Toon posts:

Verschillen Samsung UE32D65xx en remote control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik ga een nieuwe TV aanschaffen en heb m'n oog laten vallen op een UE32D6530 van Samsung. Belangrijke reden: de geringe breedte (andere 32" beelschermen passen niet op onze TV-plek. Bovendien komt deze Samsung er goed van af in diverse testen.
Maar wat is nou het verschil tussen de D6530 en de D6500. Ja, ruim 60 euro in de winkels en misschien een miniem designverschil (kleur van de voet?). Maar zijn er ook technischer verschillen?
Er loopt momenteel een actie, dat je er een remote control bij krijgt (via Samsung). Een Qwerty toetsenbord of een apparaat met touch screen. Iemand daar ervaring mee? De touch screen lijkt me aardig ingewikkeld, als ik de YouTube filmpjes bekijk.
Alvast dank voor de reacties.
Sowieso tzt een terugmelding van mijn aanschaf er de eerste ervaringen.
Groet,
Henri

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

De verschillen tussen de D6530 en D6500 is enkel en alleen het design. Via internet kan je die verschillen niet echt zien, en moet je naar de winkel. Ik weet ook verder niet precies hoe anders de D6530 er uit ziet, maar zoals ik al zei: het is alleen design.

Die Touch Remote is trouwens alleen voor de D7000 en D8000. Je kan met de D6500 alleen die gratis qwerty remote krijgen.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kleur van de voet idd: zwart glas tegen aluminiumachtig plastic.

Eerst zat er nog een verschil in CMR waarde (400hz voor de 6530 ipv 200hz), maar dat is weer van de site verdwenen dus zal wel een vergissing zijn geweest. Staat wel nog op de dozen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Zeer bedankt voor de info. Goed om te weten dat het geen technische verschillen zijn. Ik kijk wat er bij mij in de buurt verkrijgbaar is (sommige zaken hebben uitsluitend de 6500, andere juist weer de 6530). In ieder geval heb ik dan achteraf niet het probleem dat ik een technische voorziening mis, omdat ik nou net de verkeerde heb gekozen.
Tot zo ver de TV. Nu het opnemen. Ik heb een paar HDD recorders en sta nu voor de keuze een eenvoudige tuner aan te schaffen en de HDD als opnameapparaat te gebruiken, of een PVR aan te schaffen , bijvoorbeeld de c7140 van Samsung. Maar ja, ik wil ook wel eens een programma op DVD zetten. Dus de HDD moet ook operationeel blijven (mijn vrouw is dol op al die kastjes en de hele bank voor afstandbedieninge, maar niet heus). Ik heb ooit wel eens gehoord dat als je met en PVR opneemt, dat je het dan binnen een bepaalde tijd moet bekijken, of dat je het niet twee keer kunt afspelen. Klopt dat?
Overigens zijn suggesties van harte welkom bij deze amateur die weliswaar al meer dan 30 jaar met vele vormen van video (en audio) bezig is, maar door omstandigheden net even de digitale ommezwaai gemist heeft.
Met vriendelijke groet,
Henri Stembord

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wat ik zou doen:
Koop een Humax 5050c, deze kan 2 programma's opnemen (als het goed is, anders 1). Deze kun je op je netwerk aansluiten. De opnames kun je dan via je netwerk met FTP (google maar eens hoe en wat) de opnames op je computer zetten. Dan moet je ze wel even omzetten in een gangbaar videoformaat en dan kun je ze zo met je pc op een DVD zetten.

Zelf geen ervaring, maar het is mij ook geadviseerd omdat ik hier ook mee zat/zit.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik wacht nog even met de TV tot er een leuke aanbieding komt. Ondertussen wel een eenvoudige Humax van iemand gekregen en een Ziggo kaarte aangeschaft. Binnen no-time alle digitale kanalen via de scart naar de TV. En via een andere scart naar de analoge HDD recorder. De coax kabel loopt via een antenneversterker via HDD recorder via Humax naar de TV. Analoog signaal is ook prima. Ik ga natuurlijk straks met een echte HD TV merken hoeveel mooier het nog kan...
Wel valt de Teletekst tegen qua leesbaarheid en het feit dat de sub-pagina's afwisselend zichtbaar zijn Mijn huidige TV heeft 1000 pag TT geheugen. Maar goed, de TT functie wordt bij ons steeds vaker via een laptop gerealiseerd.
Hartelijk dank voor de reacties en het meedenken!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 22:42 ]

Pagina: 1