Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Inhoud CD DVD kopieren naar folder met random folder naam

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben bezig met een klein school projectje. Nu is het idee om een soort cd toren te bouwen.
Je doet er een cd of dvd in, dubbelklik op een scriptje en de inhoud van de cd wordt gekopierd naar een map en maakt daar een folder aan met bijvoorbeeld de datum als folder naam. (dit zodat je je cd makkelijker terug kan vinden) het gaat puur alleen om data cd's en dvd's.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Robocopy werkt al behoorlijk goed maar hoe krijg ik het voor elkaar dat hij die foldernaam handig uit elkaar kan houden?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is de huidige code en wat lukt er precies niet? En wat voor scripttaal gebruik je daarbij, onder welk OS? (Ik mag hopen dat je op school niet meer het zwaar verouderde gebruik van batchfiles aanleert als het over Windows >= XP gaat). Gebruik je PS, of iets anders?

Als toch batch: de datum kan je met date /t uitvragen enin een parameter zetten die je dan gebruikt in de directorynaam. Dan natuurlijk eerst even checken of de dir niet al bestaat en in een loopje steeds een opvolgend nummer proberen tot er een vrij is. Er zijn trouwens vast ook wel tools die via de commandline de CD-naam kunnen uitlezen. Een combi van naam & datum levert misschien mooiere beschrijvingen op.

edit: welkom op GoT!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Herstel: zie ook de mail die ik ooit al eens stuurde. Het is niet de bedoeling nieuwe accounts aan te maken als je je wachtwoord vergeet... Open even een nieuw topic onder jeechte account maar neem dan bovenstaande eerst even mee :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.