Misschien een stomme beginners vraag ;-) anywayzz
Ik heb een 2008 r2 server staan die alle shares beheerd.
Op deze shares heeft iedereen List rechten geen lees rechten.
Nu is er bepaald dat er op alle folders geen list rechten meer mogen worden weergegeven.
De hoofd folder heeft als NTFS premissions het volgende
E:\Shares
Everyone read/Change
Admin full control
- Share Premission -
everyone groep heeft List rechten.
Op de onderliggende mappen heb ik groepen aangemaakt voor elke folder.
Dus Sales, Development, ICT, enz
NTFS premissions zijn gelijk aan de top level folder.
Nu moet het object LIST weg gehaald worden maar deze is grayed out. kan dit object dus niet uitzetten.
De groepen hebben geen rechten tot kopieeren, op andere folders. Je hebt dus Read/Write/Change rechten nodig in een folder om bestanden, mappen te kunnen lezen, schrijven.
Indien ik het LIST object op de top de bovenligende map verwijder dan kan niemand meer de shares benaderen.
Ik loop dus echt alleen vast op het LIST object dat verwijderd moet worden op de onderligende mappen.
Ik heb een 2008 r2 server staan die alle shares beheerd.
Op deze shares heeft iedereen List rechten geen lees rechten.
Nu is er bepaald dat er op alle folders geen list rechten meer mogen worden weergegeven.
De hoofd folder heeft als NTFS premissions het volgende
E:\Shares
Everyone read/Change
Admin full control
- Share Premission -
everyone groep heeft List rechten.
Op de onderliggende mappen heb ik groepen aangemaakt voor elke folder.
Dus Sales, Development, ICT, enz
NTFS premissions zijn gelijk aan de top level folder.
Nu moet het object LIST weg gehaald worden maar deze is grayed out. kan dit object dus niet uitzetten.
De groepen hebben geen rechten tot kopieeren, op andere folders. Je hebt dus Read/Write/Change rechten nodig in een folder om bestanden, mappen te kunnen lezen, schrijven.
Indien ik het LIST object op de top de bovenligende map verwijder dan kan niemand meer de shares benaderen.
Ik loop dus echt alleen vast op het LIST object dat verwijderd moet worden op de onderligende mappen.
A Soldiers manual and a pair of boots.