Verwijderd

Topicstarter
Beste mede bezitters / belangstellende
Ook ik ben sinds een tijdje eigenaar van de ASUS Eee Pad en zeer tevreden over e.e.a.
Wel zit ik met een vraagje over het gebruik van de ASUS Eee Pad binnen mijn eigen
netwerkje.
Via Wifi werkt mijn ASUS Eee Pad prima, maar bv harde schijven in het netwerk kan ik niet
benaderen.De ASUS Eee Pad ziet ze gewoon niet in het netwerk en ik denk dat de reden
hiervan is dat bij de verbinding geen opgave gedaan kan worden van de WERKGROEP
waarbinnen de ASUS Eee Pad moet werken.

Mijn vraag is nu of de WERKGROEP naam ergens binnen de ASUS Eee Pad is aan te geven,
zodat alle in het netwerk aanwezige apparatuur zichtbaar is.
Erg handig natuurlijk voor het gebruik van muziek en films via de netwerk HD's.

Hopelijk weet iemand een oplossing,
Vast bedankt voor de reacties,

MvG
Dick

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
Met de standaard File Manager HD kan ik gewoon via WIFI mijn netwerkschijven benaderen.

Via Opties -> LAN Connection kun je via de snelkoppeling (rechtsbonven) "Create" gewoon je shares toevoegen. Dit gaat via de Samba standaard.

Vervolgens zijn er genoeg apps die muziek en films kunnen "streamen". Hoewel de ene App zonder problemen afspeelt via het netwerk en de ander weer niet. Dat is gewoon een kwestie van uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwie0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-06 01:42
Ik gebruik zelf de ES File Explorer (https://market.android.co...strongs.android.pop&hl=nl) ter vervanging van de standaard file manager. Het lukt mij hiermee om alle pc's te bereiken binnen LAN.

Als je het IP-adres weet van het betreffende apparaat kan je een zogenoemde server toevoegen (een shortcut om op dat apparaat te komen). Ik verwacht dat je hiermee wel op je netwerk HD kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:28

watercoolertje

Untertitel

[b][message=36741221,noline]Als je het IP-adres weet van het betreffende apparaat kan je een zogenoemde server toevoegen (een shortcut om op dat apparaat te komen). Ik verwacht dat je hiermee wel op je netwerk HD kan komen.
En anders een appje gebruiken die je netwerk afscant (overlook fing: https://market.android.co...erlook.android.fing&hl=nl) :)

Scannen -> PC selecteren (PC naam staat er bij) -> services scannen -> samba share openen -> inloggen -> browser op de share :D

Werkt ook met andere seervices zoals Shell, RDP of FTP maar dan zijn die laatste stappen net ff anders...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer