Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://thecoolgadgets.com/wp-content/uploads/2011/09/sony-hmz-t1-hmd-personal-3d-viewer-front-angle-view.jpg

Sony HMZ-T1 Personal 3D Viewer

Sony heeft zich gewaagd in het head-mounted display segment, met de lancering van een futuristische headset met een paar van 1280 x 720 OLED-panelen in staat om 3D-graphics weer te geven. De Sony HMZ-T1 heeft een HDMI-ingang en is bedoeld om niet alleen met Blu-ray-media, maar pc's, games consoles zoals de PS3, de inhoud opgenomen met Sony's 3D-capable camcorders en camera's, en nog veel meer, biedt het equivalent van een 750 -inch scherm gezien vanaf 20m afstand.

Afbeeldingslocatie: http://www.pamil-visions.net/wp-content/uploads/2011/08/sony1.jpg

Er is ook 5.1-kanaals virtuele surround sound, en Sony zegt dat de slimme 45 graden optische lens-technologie betekent dat er vrijwel geen 3D crosstalk is. Het brede weergavegebied is eigenlijk breder dan de meeste mensen hun werkelijke gezichtsveld, wat zorgt voor een meer meeslepende ervaring.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2011/08/sony_hmz-t1_5.jpg

Naast de HMDI ingang is er een HDMI pass-through uitgang, zodat u kunt aansluiten hetzij een tweede headset of een gewone display. Krijg geen slimme ideeën over portable gebruik, echter, aangezien de processor unit is een 180mm x 36mm x 168mm doos die je nodig hebt om ruimte te vinden op je A / V-rek.

Prijsstelling is naar verwachting ongeveer 60.000 yen ($ 784) wanneer de HMZ-T1 land in Japan te komen 11 november. Europa en Noord Amerika volgen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2011/08/sony_hmz-t1_3.jpg

Video:

http://nl.hardware.info/t...sonal-3d-viewer-raw-video

Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2011/08/sony_hmz-t1_6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb me verbaasd dat hier nog geen topic over was, dus heb dr zelf maar 1 aangemaakt. Dit ding lijkt me ultra cool. Talk about immersive... Al die extreem dure Home Cinema systemen van sommige mensen die je wel eens online ziet. Verlangen naar dat soort systemen is straks voorbij. Voor maar 800 euro zet je een ding op je hoofd wat je waarschijnlijk een betere ervaring geeft dan de duurdere systemen je kunnen bieden, inclusief 3D. The future is here! Ideaal, ik hoop dat het een mooi 3D effect geeft. Dan wil ik dr zeker eentje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Eindelijk een nieuwe versie van de glasstron.
Al die 3d tv's met brilletjes, heb het er al paar keer met mensen over gehad dat je dan beter zoiets als de glasstron (alleen dan nieuwere versie) zou moeten hebben.

Ga hem zeker eens bekijken.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32
Anoniem: 379258 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:31:
[...] Al die extreem dure Home Cinema systemen van sommige mensen die je wel eens online ziet. Verlangen naar dat soort systemen is straks voorbij.
[...]
Ja, leuk een avondje met vrienden een filmpje kijken!

Oh, wacht... ;)

Topicstarter
Fire69 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:16:
[...]

Ja, leuk een avondje met vrienden een filmpje kijken!

Oh, wacht... ;)
Tuurlijk, het heeft ook voordelen, maar in principe koop je zo'n systeem voor jezelf en niet voor je vrienden. Ik moet zeggen, ik heb zelf ook al een behoorlijk systeem thuis staan. Ik word alleen nog wel eens jaloers als ik die beamer schermen zie staan of van die enorm dure geluidsinstallaties, hoewel ik overigens dik tevreden ben met mijn Klipsch speakers.

Maargoed, ik wil zo'n ding d'r wel bij hebben. Voor veel immersie, goede scherpte, mooie kleuren en steen goede 3D. Tenminste dat hoop ik allemaal, dan zou dit wel eens heel vet kunnen worden. Hopelijk zit ie een beetje lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 18:35
Vind het alleen jammer dat dit hele systeem geen headtracking biedt voor met de PS3. Nadat ze nu PS Move zo hebben geïmplementeerd hadden ze makkelijk door middel van een gekleurd ledje aan de voorkant support voor headtracking in games kunnen inbouwen.

