Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slide over nieuw en oud plaatje

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:54
Op http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/news/apollo-sites.html zijn foto's te zien die op verschillende datums zijn genomen. In het midden zit een slide die je heen en weer kunt bewegen zodat je de verschillen kunt zien.

Weet iemand hoe je ditzelfde proces kunt toepassen op eigen foto's? Het lijkt me namelijk wel tof om met een partijtje oude foto's op pad te gaan en dan op dezelfde plek een nieuwe foto's te maken en deze dan vervolgens naast elkaar te zetten.

Mijn YouTube Channel

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je moet foto's hebben die zo exact mogelijk matchen. Daarna is 't gewoon een kwestie van aan de ene kant van je divider foto1 te drawen en aan de andere kant foto2. Dat kun je bijvoorbeeld doen door beide foto's over elkaar te leggen en de bovenste te maskeren (het gemaskeerde deel transparant makend) aan de hand van je divider.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^ Met hem.
CyBeR schreef op donderdag 08 september 2011 @ 02:28:
Je moet foto's hebben die zo exact mogelijk matchen
Dat kan onder Photoshop overigens super simpel (*pro tip* :P); daarna even croppen et voila.

Ik neem aan dat je dit wil doen op een website? Of alleen voor jezelf? Of...? De NASA site gebruikt een flash object, maar dit is ook prima met wat creatief HTML-en en JS-en te doen. Zie o.a. CatchMyFame's Before/After jQuery plugin of CodeCanyon's (betaalde) variant of die van queness.com of deze source of....

[ Voor 68% gewijzigd door RobIII op 08-09-2011 02:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij