Toon posts:

Alleen lokaal internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteravond ben ik naar een kennis van me gegaan om zijn laptop (Windows 7) werkende te maken op een open netwerk in een café dat hij heeft. Met mijn laptop en telefoon had ik direct verbinding en kon relaxed internetten zonder problemen.

Zijn laptop echter niet. Wat ik ook probeer blijft de laptop alleen op "alleen lokaal" hangen.

Ik heb dus eerst zijn verbindingstype gecontroleerd. Deze staat net als op iedere andere laptop op wpa2-personal aes. Ik kijk dus op de router (van Ziggo) en zie dat de laptop netjes is aangemeld en een IP heeft verkregen. Het ligt dus niet aan de kant van de router.

Daarna heb ik een reeks van verschillende dingen gedaan. Ik heb de firewall uitgeschakeld, ipconfig/renew, ipconfig/release, dynamisch ip controleren, router meerdere malen ge-reset, laptop opnieuw opgestart, verbinding opnieuw opgezet, enz... Op andere netwerken doet de laptop het prima dus ik vind het mysterieus!

De laptop krijgt dus netjes een IP toegewezen, bij ipconfig/all zie ik dat de gateway staat ingesteld en het verkregen IP komt overeen op wat de router vermeld. Ik kan alleen niet inloggen op de router als ik het gateway ip invoer in de browser.

Wie kan mij helpen? Op Google heb ik hier duizenden artikelen over gevonden maar geen die mij kan helpen. Wat zie ik over het hoofd?

Alvast bedankt!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kun je de router wel pingen vanaf de command line?
Zo ja: kijk eens of er niet stiekem een proxy staat ingesteld in de browser.
Zo nee: controleer ook even of niet ergens in de Windows instellingen ergens naast een IP niet toevallig iets van een proxy staat of dat er een bepaalde vorm van verificatie wordt gedaan.
Kun je nog niks, boot dan eens naar Veilige modus met netwerkfunctionaliteit en probeer vanuit daar nog eens te pingen via de command line. Benieuwd of dat dan wel werkt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
De router kon ik niet pingen, ook niet in veilige modus.

Wat ik al zei doet de laptop het op andere wifi netwerken prima. Het lijkt omdat het een openbaar netwerk is dat het niet wil functioneren.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gooi het oude netwerkprofiel eens weg en maak hem opnieuw aan (manueel of auto), schakel (TIJDELIJK!) de firewall even uit op de pc en probeer het dan nog eens.
Check ook eens met arp -a of je wel het goede mac adress van de router ziet.
En kijk of je de lokale pc's op je wlan kan pingen :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in mijn eerste bericht aangegeven heb ik de firewall al uitgeschakeld en met de router kan ik prima verbinden want bij een fout wachtwoord krijg ik ook direct de melding dat het wachtwoord niet goed is. Ook sta ik in de lijst met verbonden apparaten op de router zelf.

Andere PC's op de wlan kan ik dus niet pingen als ik de gateway zelf niet eens kan pingen.

Het is echt een heel bizar probleem maar het zal wel iets knulligs zijn.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:17
Als Win7 een nieuwe netwerk vindt, en dat als 'public' ziet, in plaats van home of werk, staat netwerk discovery en sharing uit.

Dit moet je dan zelf even aanzetten (netwerk discovery alleen natuurlijk)via:

Control Panel\All Control Panel Items\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1