Mijnsinziens zou dat een belangrijke toevoeging zijn op een redelijk makkeliijke manier die de waarde van de headset zou verhogen. Zou verder voor ontwikkelaars ook nog redelijk makkelijk houden omdat de bestaande api voor PS Move gebruikt zou kunnen worden. Zou verder ook de support voor PS Move verhogen.

Hoop dat ze het nog steeds inbouwen dat support voor headtracking.

• wishmaster1986
  • Laatst online: 08:12
Lijkt me een erg gaaf ding. Vooral als de vriendin weer eens een aflevering Desperate Housewives aan het kijken is en ik even lekker een pot COD wil knallen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
Het is weer precies hetzelfde als zo'n 10-15 jaar en ik gok dat het net zoals toen totaal niet aan gaat slaan :P Sowieso lijkt me zo'n gigantisch ding op je hoofd niet fijn en ik denk dat het qua kijken ook niet voor iedereen even geschikt is (niet iedereen z'n ogen staan even ver van elkaar bijvoorbeeld).

The devil is in the details.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 09:35
Hahn schreef op woensdag 14 september 2011 @ 00:37:
(niet iedereen z'n ogen staan even ver van elkaar bijvoorbeeld).
Als je het filmpje had bekeken had je gezien dat je de schermpjes kunt verschuiven..

Systeem Specs

• Hahn
Occy74 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 00:50:
[...]
Als je het filmpje had bekeken had je gezien dat je de schermpjes kunt verschuiven..
Die stond aardig verstopt :P Maar dan nog zal het niet voor iedereen even goed werken.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32
Hoe zit het met brildragers eigenlijk? Lijkt me dat die (ik :( ) uit de boot vallen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ik zou nog wel even kijken naar wat zinnen in de TS. Die zijn nogal krom of van niveau Google-Translate :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Topicstarter
FeaR schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:10:
[...]

Ik zou nog wel even kijken naar wat zinnen in de TS. Die zijn nogal krom of van niveau Google-Translate :P
Haha klopt dat is die ook. Had hem al wel wat aangepast. Maargoed, ik vind het wel grappig en gaat meer om dat de boodschap overkomt.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ben erg benieuwd hoe de beleving is met deze headset, alleen het kopen zie ik nog niet snel gebeuren.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283830

Hallo,
ik heb hem zojuist gereserveerd op de sony site nu maar hopen dat de release niet uitgesteld word zodra ik hem binnen krijg zal ik hem testen en er een reviewtje van mijn bevindingen er over schryven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 22:03
Ik ga hem zeker kopen, tenminste als de reviews erover goed zijn. Hij kost namelijk iets te veel voor mij om hem in een blinde "ik moet hem hebben" waas te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Ik ga deze denk ik helaas niet kopen. Voor iets meer geld heb ik namelijk een mooie 3D HD plasma. En natuurlijk zal dit mooier zijn. Maar ik vind het geen 900 euro waard. Als er nou headtracking by zat was het nog interessant geweest. Maar nu compleet niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
Ik heb gebeld naar de Sony helpdesk en zij weten dat de prijs eigenlijk te hoog is voor dit product en daarom zal de prijs snel dalen volgens de persoon die ik aan de lijn had.

[ Voor 13% gewijzigd door dunpealhunter op 27-10-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Aparte uitspraak :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
dunpealhunter schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:17:
Ik heb gebeld naar de Sony helpdesk en zij weten dat de prijs eigenlijk te hoog is voor dit product en daarom zal de prijs snel dalen volgens de persoon die ik aan de lijn had.
Lijkt me onzin, dan zouden ze de launchprijs van €800,= wel verlagen.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
Wel, dat is wat ik te horen kreeg van een van de medewerkers bij de helpdesk van Sony. Hij zei dat de prijzen in de retail winkels snel zouden gaan dalen.

