en legaal is is het een prima deal. Anders ga ik gewoon naar de winkel.

[ Voor 76% gewijzigd door Lumics op 08-09-2011 15:06 ]

Verwijderd

Leuke zaak voor de belastingdienst of iets dergelijks. Want als je regelmatig grotere partijen camera's verhandeld ben je niet langer een particulier verkoper.

Zoekactie op zijn telefoonnummer om meer over aanbieder te weten te komen: http://www.google.com/sea...r_pw.&fp=2b24d1a00dbc7019 Vervolgens houder van dat domein opzoeken/ kijken naar copyright op de site zelf en je hebt een naam om te Googlen. Lijkt me een betrouwbaar persoon als het zo bekijk :), alleen dan weet je nog niet hoe het zit met garantie afhandeling en dergelijke.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 15:14 ]

• Lumics
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:02:
Leuke zaak voor de belastingdienst of iets dergelijks. Want als je regelmatig grotere partijen camera's verhandeld ben je niet langer een particulier verkoper.

Zoekactie op zijn telefoonnummer om meer over aanbieder te weten te komen: http://www.google.com/sea...r_pw.&fp=2b24d1a00dbc7019 Vervolgens houder van dat domein opzoeken/ kijken naar copyright op de site zelf en je hebt een naam om te Googlen. Lijkt me een betrouwbaar persoon als het zo bekijk :), alleen dan weet je nog niet hoe het zit met garantie afhandeling en dergelijke.
Dat had ik ook al gevonden idd. Verwijst naar een zelfstandig ondernemer in de audio. En dat ziet er wel aardig uit.
Gunner schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:26:
offtopic:
Wellicht kan je quote tags gebruiken i.p.v code tags in de topicstart. Dit is een stuk leesbaarder voor ons
Check!

[ Voor 9% gewijzigd door Lumics op 08-09-2011 15:27 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

offtopic:
Wellicht kan je quote tags gebruiken i.p.v code tags in de topicstart. Dit is een stuk leesbaarder voor ons

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 08-09-2011 15:26 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Lumics
Ik heb de volgende mail verstuurd:
Bedankt voor uw snelle reactie! De prijzen zijn erg scherp, maar doen mij direct ook twijfelen.
Ik heb dan ook een aantal vragen;

* Betreft het 100% origineel A merk producten? Dus niet afgekeurd
* Is het een legale gang van zaken? (misschien onbeleefde vraag, maar noodzakelijk gezien de scherpe prijs)
* Wordt er geleverd met factuur of is de garantie op een andere manier te claimen?
* Dient er aanbetaald te worden voor een reservering? Of kan er op locatie gecontroleerd en betaald worden?
Dit is de reactie van de verkoper:
Hier beneden je vragen met mijn antwoord erachter.

* Betreft het 100% origineel A merk producten? Dus niet afgekeurd: Zoals gezegd 100% net zoals in een normale winkel.

* Is het een legale gang van zaken? (misschien onbeleefde vraag, maar noodzakelijk gezien de scherpe prijs). Het is 100% legaal dus geen dubieuze zaakjes.

* Wordt er geleverd met factuur of is de garantie op een andere manier te claimen? Ik kan geen factuur leveren daar ik geen bedrijf heb de garantie loopt gewoon via de site van Canon waar je de camera middels het serie nummer kunt registreren.

* Dient er aanbetaald te worden voor een reservering? Of kan er op locatie gecontroleerd en betaald worden?Je hoeft niets aan te betalen en kan afhalen en controleren.

Bij mijn advertentie kun je zien dat ik al meer dan 6 jaar actief ben en een gecontroleerd gebruiker op marktplaats ben.

Meer kan ik niet doen om je te overtuigen.
Ik voel me bijna schuldig dat ik twijfel. :9

Maar zijn antwoord op de garantie is echter incorrect: 'Indien u garantie claimt, dient u altijd een kopie aankoop nota mee te sturen! , aldus canon

[ Voor 3% gewijzigd door Lumics op 08-09-2011 16:11 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb dit al eerder gezien en een aantal verkopers zijn inmiddels ook niet meer actief. Medewerkers krijgen korting en daar wordt dus handel op gedreven. Officieel mag het niet en een bekende in m'n omgeving kwam na lang zeuren bij een bon die de korting prijsgaf :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Lumics
BtM909 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:19:
Ik heb dit al eerder gezien en een aantal verkopers zijn inmiddels ook niet meer actief. Medewerkers krijgen korting en daar wordt dus handel op gedreven. Officieel mag het niet en een bekende in m'n omgeving kwam na lang zeuren bij een bon die de korting prijsgaf :)
Conclusie; Eieren voor je geld kiezen en in de winkel kopen. Door ontbreken van de bon is er nu gewoon geen garantie.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-01 21:16

