Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een klein probleem waar ik helaas zelf niet uit kom:

Ik heb voor een goede vriend een HTPC in elkaar gezet met de volgende onderdelen:

CPU: Intel I3 2100
GPU: Asus HD 6570 Low profile
Moederbord: ASRock H67M
Behuizing: Antec Micro Fusion met 350 Watt PSU
RAM: Kingston 8 GB 1333 mhz

Het probleem is dat de HTPC bij mij thuis prima werkt via HDMI op mijn 46 inch LCD Tv.
Alle programma's werken en alle instellingen en opties lijken in orde te zijn.

Maar ik heb de htpc eergisteren gebracht naar de vriend van me en daar blijkt min of meer alles fout te gaan.

De HTPC is aangesloten middels HDMI op een Bang & Olufsen 65 inch ( full HD) Plasma Tv.

De volgende problemen doen zich dan voor:

- bij het opstarten is de Aero effect in windows 7 niet meer te zien en via opties lijkt het ook niet mogelijk om het aan te zetten.
- programma's als VLC, XBMC lijken gewoon niet te doen. VLC crached telkens en XBMC geeft een foutmelding en crached ook meteen.
- de CCC van ATI werkt ook niet. Zodra je dat aanzet blijft de frame van het programma zichtbaar, maar de instellingen enz ontbreken helemaal.

Ik heb drivers geprobeerd nogmaals te installeren of bij te werken( terwijl dezelfde drivers bij mij thuis prima werkten) in de hoop dat het probleem wellicht opgelost kan worden, maar dat mocht niet helpen.

Het lijkt er op dat wellicht de GPU niet krachtig genoeg is om de plasma tv aan te sturen, maar aan de andere kant het is gewoon een full hd scherm, dus de formaat van tv zou toch geen rol moeten spelen?

Ik ga vandaag proberen om de HTPC met een DVI kabel aan te sluiten en kijken of dat wellicht beter gaat, maar misschien hebben jullie suggesties in welke richting ik de probleem moet gaan zoeken.

Alvast bedankt voor jullie moeite!