Edit: Als hij in Amerika voor $800 uitkomt en hier voor 800 euro kan er best wel wat van de prijs af door de valutakoers tussen de dollar en de euro.

[ Voor 33% gewijzigd door dunpealhunter op 30-10-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
dunpealhunter schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:41:
Wel, dat is wat ik te horen kreeg van een van de medewerkers bij de helpdesk van Sony. Hij zei dat de prijzen in de retail winkels snel zouden gaan dalen.
Tja, ik weet niet of ik zo lang kan wachten. :P
Edit: Als hij in Amerika voor $800 uitkomt en hier voor 800 euro kan er best wel wat van de prijs af door de valutakoers tussen de dollar en de euro.
Omgerekend zou het €565,= zijn, maar €650,= of €700,= zou ook al erg mooi zijn geweest.
€ 800,= is dan wel veel, maar ik heb vooral positieve dingen gelezen/gezien/gehoord.
Ik ben toch heel erg benieuwd hoe de 3D-films en games eruitzien op deze 3D viewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Nou, als dit ding naar de €600,- grens gaat, koop ik `m .

Heb in de afgelopen jaren een Vuzix gehad (lage resolutie, slechte kleuren en contrast) en een Cinemizer van Karl Zeiss (met ingebrande zenderlogo`s en ondertitels...wel érg slecht).

Zonder probleem terug kunnen brengen.

Als je dan kijkt naar wat je krijg voor een kleine 300 euro meer, dan vind ik die HD resolutie, de vormgeving en 'sony-kwaliteit' erg aantrekkelijk. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik heb hem ook geprobeerd op de beurs van BASgroep een maandje terug. Het viel me op dat hij bij mij erg goed zit maar bij mijn vriendin erg kut zit. Het leunt erg zwaar op je neus, dus als je een kleinere neus hebt kan het echt klote aanvoelen voor de langere duur. Daar hadden ze de personal 3d viewer aangesloten op de ps3 en het effect is echt <3 WOW... Mooi geluid en prachtig beeld, net een bioscoop ervaring. Volgens die jongens daar is het een ervaring van een scherm van 155 inch en het 3d effect is ook erg mooi. Maar nogmaals, is dit ding zeker niet voor iedereen weggelegd. Voornamelijk het neussteun mag zeker verbeterd worden.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Vinand schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:33:
Ik heb hem ook geprobeerd op de beurs van BASgroep een maandje terug. Het viel me op dat hij bij mij erg goed zit maar bij mijn vriendin erg kut zit. Het leunt erg zwaar op je neus, dus als je een kleinere neus hebt kan het echt klote aanvoelen voor de langere duur.
Er zullen altijd personen zijn die er niks aan hebben omdat ze door bepaalde specificaties net buiten de boot vallen, wie weet komt er een kleinere of aanpasbare versie uit als deze goed verkoopt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
OPSLAGHOND schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:46:
[...]

Er zullen altijd personen zijn die er niks aan hebben omdat ze door bepaalde specificaties net buiten de boot vallen, wie weet komt er een kleinere of aanpasbare versie uit als deze goed verkoopt. :P
Ik ben waarschijnlijk al een koper, maar ik ga nog wel wachten hoe ver de prijs kan gaan zakken...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 12:52
Is 2D ook mogelijk met dit systeem?

Gevonden: Kijk films en speel games in High Definition 2D en 3D

[ Voor 66% gewijzigd door Resinman op 31-10-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 17:13
Hmm, dat is wel vet ding. Ben benieuwd naar eerste reviews en of hij dan goed verkrijgbaar wordt/ergens is uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:52
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd naar dit ding. Ik wilde eerst een nieuwe LCD/Plasma aanschaffen omdat ik de mijne wat te klein begon te vinden (27"). Maar dit lijkt me ook wel wat aangezien ik op mijn studentenkamer toch vooral alleen films kijk. Ben alleen wel benieuwd of het niet storend is als je een film in een lager kwaliteit bekijkt als bijvoorbeeld XviD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321693