Paulus0013

pom pom

Ik vind de antwoorden eerlijk gezegd totaal niet verhelderend. Er wordt nergens dieper op ingegaan eigenlijk.
Zeggen dat iets 100% eerlijk is, is nog niet iets aantonen.

Verwijderd

Je weet dus eigenlijk niet waar de camera's vandaan komen.Misschien gestolen, dan moet je voor jezelf bepalen of je dat een probleem vindt (en we gaan nu niet allemaal schijnheilig doen hier ;) ), maar je wel realiseren dat garantie een probleem zal zijn. Misschien zijn ze wel legaal maar zitten er kleine productiefoutjes in (afgetest) en koop je dus ook een figuurlijke kat in de zak. Voor een apparaat van 5 tientjes zou je het risico misschien lopen, maar dit bedrag is toch wel een serieuze investering. Daar zou ik 100% van overtuigd willen zijn dat het legaal en perfect getest is.

Verwijderd

Paulus0013 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:29:
Ik vind de antwoorden eerlijk gezegd totaal niet verhelderend. Er wordt nergens dieper op ingegaan eigenlijk.
Zeggen dat iets 100% eerlijk is, is nog niet iets aantonen.
Waarom zou verkoper het moeten aantonen dan? Het is geen rechercheonderzoek, maar een vraag van een mogelijke koper. De verkoper geeft aan dat het 100% eerlijk is en het is aan jou de koper die afweging te maken of dat werkelijk zo is :).

• Lumics
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:34:
Je weet dus eigenlijk niet waar de camera's vandaan komen.Misschien gestolen, dan moet je voor jezelf bepalen of je dat een probleem vindt (en we gaan nu niet allemaal schijnheilig doen hier ;) ), maar je wel realiseren dat garantie een probleem zal zijn. Misschien zijn ze wel legaal maar zitten er kleine productiefoutjes in (afgetest) en koop je dus ook een figuurlijke kat in de zak. Voor een apparaat van 5 tientjes zou je het risico misschien lopen, maar dit bedrag is toch wel een serieuze investering. Daar zou ik 100% van overtuigd willen zijn dat het legaal en perfect getest is.
Ik heb de verkoper inmiddels een mail gestuurd waarin ik aangeef geen aankoop te doe. Ook een linkje erbij gedaan naar de garantievoorwaarden van canon waarin wordt aangegeven dat er zonder bon geen garantie geclaimd kan worden.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:05

KrazyJay

't Verhaal van de verkoper klinkt plausibel. 't Hoofdkantoor zit bij de Beneluxlaan in Amstelveen.

Het is inderdaad zo dat Canonpersoneel korting krijgt. Dat je niet meewerkt aan heling (of hoe dit geformuleerd wordt) kan wel aangenomen worden, zeker als je e-mailwisselijk bijhoudt lijkt er geen probleem te zijn.

Het enige vervelende is de garantie. Je accepteert eigenlijk dat je rechten op garantie afgekocht wordt met een korting. Gezien het ontbreken van een factuur kan je hiermee namelijk niet 100% zeker zijn dat je garantie kan claimen, en voor zo een groot bedrag maar een relatief kleine korting (<20%) is het simpelweg de moeite niet waard om daar te kopen.

Verstandige keuze om het via de winkel te doen.

Mocht je onverwacht toch een factuur van Canon kunnen verkrijgen bij de aankoop, dan zou het een heel ander verhaal zijn.

Op zoek naar een blauwe menubalk? https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/3188/

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-01 21:16

Paulus0013

pom pom

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:36:
[...]

Waarom zou verkoper het moeten aantonen dan? Het is geen rechercheonderzoek, maar een vraag van een mogelijke koper. De verkoper geeft aan dat het 100% eerlijk is en het is aan jou de koper die afweging te maken of dat werkelijk zo is :).
De verkoper moét niets. Maar enkel zeggen dat iets ok is verstevigt naar mijn idee het vertrouwen niet, je krijgt er geen beter of ander beeld door dan dat je al had, je beschikt namelijk niet over meer informatie om af te wegen.

