Ik heb mijn PC uitgebreid met 2 OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB in Raid (stripe).
Ik haal bij verschillende benchmark tools (CrystelDiskmark, AS, ATTO) geen hogere Seq Read snelheid dan ca 135 MB/s. Dat is langzamer dan de specs van een enkele SSD
(Ik heb ze niet afzonderlijk getest...)
Wat kan ik doen om de resultaten te verbeteren?
Overige gegevens;
- Mobo : MSI 790FX-GD70
- Proc : AMD Phenom II X4 955 Black Edition
- Bootschijf C:\ 2 maal OCZ Vertex 2 aangesloten op SATA 7en 8, in RAID Stripe, firmware ??
- Dataschijf D:\ 2 maal Western Digital Caviar Black 640GB aangesloten op SATA 1 en 2, in RAID Stripe
- Pioneer DVD brander op SATA 3, niet in RAID opgenomen uiteraard
- NEC DVD speler en Pioneer DVD brander via IDE
RAID Function van het moederbord
- SATA II 1~6 support RAID 0, 1, 5, 10 or JBOD mode by AMD® SB750
- SATA II 7~8 support RAID 0, 1, or JBOD mode by JMicron® JMB322
De JMicron controller (ESATA) staat op AHCI en geeft aan dat een schijf van 109 GB is gevonden.
Van die schijf is 100 MB gereserveerd door het systeem in een verborgen partitie, de rest is voor de C:\-schijf
Windows ziet een schijf van 102 GB.
AS SSD geeft aan dat alignement ok is
Indexering op C:\ staat uit in Win7.
Write-back caching staat aan.
In Win7 zowel standaard AHCI drivers als de AMD AHCI drivers geprobeerd, geen merkbaar verschil.
Ik haal bij verschillende benchmark tools (CrystelDiskmark, AS, ATTO) geen hogere Seq Read snelheid dan ca 135 MB/s. Dat is langzamer dan de specs van een enkele SSD
(Ik heb ze niet afzonderlijk getest...)
Wat kan ik doen om de resultaten te verbeteren?
Overige gegevens;
- Mobo : MSI 790FX-GD70
- Proc : AMD Phenom II X4 955 Black Edition
- Bootschijf C:\ 2 maal OCZ Vertex 2 aangesloten op SATA 7en 8, in RAID Stripe, firmware ??
- Dataschijf D:\ 2 maal Western Digital Caviar Black 640GB aangesloten op SATA 1 en 2, in RAID Stripe
- Pioneer DVD brander op SATA 3, niet in RAID opgenomen uiteraard
- NEC DVD speler en Pioneer DVD brander via IDE
RAID Function van het moederbord
- SATA II 1~6 support RAID 0, 1, 5, 10 or JBOD mode by AMD® SB750
- SATA II 7~8 support RAID 0, 1, or JBOD mode by JMicron® JMB322
De JMicron controller (ESATA) staat op AHCI en geeft aan dat een schijf van 109 GB is gevonden.
Van die schijf is 100 MB gereserveerd door het systeem in een verborgen partitie, de rest is voor de C:\-schijf
Windows ziet een schijf van 102 GB.
AS SSD geeft aan dat alignement ok is
Indexering op C:\ staat uit in Win7.
Write-back caching staat aan.
In Win7 zowel standaard AHCI drivers als de AMD AHCI drivers geprobeerd, geen merkbaar verschil.
Als het werkt, blijf er af!