Toon posts:

RMA computermuis, winkel betaalt verzendkosten niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:08
Het zit zo: ik heb een tijdje geleden een volledig systeem bij Salland besteld incl verzendkosten. 14 van de 16 producten waren op een gegeven moment aanwezig waaronder de muis en de overige 2 prodcuten waren nog niet op voorraad. Nou ging een vriend van mij ook naar salland en ben ik mee geweest en heb ik deze 14 producten meegenomen. Ik heb vooraf netjes gemaild of dit kon en de order was in 2en opgedeeld. Ik heb de 14 producten afgehaald en de overige 2 zijn verzonden.

Nu heb ik na goedkeuring van de RMA een mail gekregen of ik wel even 6 euro verzendkosten wil overmaken naar hun rekening. Nu hebben hun zelf in hun beleid staan dat bij verzending van de originele order zij de verzending van het product van de RMA van Salland naar mijn adres betalen(verzending naar salland heb ik zelf al betaald).

het betreft deze muis: http://www.salland.eu/pro...-2-0-zwart-k7a-00006.html

Dan lijkt het mij toch dat zij gewoon voor deze kosten moeten opdraaien?

mvg Tim

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Ik snap je verhaal niet helemaal. Je hebt een compleet systeem bij Salland besteld. Hiervan is de muis defect en moet RMA gestuurd worden of heb ik het mis?

Bij een RMA moet je namelijk zelf voor de verzendkosten opdraaien en niet het bedrijf waar je het heen stuurt.

Je hebt het ook over de order splitsen. Je hebt in de winkel een deel opgehaald en een ander deel heb je laten versturen? Je hebt dan toch al verzendkosten betaald, of niet?

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:42
Mij was het ook niet helemaal duidelijk, maar ik maak er een beetje uit op dat hij:
- 16 producten heeft besteld
- 2 waren er niet op voorraad
- de 14 aanwezige producten heeft opgehaald
- 2 producten zijn later verzonden

RMA is mij niet duidelijk

PSN: Cappie85 (PS4)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:25
Yorin schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:30:
Ik snap je verhaal niet helemaal. Je hebt een compleet systeem bij Salland besteld. Hiervan is de muis defect en moet RMA gestuurd worden of heb ik het mis?

Bij een RMA moet je namelijk zelf voor de verzendkosten opdraaien en niet het bedrijf waar je het heen stuurt.

Je hebt het ook over de order splitsen. Je hebt in de winkel een deel opgehaald en een ander deel heb je laten versturen? Je hebt dan toch al verzendkosten betaald, of niet?
Dit heeft de TS ook gedaan? Salland eist nu dat hij ook het terugsturen naar hem gaat betalen, dit hoeft en staat ook duidelijk in de wet (Er moet hoogstens worden betaald voor het terugzenden van het product).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• timmert26
Ik heb inderdaad een compleet systeem besteld waaronder de muis. Deze muis was defect, ik heb een RMA aangevraagd, deze is goedgekeurd. Ik heb de muis opgestuurd naar hun en zij hebben ook gezegd dat deze muis defect is.
Nu is het zo dat ik 6 euro moet betalen voor de verzendkosten van hun naar mij. Ik heb dus over het volledige systeem de verzendkosten betaald, alleen een deel van de artikelen afgehaald(waaronder de muis)

• CappieL
Die verzendkosten waren niet voor de RMA, maar voor je 'normale' bestelling. Dat je daarna de producten (of een deel ervan) gaat ophalen, wil nog niet zeggen dat je de verzendkosten terugkrijgt.

Ik denk dat je de RMA helemaal los moet zien van je bestelling.

[Voor 14% gewijzigd door CappieL op 08-09-2011 10:37]

• D4NG3R
timmert26 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:33:
alleen een deel van de artikelen afgehaald(waaronder de muis)
Salland staat dan in haar recht, gezien het niet om een RMA geval gaat maar om een "normaal" garantiegeval. Je hebt het product niet thuisgestuurd gekregen maar afgehaald bij Salland.

• timmert26
volgens hun eigen beleid staat er dat als je verzendkosten over het originele product hebt betaald, zij de verzendkosten van het RMA product betalen. Ik heb dus theoretisch gezien wel de verzendkosten betaald maar hem vervolgens alleen opgehaald

• CappieL
Als dat zo is, zou ik alleen nog maar laten verzenden bij Salland. Mocht je een keer garantie/RMA nodig hebben, ben je in ieder geval gedekt tegen de (vele) verzendkosten.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:31

Flappiewappie

Hier nog meer

timmert26 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:38:
volgens hun eigen beleid staat er dat als je verzendkosten over het originele product hebt betaald, zij de verzendkosten van het RMA product betalen. Ik heb dus theoretisch gezien wel de verzendkosten betaald maar hem vervolgens alleen opgehaald
Nou dan wijs je toch daar naar toe in hun beleid. Kwesie van copy paste van die zin emailen en ze kunnen infeite geen kant op.

