• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Ik heb al enige jaren een Samsung ML-2010R en en al enige jaren heeft dat ding een probleem dat ik niet kan oplossen. Hij pakt het papier niet goed op. De eerste 5-10 cm van het papier gaan meestal gewoon naar binnen maar daarna kan lukt het de printer niet om het papier verder naar binnen te krijgen. Daardoor moet ik bij alle docs die ik print handmatig het papier begeleiden en dan nog lukt het vaak niet. Ik word hier knettergek van en sta op het punt om mij printer in puin te slaan. Dat is jammer van het apparaat. Daarom mijn vraag, heeft iemand een oplossing?

Ik heb het binnenwerk al bekeken en schoongemaakt maar dat hielp niet. Andere dingen kan ik niet verzinnen. Ik weet geen strategie om het probleem te benaderen en in dit topic kan ik ook niets vinden.

Specs

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Heb dezelfde printer en hetzelfde probleem, erg irritant. Zelf nog niet gedaan aangezien ik toch niet zoveel print, maar je kunt die half rubber/half plastic paperfeed rol vervangen en dan zou 't weer (enige tijd) goed moeten werken. Zijn oa op ebay wel te vinden.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Heb je google al gebruikt? Als ik 'Samsung ML-2010R paper jam' invoer dan krijg ik echt ongelooflijk veel hits. Blijkt vrij vaak voor te komen bij dat model... Dat is waar het begint ;)

Het zou bijvoorbeeld een transport-rubber/elastiek kunnen zijn die niet goed op de plaats zit... Ook het rubber van de transportwieltjes wordt als schuldige aangewezen, het omdraaien van deze wieltjes blijkt te kunnen helpen... enzovoort... (niet zo'n beste machine blijkbaar, aangezien er echt ontzettend veel verschillende problemen mee zijn)

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Mee eens. Ik was zo opgefokt over die printer dat ik snel een topic heb geopend. Maar je hebt helemaal gelijk. Eerst maar eens googlen.

Wel goede tips die je geeft. Morgen geen tijd om het op te lossen ik zal er zaterdag eens naar kijken.

Specs

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Meestal gewoon uitgedroogt rubber, uitgehard rubber, of stofopbouw wat de rollen glad maakt. kun je geen losse rollers kopen ?

weet je het helemaal niet meer, probeer de rollers eens op te ruwen met een schuurpapiertje (kijk uit dat je ze niet sloopt), je snapt dit is "last resort"

Iperf

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als er al een oplossing is, dan zal die vermoedelijk zitten in het vervangen van een onderdeel. Aangezien dat waarschijnlijk even duur of zelfs duurder zal zijn als een nieuwe printer (en je eigenlijk alleen maar ellende met het ding hebt gehad), zou ik lekker voor een nieuwe kijken.
Voor alleen zw/w is de goedkoopste pricewatch: Samsung ML-1665, kost je welgeteld 4 tientjes. Daar kun je zelf niet voor gaan prutsen :)
Goedkoopste kleurenlaser is overigens pricewatch: Samsung CLP-325 voor 94 euro :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Eensch met wat The Eagle ^^ zegt.
Of zo'n vervangend onderdeel moet significant goedkoper zijn en je heb zin en tijd om je printer uit elkaar te halen.

Of haal een leuke tweedehands z/w laser als je enkel z/w afdrukken blieft. Dan kun je vaak een wat luxer apparaat scoren. Zo heb ik zelf gratis een antieke Laserjet 4 Plus + JetDirect doosje van een collega overgenomen. Ding doet het prima, print keurig en hangt ook nog eens aan mijn netwerk zodat ik er vanaf alle machines bij kan :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 09-09-2011 08:19 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomdroge
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 09-04-2023
Wellicht een late reactie mbt het onderstaande maar vast welkom voor de volgende lezer;

Mijn Samsung ml-1665 gaf regelmatig een ‘paper jam’ storing. Hij pakt een vel, print deze en terwijl hij bezig is pakt hij de volgende (te vroeg) waardoor de printer in storing gaat. Ook hoor je terwijl er geprint wordt een klikkend geluid en komt de onderkant van de papier invoer unit vaak omhoog.

Dit komt door een plakkende solenoid. Deze bevind zich aan de linker achterkant van de machine. Op YouTube staan eventueel filmpjes hoe deze te demonteren. Ik heb de solenoid schoongemaakt, de rubbertjes verwijderd en het probleem was opgelost.
Pagina: 1