Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Misschien een stomme beginners vraag ;-) anywayzz

Ik heb een 2008 r2 server staan die alle shares beheerd.
Op deze shares heeft iedereen List rechten geen lees rechten.

Nu is er bepaald dat er op alle folders geen list rechten meer mogen worden weergegeven.

De hoofd folder heeft als NTFS premissions het volgende

E:\Shares
Everyone read/Change
Admin full control
- Share Premission -
everyone groep heeft List rechten.

Op de onderliggende mappen heb ik groepen aangemaakt voor elke folder.
Dus Sales, Development, ICT, enz
NTFS premissions zijn gelijk aan de top level folder.

Nu moet het object LIST weg gehaald worden maar deze is grayed out. kan dit object dus niet uitzetten.
De groepen hebben geen rechten tot kopieeren, op andere folders. Je hebt dus Read/Write/Change rechten nodig in een folder om bestanden, mappen te kunnen lezen, schrijven.

Indien ik het LIST object op de top de bovenligende map verwijder dan kan niemand meer de shares benaderen.

Ik loop dus echt alleen vast op het LIST object dat verwijderd moet worden op de onderligende mappen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Staat inherit nog aan op de mappen?

Money for nothin' and your chicks for free

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
de list rechten op de bovenste map moeten alleen geldig zijn voor die map en niet inheriten.

Lid van Team Kodi sinds 2013

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49
Er zijn 2 oplossingen; NTFS Inheritance verbreken, daarbij de bestaande machtigingen overnemen en dan 'List folder contents' uitvinken, of een expliciete deny aanmaken :)

Een beetje afhankelijk van de structuur die je al hebt aan groepen en rechten moet je zelf maar kijken wat het mooiste is :) Ik ben zelf geen fan van deny...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Paul schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:32:
Er zijn 2 oplossingen; NTFS Inheritance verbreken, daarbij de bestaande machtigingen overnemen en dan 'List folder contents' uitvinken, of een expliciete deny aanmaken :)

Een beetje afhankelijk van de structuur die je al hebt aan groepen en rechten moet je zelf maar kijken wat het mooiste is :) Ik ben zelf geen fan van deny...
Stom.. Idd Advanced Sharing stond nog op subfolders.. Wat ik zij een aardige beginers vraag.. Zo vaak pas ik die rechten niet aan ;-)

Anyway. Deny geeft idd achteraf vaak nog andere problemen waarmee je doorgaans verder aan het zoeken ben indien men niet bij objecten kan komen. Beter geen rechten dan deny rechten

A Soldiers manual and a pair of boots.