Verwijderd

Wij doen nogal wat zaken met Canon, en mij is eens aangeboden tegen personeelstarief te kopen. Dat scheelde veel ten opzichte van de adviesprijs, maar lag slechts tientjes onder de PriceWatch prijzen. Daarnaast kan je als medewerker zeker niet hele partijen kopen.

Er > 100,= onder zitten op marktplaats en daar dus zelf ook nog iets op verdienen is schier onmogelijk. De enige mogelijkheid die er is al het een medewerker is, is dat hij ze achteroverdrukt uit het magazijn :X

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11-2025

Gutteguttegut

CEO of TFD

Misschien heeft Canon er een goed antwoord op?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
Waarschijnlijk is het gewoon nog veel simpeler. De camera's worden waarschijnlijk ingekocht in de VS, waar ze momenteel voor ongeveer 900 USD over de toonbank gaan. Als je het daarna omrekent kom je op zo'n 645 euro uit. Als hij ze dan voor 700 euro verkoopt dan is het zeker nog mogelijk om er winst op te maken. Vooral als hij ze met relatief grote partijen verkoopt.

Zo was er een tijd terug een persoon welke voor z'n werk vaak naar de VS ging en daar dan partijen Tommy Hilfiger inkocht. Deze nam hij dan weer mee naar Nederland (gewoon in de koffer) en verkocht hij door op internet. Deze shirts lagen ongeveer 50% onder de winkelprijs, maar toch kon hij er nog steeds winst op pakken!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:50
kleding mee terug nemen is iets heel anders dan digitale camera´s . Die 900 $ --> 6xx € is een te simpele berekening, daarnaast zal je (als je alleen gaat om camera's te halen) ook ticketkosten hebben.

Verwijderd

Plus dat in de US prijzen ex belasting geadverteerd worden, je niet even 10 camera's in je koffer stopt, als dat wel zou kunnen je (minus ticketkosten) niet voor een paar tientjes per partij dat risico gaat nemen als er al tientjes winst te maken zijn.

• Lumics
Gistermiddag ook nog even bevestiging bij canon gevraagd per mail:
Geachte heer ....

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Canon hanteert 1 jaar garantie op vertoon van een aankoopnota. (zie de garantievoorwaardan op www.canon.nl) onder SUPPORT.

Kosteloze EWS service wordt alleen verstrekt onder overlegging van deze garantiekaart tezamen met de originele factuur cq. kassabon die door de detailhandelaar aan de klant is afgegeven, en mits de garantiekaart (a) de naam van de koper, (b) de naam en het adres van de detailhandelaar, (c) modelnaam en eventueel serienummer van het gekochte product en (d) de aankoopdatum van het product vermeldt.
Canon behoudt zich het recht voor de garantieservice te weigeren indien deze gegevens niet volledig zijn, of verwijderd of gewijzigd zijn na de eerste aankoop door de klant van de detailhandelaar.

Mocht u verder nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen door te antwoorden op dit bericht.

Met vriendelijke groet,
M.a.w. in principe is de advertentie oplichting omdat er wordt aangegeven dat er op basis van het serienummer garantie kan worden geclaimd, terwijl dit niet zo is.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lumics schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:29:
M.a.w. in principe is de advertentie oplichting omdat er wordt aangegeven dat er op basis van het serienummer garantie kan worden geclaimd, terwijl dit niet zo is.
En wat als je (of de TS) de verkoper hiermee contronteert? (Dat bedoel ik dus niet op een aanvallende manier, maar gewoon door te zeggen: 'Jij zegt dat op jouw camera's gewoon garantie zit, terwijl er geen factuur bij geleverd wordt. Volgens Canon zelf is voor garantie echter een factuur nodig. Hoe rijmt dit met elkaar?') Laat het hem maar uitleggen zou ik zeggen, ik ben wel benieuwd.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Inderdaad, en anders Canon 'm ff zijn linkje geven!!

• Lumics
Beatboxx schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:03:
Inderdaad, en anders Canon 'm ff zijn linkje geven!!
Na mijn bevindingen heb ik heb ik de verkoper gelijk gemaild met de link naar de voorwaarden. Op mijn mail met een vraag om toelichting, heb ik geen antwoord gekregen. Dat zegt al genoeg.
Pagina: 1