Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubs
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-04 16:53
Hallo Tweakers,

Een tijdje terug heb ik een Sapphire AMD 6970 videokaart gekocht omdat mijn oude 3870x2 was doorgebrand (na 2,5 jaar trouw door me misbruikt te worden). Ik ben van plan mijn andere computeronderdelen ook te gaan upgraden en met Battlefield 3 in de horizon lijkt me een Crossfire opstelling een serieuze optie.

Tot mijn schrik en verbazing zie ik echter dat alle Sapphire 6970 kaarten tegenwoordig in een blauwe case komen en niet meer in de rode versie (die ik aangeschaft heb).

Is het nog mogelijk om de twee verschillende kaarten/cases te gebruiken voor een Crossfire opstelling? Ik kan dit niet terugvinden. Wellicht weet iemand ook het (hardware-matige) verschil tussen deze versies?

Greetz,

Rubs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

De snelste kaart gaat op de snelheid van de langzaamste draaien. Als ze vergelijkbaar zijn van snelheid gaat dat dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gaat inderdaad prima.
Is het trouwens serieus noodzakelijk om een CF 6970 te draaien voor battlefield?
Heeft het slecht geprogrammeerde Gta 4 eindelijk een waardig opvolger?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Één HD6970 zal echt wel voldoende zijn. Hangt natuurlijk wel af op welke resolutie ts speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:58

D4NG3R

kiwi

:)

Rubs schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:05:
Is het nog mogelijk om de twee verschillende kaarten/cases te gebruiken voor een Crossfire opstelling? Ik kan dit niet terugvinden. Wellicht weet iemand ook het (hardware-matige) verschil tussen deze versies?
Er zijn een _aantal_ uitzonderingen, maar alleen als zowel het PCB sterk aangepast is als de gebruikte geheugenchips anders zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubs
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-04 16:53
Switchie schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:08:
Gaat inderdaad prima.
Is het trouwens serieus noodzakelijk om een CF 6970 te draaien voor battlefield?
Heeft het slecht geprogrammeerde Gta 4 eindelijk een waardig opvolger?
Goed om te lezen dat Crossfire in ieder geval niet moeilijk doet. Wat betreft Crossfire en Battlefield; Misschien een beetje appels met peren vergelijken, maar uit deze review: http://www.guru3d.com/art...6950-crossfirex-review/12 komt naar voren dat Crossfire zeer goed scaled met BF en diverse andere games.

Nu is BF3 natuurlijk een heel ander verhaal, maar als het in de buurt komt van de 1,5 tot 2 factor, lijkt het me wel de moeite waard.
Pagina: 1