Ik bestel hem in US. want $800 is behoorlijk wat lager dan €800. Hopen dat ie gauw op Ebay verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casey120
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07-2023
Hij kost daar $800 ex btw want die is verschillend in de meeste staten en hier ie ie zo'n € 630,00 ex
Komt daar neer op zo'n € 570,00 , daar komt verzendkosten bij en eigenlijk ook import en douane kosten , die kan je eventueel omzeilen maar dan heb je hier geen garantie van Sony .
Ik wil hem graag maar wacht nog even af , eventuele prijsverlaging en de kinderziekten er uit , de hoofdband ziet er nogal zwak uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:00

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ziet er leuk uit, en IGN meldt dat het met een bril ook werkt. Dat zou mooi zijn, want ik draag nogal forse modellen. Ik zal eens bij de lokale sony store gaan kijken. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 20:48

BaT

Ik ben benieuwd hoe deze bril werkt in 3D icm met PC games. Dan doel ik met name op BF3.

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik vraag me af of er geen klein microfoontje inzit om tijdens het gamen (PS3) te kunnen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
Anoniem: 379258 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:31:
Heb me verbaasd dat hier nog geen topic over was, dus heb dr zelf maar 1 aangemaakt. Dit ding lijkt me ultra cool. Talk about immersive... Al die extreem dure Home Cinema systemen van sommige mensen die je wel eens online ziet. Verlangen naar dat soort systemen is straks voorbij. Voor maar 800 euro zet je een ding op je hoofd wat je waarschijnlijk een betere ervaring geeft dan de duurdere systemen je kunnen bieden, inclusief 3D. The future is here! Ideaal, ik hoop dat het een mooi 3D effect geeft. Dan wil ik dr zeker eentje hebben.
kon het niet beter zeggen...het einde van (dure) bioscoop bezoeken in zicht? :)

of worden bioscoop bezoeken herleidt puur tot social gatherings door dit associale maar o zo effectieve beleving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
De afgelopen 2 weken in 3 zaken geweest en gevraagd naar deze viewer, maar alledrie gaven ze aan dat ze het bij Sony niet eens zouden weten.
Ook zeiden ze alledrie dat het zeer waarschijnlijk is dat deze voor de kerst wel verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Bij plasmadiscounter.nl gaf men aan eind november en de prijs zou 799,-- zijn.
Zodra hij te krijgen is ga ik eerst ergens uitgebreidt testen in een winkel en dan hopelijk tegen de kerst ergens goedkoper online kopen.
Er staan wel al enkel unboxing filmpies op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
downing schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:13:
Bij plasmadiscounter.nl gaf men aan eind november en de prijs zou 799,-- zijn.
Zodra hij te krijgen is ga ik eerst ergens uitgebreidt testen in een winkel en dan hopelijk tegen de kerst ergens goedkoper online kopen.
Er staan wel al enkel unboxing filmpies op youtube.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze ergens al getest konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Was dit ding zo geweest out-of-the-box dan had ik hem wel gehaald. Nu is het teveel moeite en werkt het op deze manier waarschijnlijk nog niet met je PS3 omdat je er geen toegang tot hebt om dit voor elkaar te krijgen. Jammer dat Sony niet net een stapje verder zijn gegaan. Ze hadden er nota bene Move voor kunnen inzetten om dit effect te bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Heeft iemand al iets kunnen vinden over de lengte van de kabel die van de bril naar de hdmi pass trough box loopt? Ik zit nml ongeveer 3.5mtr van mijn bron apparatuur vandaan, dus hoop ik dat die kabel toch minstens 4.5mtr lang zal zijn zodat ik comfortabel op de bank kan hangen terwijl de pass through box gewoon bij de rest van mijn apparatuur kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGroenen
  • Laatst online: 13-04-2023
Heb er eentje gekocht. Geinig dingetje, maar echt een gadget. Nadelen, in een lichte kamer heb je redelijk last van licht inval en het duurde 10 minuten instellen, wisselen van kussentjes etc. voordat hij een beetje lekker zat.
Verder moet je niet te veel bewegen, als hij schuift is het beeld niet meer scherp.

