Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Hallo,

Ik heb last van ruis op het scherm van laptop (net 3 maanden oud) als ik mijn echte videokaart activeer op mijn laptop, met Intel HD Graphics gebeurd dit niet, het dus een probleem van de videokaart lijkt mij. Ik kan het verder niet erg goed uitleggen, met sommige grijstinten zie et het heel erg goed als je van onder het scherm kijkt, en met andere niet. Maar over het algemeen geeft het gewoon een heel onrustig beeld. Evt. kan ik morgen nog een video toevoegen als dat het probleem kan verduidelijken.

Dus, is mijn ATI 5470 overleden of kan een update/instelling dit verhelpen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:58
Als hij drie maanden oud is zou ik de laptop gewoon terug brengen naar de winkel. Eventueel zou je eerst nog kunnen proberen om de ati driver te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ik heb hem in de aanbieding bij Informatique gekocht voor school, dus ze hebben hem nu niet meer op voorraad gok ik. En ik hem ivm mijn studie echt geen paar weken kwijt zijn voor reparatie. :(

[ Voor 5% gewijzigd door J0ey op 07-09-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Maak eens een foto van het fenomeen. Ik ben wel benieuwd naar die ruis :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ik zal even een filmpje maken zometeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Kan je het iets uitgebreider uitleggen?
Ik heb namelijk ook een soort van 'ruis', maar het is enkel bij beweging. Bijvoorbeeld als ik een venster verplaats en zo.
Is het bij jou ook dat? Of heb je werkelijk gewoon ruis zoals vroeger op analoge tv met slecht signaal?

[edit]
Ik zie net dat het over een HP gaat, zou wel eens hetzelfde kunnen zijn dan, aangezien alle nieuwe modellen van HP bij mij op het werk het ook hebben! :/

[ Voor 23% gewijzigd door Fire69 op 07-09-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Nee, het is echt altijd helaas. Filmpje: YouTube: Laptop ruis - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:33
Al andere drivers geprobeerd te installeren? Mocht dit niet werken lijkt het inderdaad wel veel op een failure van de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ik zal dat morgen nog even proberen, is het probleem een beetje duidelijk vanaf het filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee, niet echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Hmm, dat dacht ik al.. opgenomen vanaf mijn Sensation met weinig licht, zal morgen proberen een beter filmpje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon drivers updaten als dat niet werkt teruggaan. Want je hebt die notebook pas 3 maanden en hij vertoont nu al kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Ik vind het vrij moeilijk te zien, het filmen van een monitor is sowieso nooit 'ruisvrij' dus ik kan maar moeilijk onderscheiden wat nou ruis is en wat gewoon de 'opname' is.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• J0ey
Oei, die video was inderdaad wel slecht, ik heb nu een stuk betere gemaakt, hierin zie je het verschil tussen de Intel HD graphics en de ATI kaart..

YouTube: VIDEO0013 - YouTube

Ik heb gezocht voor drivers, maar ik kon ze niet vinden.. Gaat dus om de ATI 5470M. (De AMD site loopt vast nadat is alles heb geselecteerd).

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
Ik vrees toch dat het een retourtje wordt.

• J0ey
Ik ben bang van ook inderdaad, maar dat gaat echt niet lukken omdat ik m'n laptop geen paar weken kwijt kan zijn. Ik heb contact opgenomen met Informatique, hopelijk kunnen hun met een goede oplossing komen.

• J0ey
Hm, driver updates doen het ook niet, heeft iemand nog een andere manier om te testen of het de videokaart zeker is? De drivers zeggen dat de laptop/videokaart niet herkend wordt en dat ik de fabrikant van de laptop moet raadplegen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:37
J0ey schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:33:
Hm, driver updates doen het ook niet, heeft iemand nog een andere manier om te testen of het de videokaart zeker is? De drivers zeggen dat de laptop/videokaart niet herkend wordt en dat ik de fabrikant van de laptop moet raadplegen. :P
Wat gebeurt er als je er een extern scherm aanhangt, heb je deze ruis dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Net met Informatique gebeld, ze hebben soms (nu dus niet) leen laptops maar omruilen gaat hem echt niet worden helaas. En de reparatie gaat sowieso 3-4 weken duren, dus dat is zonder leen laptop ook geen oplossing.
hellboy123 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:41:
[...]

Wat gebeurt er als je er een extern scherm aanhangt, heb je deze ruis dan ook?
Dat is een goede inderdaad, net geprobeerd op mijn 24" Acer scherm en daarop is dus weer geen ruis. Ik snap er helemaal niets meer van. :X

Dus,

Intel HD Graphics + laptop scherm = normaal beeld.
ATI 5470 + laptop scherm = ruis door het beeld.
ATI 5470 + Acer scherm = normaal beeld.

Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bijna 100% zeker van dat er een driver probleem is. :)

Al eens geprobeerd met één of andere Live-CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 13-09 08:09
J0ey schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:33:
Dus ik begrijp nu goed dat je de drivers nog niet hebt geupdate? Eerst je ati aanzetten en dan de drivers updaten. Dat is de juiste volgorde...