Via de "wettelijke" oplossing moet jij wel degelijke de verzendkosten betalen.

Probleem opgelost.

Hier staat wat

• D4NG3R
Je hebt het systeem laten toesturen, maar de muis afgehaald. Hoe lullig het ook is/klinkt valt deze muis NIET onder de wet kopen-op-afstand en zul je dus gewoon verzendkosten moeten betalen.. Je kan proberen hun op hun eigen policies te wijzen, maar ik verwacht een reactie terug waarin het bovenstaande zal staan.

• timmert26
Bedankt allemaal voor de reacties, ik heb een mail gestuurd en hun erop gewezen, ik zal wel even laten weten wat ze terugsturen. Nogmaals bedankt :)

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 19:25
D4NG3R schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:42:
Je hebt het systeem laten toesturen, maar de muis afgehaald. Hoe lullig het ook is/klinkt valt deze muis NIET onder de wet kopen-op-afstand en zul je dus gewoon verzendkosten moeten betalen.. Je kan proberen hun op hun eigen policies te wijzen, maar ik verwacht een reactie terug waarin het bovenstaande zal staan.
Het maakt niet uit of je het product laat bezorgen of afhaalt. Er is namelijk via de website een koop overeenkomst gesloten, dus is de wet kopen-op-afstand van toepassing.

http://www.consuwijzer.nl...bij_een_afhaalpunt_ophaal

[Voor 28% gewijzigd door Cobalt op 08-09-2011 10:47]

• D4NG3R
Nee, de wet kopen-op-afstand geld alleen als je online iets besteld en ook thuisgestuurd hebt gekregen. Als je het zelf op haalt geld dit als een aankoop in de winkel zelf, al heb je het "eigenlijk" online gekocht.

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 16:00
Het gaat erom of je het product via een website besteld hebt. Niet of je een product afhaalt of laat versturen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

D4NG3R schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:46:
Nee, de wet kopen-op-afstand geld alleen als je online iets besteld en ook thuisgestuurd hebt gekregen. Als je het zelf op haalt geld dit als een aankoop in de winkel zelf, al heb je het "eigenlijk" online gekocht.
Dat is niet juist. Het gaat erom hoe de overeenkomst tot stand is gekomen. Hoe de levering plaatsvind staat daar helemaal los van.

Zie ook: Consumentenrecht - onderzoeksresultaten
viii. Is er ook sprake van koop op afstand wanneer de bestelling via tele-foon of Internet wordt gedaan, maar het gekochte daarna afgehaald wordt?

Ja. De manier waarop de overeenkomst tot stand komt is van belang om te bepalen of er sprake is van koop op afstand. Echter, voor koop op afstand is wel vereist dat er sprake is van een structurele verkoop op afstand. Het telefonisch bestellen bij een reguliere winkel en daarna afhalen, valt niet onder koop op afstand.

[Voor 38% gewijzigd door Gunner op 08-09-2011 10:49]

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• timmert26
er wel betaald voor levering, maar het is afgehaald.

• D4NG3R
Als het bovenstaande klopt sta je inderdaad in je recht dat Salland verantwoordelijk is voor de kosten van het terugsturen, mij is echter (onjuist dus :@) verteld dat de wet kopen-op-afstand alleen geld als het je ook toegestuurd is.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:31

Flappiewappie

Hier nog meer

D4NG3R schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:46:
Lol, en als je het voor jezelf thuisbezorgd dan?

Het gaat er bij de wet kopen op afstand om dat je eerst thuis op je gemak kunt kijken of het product inderdaad is wat er werd aangeboden online.

Tevens is in de geval ook nog eens de muis echt thuisbezorgd...

Hier staat wat

• Phoenix1337
D4NG3R schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:49:
Als het bovenstaande klopt sta je inderdaad in je recht dat Salland verantwoordelijk is voor de kosten van het terugsturen, mij is echter (onjuist dus :@) verteld dat de wet kopen-op-afstand alleen geld als het je ook toegestuurd is.
De wet koop of afstand heeft helemaal niets met verzendkosten te maken.

• D4NG3R
Phoenix1337 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:50:
[...]