Maar, het beeld vanaf de PS3 is super, zeker een 3D spelletje als Super Stardust HD.

Het is wel een erg eenzame ervaring zeker geen aanrader als er meer mensen in dezelfde kamer zitten.

Hoe lang de kabel is die er bij zit weet ik niet precies maar hij is wel redelijk lang. Er zal vast wel op internet staan wat de lengte is.

Mijn advies, eerst proberen voor dat geld (ik heb hem blind gepreorderd). Volgens mij alleen een echte aanrader als je een PS3 hebt. Ik vraag me ook af of je er heel lang mee kunt spelen, er komt niet voor niks na 3 uur een waarschuwing en na 6 uur gaat hij automatisch uit.

[ Voor 5% gewijzigd door RGroenen op 24-11-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210572

Ik ben echt razend benieuwd waar je er een hebt gehaald, wil hem al vanaf het moment dat hij is angekondigt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Dat zou ik ook wel willen weten idd. Wil m toch ook echt wel (snel) hebben.

• RGroenen
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik heb hem 19 september besteld via de Sony NL webshop. Niet veel later stond hij trouwens op niet op voorraad. Dat staat hij nu nog steeds, en hij is een euro duurder geworden de prijs was 799 nu 800. Dus ik heb geluk gehad ;-)

-----------------------------------------------------------------------------------
BESTELINFORMATIE
-----------------------------------------------------------------------------------
Aantal : 1
Artikelnummer : HMZT1W.CEL
Productomschrijving : Multimediabril
Prijs : 799,00

Bestelnummer/Datum : xxxxxxxxx / 19.09.2011

Anoniem: 210572

Dat denk ik ook ja, toen hij nog leverbaar was was ik nog aan het twijvelen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-07 22:00

Don Quijote

El Magnifico

Al iemand die dit ding in een winkel heeft gezien? Ik heb er wel oren naar, maar wil hem wel even op hebben gehad en de kwaliteit bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
oknot schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:42:
Heeft iemand al iets kunnen vinden over de lengte van de kabel die van de bril naar de hdmi pass trough box loopt? Ik zit nml ongeveer 3.5mtr van mijn bron apparatuur vandaan, dus hoop ik dat die kabel toch minstens 4.5mtr lang zal zijn zodat ik comfortabel op de bank kan hangen terwijl de pass through box gewoon bij de rest van mijn apparatuur kan staan.
Ongeveer 3,35 m:
The processor is fairly featureless otherwise except for a second, custom output which connects directly with the 3D headset itself. It's worth bearing in mind that the cable between the processor unit and the head display is around 11 feet in length, which is fairly generous but you will be tethered to your home cinema system to a certain extent.
Bron: http://www.eurogamer.net/...personal-3d-viewer-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Hij is was (weer) voorradig/leverbaar:
http://www.sony.nl/produc.../hmz-t1#pageType=Overview

[ Voor 8% gewijzigd door OPSLAGHOND op 11-12-2011 11:44 . Reden: Niet meer voorradig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
mensen die dit al hebben die hier iets over willen delen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Kan je de T1 ergens testen/uitproberen? Zou hem graag eens willen testen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik ben al in diverse winkels geweest, de meeste winkeliers weten niet eens wanneer de 3D-viewer aankomt.
De meesten gokten op eind december, maar dat zal wel niks meer worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Oke, we zijn ongeveer een maand verder, heeft er iemand hier al wat ervaring mee en wil dit delen met zijn nieuwsgierige tweaker brothers? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 09:48

MazeWing

The plot thickens...

