Toon posts:

AMD X4 965 in AM3+ Moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een X4 965, en wil een nieuw (AM3+) moederbord kopen. Ik lees vaak dat alle procesoren die in AM3 passen ook in de AM3+ passen. Maar op alternate staat dat een X4 965 niet in een AM3+ past, ik heb ze ook gemaild en hierin bevestigen ze dat nog een keer. 'Een X4 965 ondersteund geen AM3+ moederbord, wij raden u aan om een moederbord met socket AM3 te plaatsen bij deze CPU.'

Ik zou graag willen weten of ik nou wel of niet een AM3+ moederbord kan kopen.

Youri

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:11

D4NG3R

kiwi

:)

Ik neem aan dat je het hebt over een Phenom II X4 965? Ja deze werkt gewoon op een AM3+ bord. Kijk voor de zekerheid gewoon even op de CPU support list van het desbetreffende moederbord. Deze vind je vaak op de productpagina van de fabrikant.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:40:
Hallo,

Ik heb een X4 965, en wil een nieuw (AM3+) moederbord kopen. Ik lees vaak dat alle procesoren die in AM3 passen ook in de AM3+ passen. Maar op alternate staat dat een X4 965 niet in een AM3+ past, ik heb ze ook gemaild en hierin bevestigen ze dat nog een keer. 'Een X4 965 ondersteund geen AM3+ moederbord, wij raden u aan om een moederbord met socket AM3 te plaatsen bij deze CPU.'

Ik zou graag willen weten of ik nou wel of niet een AM3+ moederbord kan kopen.

Youri
Doe je voordeel ermee als de medewerker al niet beschikt over enige basiskennis met betrekking tot procesoren hoe zal het dan gesteld zijn met de rest van de organisatie?

Welk moederbord heb je op het oog? Als voorbeeld pak ik even dit bord: pricewatch: Asrock 970 Extreme4

Je surft naar de website van de fabrikant: http://asrock.com/mb/overview.asp?Model=970%20Extreme4

Je klikt op de CPU support list (ook aanwezig bij alle andere moederbordfabrikanten): http://asrock.com/mb/cpu.asp?Model=970%20Extreme4

Je ziet daar dan een lijst AM3 processoren staan waaronder de 3400mhz versie van de X4 wat de X4 965 is. Bij sommige moederbordfabrikanten zetten ze het iets duidelijker neer door gewoon de typenummers te gebruiken bekend bij consumenten in plaats van de part nummers. Deze zijn overigens gemakkelijk terug te vinden via Google voor als je twijfelt ;).

Verwijderd

Let wel altijd even op de max TDP dat een moederbord heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:42:
Let wel altijd even op de max TDP dat een moederbord heeft.
Ik weet niet hoe je dat kunt zien. Maar inderdaad kijken naar de TDP van je processor en die supported zijn in de CPU support list is wel nuttig :).

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:58
Zeg ons welk moederbord je wilt halen. Dan kunnen we makkelijker helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!

Zo'n Asrock 970 Extreme4 lijkt me wel wat (Ik heb nog niet echt goed gekeken naar moederborden), dus die zou het gewoon moeten doen met mijn X4 965? Zo niet vind ik het belangrijk dat hij USB 3.0 heeft, en dat hij wat groter is dan de MSI K9N6PGM-V m-ATX die ik nu heb want alles zit daar echt heel dicht op elkaar.

Ook wil de de CPU koeler vervangen, want de standaard koeler maakt echt heel veel herrie. Iemand met tips voor een aftermarket koeler? Ik zat zelf te denken aan een Cooler Master Hyper 212+

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:31:
Bedankt voor de snelle reacties!

Zo'n Asrock 970 Extreme4 lijkt me wel wat (Ik heb nog niet echt goed gekeken naar moederborden), dus die zou het gewoon moeten doen met mijn X4 965? Zo niet vind ik het belangrijk dat hij USB 3.0 heeft, en dat hij wat groter is dan de MSI K9N6PGM-V m-ATX die ik nu heb want alles zit daar echt heel dicht op elkaar.

Ook wil de de CPU koeler vervangen, want de standaard koeler maakt echt heel veel herrie. Iemand met tips voor een aftermarket koeler? Ik zat zelf te denken aan een Cooler Master Hyper 212+
Waarom wil je precies een nieuw moederbord kopen dan?

Aftermarket koeler voor flink overclocken of erg stil: pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B Anders is die CM 212 prima :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:56:
[...]

Ik weet niet hoe je dat kunt zien. Maar inderdaad kijken naar de TDP van je processor en die supported zijn in de CPU support list is wel nuttig :).
Ik ook niet hoor, maar zie zo af en toe een topic voorbij komen met X4's met TDP van 125w die in een mobo van max 95w zitten en dus niet presteren zoals het zou moeten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:29:
[...]

Ik ook niet hoor, maar zie zo af en toe een topic voorbij komen met X4's met TDP van 125w die in een mobo van max 95w zitten en dus niet presteren zoals het zou moeten.
Ik heb het er eigenlijk ook nog nooit bij zien staan, en heb er zelf ook nog nooit op gelet. Ik zag net wel dat die Asrock 970 Extreme4 een TDP van max 140 heeft, dus dat komt wel goed met mijn processor!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:37:
Ik heb het er eigenlijk ook nog nooit bij zien staan, en heb er zelf ook nog nooit op gelet.
Vooral Asus heeft het vaak bij hun goedkpere bordjes, bv deze:
AMD AM3+ FX™/Phenom™ II/Athlon™ II/Sempron™ 100 Series Processors
Supports AM3+ 32 nm CPU
Supports CPU up to 95 W
En dan moet je vaak ook nog goed op het exacte typenummers van de AMD cpu's letten aangezien soms een bepaald model cpu in meerdere TDP versies beschikbaar is.

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:02
Ik had ook een am3 processor op een am2 + bordje

Heeft bijna 3 jaar probleemloos gewerkt :D

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-02 23:08
Ik gebruik zelf deze:
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3
Voor de prijs hoef je het niet te laten.
Koelt aardig goed en is stil (zolang je niet al te veel overclocked).
Mijn 955BE draait lekker @4GHZ, is idle lekker stil en tijdens het gamen hoor je hem ook amper.
Pagina: 1