Indien het wel een ati defect betreft, kan je de videokaart niet losschroeven en opsturen voor RMA?

[ Voor 3% gewijzigd door Lumics op 09-09-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Nog niet geprobeerd met een live CD (dat is toch Ubuntu wat gelijk boot?), wel Windows in veilige modus, maar dan pakt 'ie gelijk de Intel HD Graphics geloof ik, en ik kan ook niet switchen tussen mij programma's omdat schakelbare graphics dan niet opstart. :F

Ik heb die volgorde geprobeerd, maar dat werkt helaas niet. ATI zegt dat de hardware/software incompatibele is en dat ik de drivers van de laptop fabrikant moet raadplegen. En losschroeven gaat hem niet worden in een laptop van 3 maanden oud natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Lumics schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:00:
[...]

Dus ik begrijp nu goed dat je de drivers nog niet hebt geupdate? Eerst je ati aanzetten en dan de drivers updaten. Dat is de juiste volgorde...

Indien het wel een ati defect betreft, kan je de videokaart niet losschroeven en opsturen voor RMA?
Volgens mij heeft hij de drivers van de ATI-site geprobeerd. Ik weet niet hoe het nu met ATI zit, maar vroeger werkte dat niet voor laptops. Je moest de site van de fabrikant hebben daarvoor.

ATI-kaart kan bijna niet defect zijn, aangezien het op een extern scherm wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hier met mijn HP laptopt(3040sd) ook problemen mee,
Heb ik opgelost door een bios update te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
En waarvan heb je die vandaan gehaald? Van www.hp.nl of via de software manager? Ik heb net die van de HP site uitgevoerd, en de laatste videokaart drivers daarvan ook, maar dat heeft geen verschil gemaakt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ok, ik heb nu het volgende geprobeerd:

-Bios update
-Oude drivers
-Nieuwe drivers
-Geen drivers
-Chipset update (werkte niet).

Ik weet het nu ook niet meer, het beste lijkt mij om een schone installatie erop zetten met mijn eigen Windows 7 Home Premium CD, maar werkt de Windows 7 serial van mijn laptop daar ook mee? En krijg je daar qua garantie geen gezeur mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het proberen, probeer eerst dual boot. als het dan niet goed is terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
En gedaan, nog steeds hetzelfde probleem helaas. Hij is wel een stuk sneller trouwens. :P

Dus het enige wat nog kan is dat tweakert. een andere bios update heeft gedaan, weet jij misschien nog welke dat was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een update voor jou laptop[klikbaar]. meer zou ik ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Die heb ik gebruikt, jij had hem dus ook van die site? Helaas lost dit het probleem bij mij niet op. :(

Verwijderd

J0ey schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:32:
Die heb ik gebruikt, jij had hem dus ook van die site? Helaas lost dit het probleem bij mij niet op. :(
Datum uitgave: 2011-04-11
Versie: F.27
Compatibiliteit: Microsoft Windows 7 (32-bit), Microsoft Windows 7 (64-bit), FreeDOS
Fix/Verbetering: - Fixes an issue where users would experience display flash when background is in dark color.
Dit staat er bij mij, maar ik heb ook een andere versie.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 17:53 . Reden: quote fail. ]

• J0ey
Oh, inderdaad. Bij mij staat dat de nieuwste bios versie F.23 is, terwijl die bij jou al op F.27 zit, maar is het echt hetzelfde als wat jij had verder, dus als je vanaf de onderkant kijkt zie je de pixels heel snel bewegen? (zoals in het filmpje). Ook als je er gewoon recht op kijkt zie je het nog, maar het valt iets minder op.

[ Voor 14% gewijzigd door J0ey op 10-09-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Hm, ik heb het op het HP forum gevraagd, maar heb daar ook nog geen antwoord gekregen, ben echt bang dat het een uitzonderlijk probleem is. Wat nog minder is omdat ze dan nog eens moeten gaan testen etc. vrees ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
Uiteraard kan later blijken dat ik het mis heb, maar het lijkt me sterk. Je hebt alle firmware bijgewerkt, windows opnieuw geinstalleerd, niemand heeft het probleem.

Accepteer nou gewoon dat dat ding kapot is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:58
Niet toevallig je telefoon in de buurt liggen? Daar heb ik dan ook last van namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
KnoxNL schreef op zondag 11 september 2011 @ 01:16:
Uiteraard kan later blijken dat ik het mis heb, maar het lijkt me sterk. Je hebt alle firmware bijgewerkt, windows opnieuw geinstalleerd, niemand heeft het probleem.

Accepteer nou gewoon dat dat ding kapot is.....
Helemaal mee eens natuurlijk. Het is alleen gewoon een heel vreemd probleem omdat het op een extern scherm niet voorkomt, maargoed. Ik ga hem in m'n vakantie opsturen naar HP, ben benieuwd wat er nou defect is.. ;)
Pagina: 1