Er is een review van dit apparaat op flatpanelshd.com
http://flatpanelshd.com/r...on=showfull&id=1326891973

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Sony schijnt nu bezig te zijn om het apparaat een stuk lichter en comfortabeler te maken.
De eerste versie zou slecht leverbaar zijn omdat ze de verbeteringen zsm willen doorvoeren.
Ik ben benieuwd! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
OPSLAGHOND schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:42:
Sony schijnt nu bezig te zijn om het apparaat een stuk lichter en comfortabeler te maken.
De eerste versie zou slecht leverbaar zijn omdat ze de verbeteringen zsm willen doorvoeren.
Ha, nou dan voel je je ook best genaaid indien je toevallig bij het groepje hoort die er al 1tje wist te bemachtigen. Ben nu dus wel blij dat het mij niet gelukt was om er 1tje te scoren. Op naar de new and improved version dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-07 20:56
OPSLAGHOND schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:42:
Bronnen? Sony heeft hem pas net afgelopen week in Hong Kong gelanceerd en voor zover ik weet is dat nog steeds precies dezelfde als die in Nederland. Daarnaast komt deze week ook een nieuwe levering binnen bij Sony en hebben de leveringsproblemen voor zo ver ik weet alles met de capaciteit(ze hadden de vraag zeer laag ingeschat) te maken en niks met nieuwe versies...

Zou wel nice zijn als ze tussendoor een nieuwe revisie uitbrengen maar aan de andere kant geloof ik dat sowieso niet omdat een revisie normaal gesproken geen nieuwe review krijgt, en alle reviews halen de bekende problemen over gewicht en ingewikkelde plaatsing aan. Sony kan hem dus beter verbeteren en hem vervolgens HMZ-T2 noemen ook al is hij technisch niet echt veranderd alleen de randzaken verbeterd...

Maar met een beetje geluk krijg ik vrijdag mijn eigen binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Hij is nu in een aantal zaken verkrijgbaar waaronder gamediscounter.com;
http://www.gamediscounter...l-personal-3d-viewer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-07 22:00

Don Quijote

El Magnifico

Iemand ondertussen dit apparaat al in daadwerkelijk in een winkel zien liggen? Ik heb er nog steeds wel oren naar, maar durf hem niet van een van de online retailers te kopen zonder hem daadwerkelijk even op te hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 00:56

Quan Vu

Hoi

Ik ga hem bestellen via mijn werkgever, Foka. Als je toevallig in de buurt van Rotterdam bent, mag je wel komen testen ^^

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ravnoss schreef op maandag 02 juli 2012 @ 08:53:
Iemand ondertussen dit apparaat al in daadwerkelijk in een winkel zien liggen? Ik heb er nog steeds wel oren naar, maar durf hem niet van een van de online retailers te kopen zonder hem daadwerkelijk even op te hebben gehad.
Bij de MediaMarkt hadden ze heb liggen, ook in test opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

In MM Arnhem ligt ie ook net voordat je bij de trap omhoog kunt.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Niet online
Sony gaat stilletjes de HMZ-T2 op de IFA gooien, heeft misschien 1080p en een lichter design en een earbud headphone i.p.v. op je oren. Ik ben benieuwd naar de reviews, zeker vergeleken met het T1 model of het comfort en misschien de beeldkwaliteit ook beter is.

edit:
http://www.techradar.com/...ersonal-3d-viewer-1093922

Wordt wellicht een pre-ordertje zodra dat kan, ik zag de T1 wel liggen bij de Media Markt, maar vanwege de IFA toch maar even gewacht (beetje lullig om nu zo'n ding te kopen en een paar weken later een bericht als deze te ontvangen :P).

[ Voor 43% gewijzigd door Sfynx op 29-08-2012 18:40 . Reden: extra info ]

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Sfynx schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:15:
Sony gaat stilletjes de HMZ-T2 op de IFA gooien, heeft .....
Niet helemaal stilletjes.

Hier het persbericht
http://presscentre.sony.e...4&NewsAreaID=2&ClientID=1

En de Nederlandse Sony-website heeft de specificaties al online staan
http://www.sony.nl/produc...ay/hmz-t2#/TechnicalSpecs

Al lijken die specs niet overeen te komen met de wijzigingen die er doorgevoerd zouden zijn volgens de geruchten

[ Voor 10% gewijzigd door rickiii op 30-08-2012 19:42 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Rctworld schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:07:
[...]