De wet koop of afstand heeft helemaal niets met verzendkosten te maken.
Wanneer er RMA word aangevraagd bij een product dat onder de wet kopen op afstand is gekocht, zijn de enige onkosten die jij (eventueel) hoeft te maken die van het terugsturen. Dus ja, de wet kopen op afstand heeft wel degelijk iets te maken met verzendkosten.

[Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 08-09-2011 10:52]

• timmert26
Flappiewappie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:49:
[...]

Lol, en als je het voor jezelf thuisbezorgd dan?

Het gaat er bij de wet kopen op afstand om dat je eerst thuis op je gemak kunt kijken of het product inderdaad is wat er werd aangeboden online.

Tevens is in de geval ook nog eens de muis echt thuisbezorgd...
thuisbezorgd door mijzelf ja:P. niet door de post
het enige wat bezorgd is, zijn de videokaart en het beeldscherm. Ik heb voor totale verzending betaald. Maar te bijna alles afgehaald, dus in feite heb ik hun eerst al geld bespaart.

• timmert26
Geachte heer/mevrouw,

Voor order 315237/1, uw monitor en videokaart, heeft u verzendkosten betaald. Deze producten zijn als gevolg hiervan verzonden en op deze producten heeft u derhalve ‘garantie op de verzending’. De overige producten zijn afgehaald, uw order 315237/2 met daarin onder andere uw muis. U heeft hier geen verzendkosten voor betaald en derhalve ook geen ‘garantie op de verzending’ voor de producten uit deze order. U kunt uw factuur zelf controleren, bij order 315237/1 vind u verzendkosten en bij order 315237/2 niet.

U vind dit ook terug in onze voorwaarden: ‘Salland Automatisering B.V. zal de zending op haar kosten retourneren, mits de oorspronkelijke bestelling ook is verzonden.’
Bron: http://www.salland.eu/kla...p-basis-van-carry-in.html

Voor de volledigheid: u betaald bij ons geen verzendkosten per product. U betaald verzendkosten per order(deel), per zending. U heeft dus niet extra of (onnodig) teveel betaald voor de verzending van uw monitor of videokaart.

Uw muis is niet verzonden en is daardoor niet voorzien van ‘garantie op de verzending’.

Met vriendelijke groet,

hun reactie

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 11:57

DeeJee

Dus...

Duidelijk toch?

Money for nothin' and your chicks for free

• timmert26
helaas wel

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Heb je al gebeld en de situatie uitgelegd? Dat het eigenlijk 1 grote verzendorder was, en om al toch vooruit te kunnen jij alvast een gedeelte op hebt gehaald en dat het dus eigenlijk nog steeds 1 grote verzendorder was.
en dat als jij het niet opgehaald was het dus ook gewoon verzonden zou zijn.

Tijd van werken, tijd van rusten

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
nevermind..

[Voor 94% gewijzigd door Droomygirl op 08-09-2011 12:05]

• Phoenix1337
Wet koop op afstand heeft helemaal niets met deze bestelling te maken aangezien hij geen producten retourneert binnen de termijn welke daar voor staat. Hij heeft een defecte muis geretourneerd en deze lijkt mij ook vervangen zoals ik hierboven lees.

[Voor 8% gewijzigd door Phoenix1337 op 08-09-2011 12:00]

• timmert26
ze hebben bij salland overlegd, en ze hebben de muis verzonden op hun verzendkosten. Dus alsnog toppie van salland :)

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:29

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

D4NG3R schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:51:
[...]

Wanneer er RMA word aangevraagd bij een product dat onder de wet kopen op afstand is gekocht, zijn de enige onkosten die jij (eventueel) hoeft te maken die van het terugsturen. Dus ja, de wet kopen op afstand heeft wel degelijk iets te maken met verzendkosten.
Klok / klepel

Als jij een product onder KOA terugstuurt zijn de kosten voor jou.
Een reparatie (RMA) staat daar helemaal los van, je ontbindt de koop immers helemaal niet.

Bij RMA voor reparatie geldt in principe dat je recht hebt op service zoals die aangekocht is. Carry in garantie (en dus kosten voor verzending) is niet redelijk voor artikelen die ook thuis zijn afgeleverd. Dat geldt voor zowel de kosten naar de winkel als terug - zoals af te leiden uit de wetgeving dat garantie zonder kosten en zonder ernstige overlast dient plaats te vinden.
Andersom is het net zo goed niet redelijk te verwachten dat als jij iets afhaalt, je vervolgens verzendkosten vergoed krijgt bij RMA. De wijze van levering is dus relevant.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee