Toon posts:

Is een dvb-t diversity ontvanger zelf te maken via de pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik hier goed zit en of mijn titel een beetje duidelijk is.
Mijn vraag is of er een manier (lijkt mij software matig) is om met behulp van 2 dvb-t ontvangers(let op gaat over pc ontvangers) een diversity ontvanger te maken.

tegenwoordig heb je al dvbt usb sticks waar een diversity mode al in zit. dit principe is gewoon twee ontvangers in een stick, software matig gekoppeld tot diversity mode. dus het leek mij logisch dat mbv van twee dvbt sticks dit toch ook wel zelf te maken zal zijn.

ik had al op google gezocht maar kon er geen antwoord of oplossing vinden.

(waarom ik niet gewoon een diversity stick koop is omdat deze in verhouding nog duur zijn met een normale stick, plus ik heb al een normale dvbt stick thuis liggen)

alvast bedankt

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus twee ontvangers gebruiken ipv een stick die uit twee ontvangers bestaat? Ik zie het probleem niet. Waar loop je tegenaan? Wat werkt niet?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Zou moeten lukken als er gewoon BDA drivers voor beschikbaar zijn kun je zelfs gewoon Media Center gebruiken. Anders zou je TVSource kunnen proberen als je met een externe card reader werkt geloof ik.

Edit: Met betrekking tot hieronder. Dan zou je toch veel beter een betere antenne kunnen aanschaffen in tegenstelling tot het aankloten met diversity mode?

[ Voor 28% gewijzigd door alex3305 op 08-09-2011 01:04 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:26
tegenwoordig heb je al dvbt usb sticks waar een diversity mode al in zit. dit principe is gewoon twee ontvangers in een stick, software matig gekoppeld tot diversity mode. dus het leek mij logisch dat mbv van twee dvbt sticks dit toch ook wel zelf te maken zal zijn.
Even gezocht op Diversity Mode omdat ik het niet kende, maar als ik zo deze info lees is het niet alleen puur softwarematig:
In Diversity mode, the two integrated tuners are set to the same frequency. EyeTV Diversity contains a Digital Signal Processor (DSP), which uses information from both tuners to generate the best signal possible.

The result of this Antenna Diversity (AD) and multi-tuner technology is superb reception deep indoors, in weak DVB-T coverage areas, and at high speeds

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 08 september 2011 @ 00:47:
Dus twee ontvangers gebruiken ipv een stick die uit twee ontvangers bestaat? Ik zie het probleem niet. Waar loop je tegenaan? Wat werkt niet?
Ja het gaat mij niet om het principe van twee tuners te gebruiken, dat lukt mij wel. ik wil juist kijken of je 2 losse ontvangers als diversity kunt gebruiken. het mooie van diversity mode is juist dat hij twee ontvangers gebruikt om op deze manier een beter ontvangst te creeëren(zelfs beter als met 1 active antenne) dit vooral voor onderweg.

@Nielson nee het klopt dat het niet geheel software matig is, het is volgens mij het principe van 2 ontvangers in een stick dus ook met 2 antennes

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 15:22
Om het signaal te verbeteren zal je ergens vóór de demodulator moeten ingrijpen, met een slecht gedemoduleerd signaal kan je niet zo veel meer, ook al heb je meerdere ontvangers. Bij diversity gaat het er om dat je de binnenkomende (RF) signalen zodanig kiest/combineert dat je een beter signaal krijgt. Dus met 2 ontvangers die daar niet geschikt voor zijn kan je hooguit het beste videosignaal kiezen, maar dat heeft weinig te maken met diversity.

[ Voor 0% gewijzigd door Avar op 08-09-2011 17:41 . Reden: typgriep ]

Pagina: 1