Bronnen? Sony heeft hem pas net afgelopen week in Hong Kong gelanceerd en voor zover ik weet is dat nog steeds precies dezelfde als die in Nederland. Daarnaast komt deze week ook een nieuwe levering binnen bij Sony en hebben de leveringsproblemen voor zo ver ik weet alles met de capaciteit(ze hadden de vraag zeer laag ingeschat) te maken en niks met nieuwe versies...

Zou wel nice zijn als ze tussendoor een nieuwe revisie uitbrengen maar aan de andere kant geloof ik dat sowieso niet omdat een revisie normaal gesproken geen nieuwe review krijgt, en alle reviews halen de bekende problemen over gewicht en ingewikkelde plaatsing aan. Sony kan hem dus beter verbeteren en hem vervolgens HMZ-T2 noemen ook al is hij technisch niet echt veranderd alleen de randzaken verbeterd...
Duurde even iets langer dan verwacht ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Niet online
rickiii schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:35:
[...]

Niet helemaal stilletjes.

Hier het persbericht
http://presscentre.sony.e...4&NewsAreaID=2&ClientID=1

En de Nederlandse Sony-website heeft de specificaties al online staan
http://www.sony.nl/produc...ay/hmz-t2#/TechnicalSpecs

Al lijken die specs niet overeen te komen met de wijzigingen die er doorgevoerd zouden zijn volgens de geruchten
Klopt ja, ze hebben 'm gewoon uit hun IFA persconferentie gelaten :)

Weinig echt significante verbeteringen zo te zien, vooral het design wat opgepoetst en lichter gemaakt... als ik al een T1 had zou ik 'm niet vervangen. Nu maar hopen dat het rumoer van prijzen van rond de 1000 euro niet waar is, want dit is gewoon een hardware revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Sfynx schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:35:
[...]

Klopt ja, ze hebben 'm gewoon uit hun IFA persconferentie gelaten :)

Weinig echt significante verbeteringen zo te zien, vooral het design wat opgepoetst en lichter gemaakt... als ik al een T1 had zou ik 'm niet vervangen. Nu maar hopen dat het rumoer van prijzen van rond de 1000 euro niet waar is, want dit is gewoon een hardware revisie.
Sterker nog, ik vond de HMZ-T1 eigenlijk te duur, maar na met eventuele verbeteringen in de HMZ-T2 zou ik het er wel voor over hebben. Ik weet alleen niet of het genoeg verbeteringen zijn om me echt over de streep te trekken... als nu de prijs ook nog hoger gaat worden, dan wacht ik nog wel een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471863

Waarom heb ik dit altijd, heb ik een product wat me leuk lijkt, kan ik het nergens vinden.

Gamediscounter heeft hem niet (meer) op voorraad en op de mediamarkt site kan ik er ook niets van terugvinden.
Ook nog een aantal winkels bij ons in de stad bezocht, maar bij de vraag of ze de Sony HMZ-T1 verkopen gaan meestal alleen de wenkbrauwen omhoog, verder kan niemand mij hier iets zinnigs over zeggen.

Weet iemand waar ik dit product kan uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Niet online
Anoniem: 471863 schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:32:
Waarom heb ik dit altijd, heb ik een product wat me leuk lijkt, kan ik het nergens vinden.

Gamediscounter heeft hem niet (meer) op voorraad en op de mediamarkt site kan ik er ook niets van terugvinden.
Ook nog een aantal winkels bij ons in de stad bezocht, maar bij de vraag of ze de Sony HMZ-T1 verkopen gaan meestal alleen de wenkbrauwen omhoog, verder kan niemand mij hier iets zinnigs over zeggen.

Weet iemand waar ik dit product kan uitproberen?
In Rotterdam Centrum hadden ze 'm 2 weken terug nog liggen bij de Mediamarkt in de Sony hoek. Voor de fantastische meeneemprijs van € 809 :')
Toen stond ie overigens ook nog op de MM site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Release date voor de HMZ-T2 is bekend: 13 October 2012

http://www.sony.jp/CorporateCruise/Press/201209/12-0911/

Sony adviesprijs: ¥70.000 (€700)

[ Voor 12% gewijzigd door rickiii op 11-09-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jammer dat de HMZ-T2 alleen nog maar bij sony te koop is voor 1000,- hier in Nederland.
Ik heb nog geen anders winkel gevonden.
Heb wel gelezen dat mensen die de HMZ-T1 hebben gehad en nu de HMZ-T2 hebben er erg positief over zijn.
Alleen bril dragers zijn minder positief maar daar heb ik gelukkig geen last van 8) --> ;)
Ik hoop dat de prijs alleen nog iets omlaag gaat.

Ik kwam nog wat leuks tegen.

head-mounted display “PROTOTYPE-SR” Limited 2012 :9~

Afbeeldingslocatie: http://ps3.mmgn.com/Lib/Images/News/Normal/Heads-ups-Sony-AR-device-at-Tokyo-Game-Show-1091046.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
pimpimmers schreef op woensdag 14 november 2012 @ 01:23:
Jammer dat de HMZ-T2 alleen nog maar bij sony te koop is voor 1000,- hier in Nederland.
En dat terwijl de enige wijzigingen die ik zie op de technische specificaties pagina's zijn:

Model nummerGewicht (circa)Stroomverbruik (stand-by)DriverunitFrequentieresponsImpedantieMaximaal ingangsvermogenVoorhoofdsteunNeussteun
HMZ-T1420 g0,35 WOpenlucht, dynamisch12 - 24.000 Hz24 ohm1000 mW (IEC)JA1
HMZ-T2330 g0,25 W13,5 mm5 - 24.000 Hz16 ohm100 mWNEENEE

Bron
HMZ-T1: http://www.sony.nl/produc...hnische-specificaties#tab
HMZ-T2: http://www.sony.nl/produc...hnische-specificaties#tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik wil hem eigenlijk wel bestellen maar doe het voorlopig nog niet vanwege de hoge prijs :(
700,- zou ik het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Als je een leesbril draagt kun je dan ook de HMZ-t. gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Happy2000 schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:05:
Als je een leesbril draagt kun je dan ook de HMZ-t. gebruiken?
Kijk 3 berichten omhoog daar staat het antwoord :O
maw het kan wel maar bril dragers zijn minder positief.

[ Voor 10% gewijzigd door pimpimmers op 04-12-2012 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Klopt heb ik gelezen maar je hebt een leesbril en een bril om gewoon te kijken. Maar als ik het goed begrijp
van de HMZ-T. dat je het beeld een paar meter van je af ziet door de lenzen die er in zitten, heb je dan een leesbril nodig of zie je zonder leesbril dan ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik zou het niet weten. Je zou dan zelf even moeten zoeken in forums ik weet ook niet meer waar ik het gelezen heb.
Op dit forum zou je misschien iets kunnen vinden er zijn daar ieder geval mensen die een HMZ hebben http://www.avsforum.com/t...ewer-hmd-dedicated-thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Topic is helaas een beetje dood ;(
Nadat ik de T1 en T2 heb overgeslagen heb ik nu toch de HMZ-T3W besteld. Ik heb hem al 2 maanden geleden gereserveerd. Hij zou 26-27 november uitkomen maar ik heb hem vanmiddag al binnen gekregen :)
Tot nu toe zie het er allemaal goed uit maar moet wel even kijken hoe ik hem het best kan dragen als ik de lichtafscherming erop heb, die zit namelijk een beetje raar op je neus. Ik had eerst mijn neus erin maar toen kreeg ik geen lucht meer 8)7
Maar hij is gelukkig volledig dicht.
Later misschien meer als iemand geïnteresseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenan82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-04-2024
En is het iets?
Lijkt me supervet gamen met zoiets.
Maar 1300 euro is een beetje teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 572748

ik doe er een weg voor 375..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
@kravens

nog steeds te koop? pm send...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Toevallig nog iemand hier die een HMZ-T2 of HMZ-T3W kwijt wil? Kan deze dingen nergens meer vinden behalve op ebay vanaf €900 exclusief import kosten :/
Pagina: 1