Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietfabriek
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-07-2024
Tijdens mijn studie, HBO Informatica, heb ik de luxe gehad niet rond te hoeven kijken naar een baan. Al voor mijn afstuderen deed ik vakantiewerk bij een bedrijf in Zuid-Holland waar ik ben afgestudeerd en nu bijna 5 jaar werk. Helaas heb ik de laatste tijd weinig uitdaging in werkzaamheden. Ik werk er als software engineer en wil graag doorgroeien naar projectleiding. Bij mijn huidige werkgever heb ik hier al ervaring mee opgedaan maar ik wil dit graag verder uitbouwen.

Momenteel ben ik aan het oriënteren op een andere baan en ben ik specifiek op zoek naar bedrijven in Zeeland waar ik mezelf verder kan ontplooien. Probleem hierbij is dat ik veelal niet verder kom dan webdesign bedrijfjes, en hoe leuk die ook zijn dit is niet het type werk wat ik zoek. De systemen waaraan ik bij mijn huidige werkgever werk zijn een stuk complexer dan de systemen bij de meeste webdesign bedrijfjes.

Weten jullie, of hebben jullie ervaring met, ICT gerelateerde bedrijven in Zeeland waar ik mijn ei kwijt kan. Mocht er in Zeeland niets zijn kan ik altijd nog verder zoeken. Mijn huidige reistijd is 60 minuten en dat is voor mij geen probleem.

[ Voor 0% gewijzigd door Frietfabriek op 08-09-2011 20:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:26

dr.lowtune

Deugt niet

Je zou eens kunnen kijken bij Delta, die hebben vrij interessante zaken op ICT gebied (heb er een tijdje gedetacheerd gezeten).

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 10:43
Als je op zoek bent naar groei, kan het nut hebben om naar een detacheerder of dienstverlener over te stappen. Soltegro is relatief goed genetwerkd in de Zeeuwse markt.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 12:57
Zeeuw meld zich.

Ik heb in eerste instantie ook wel rondgekeken binnen Zeeland zelf, maar ik denk als je wat meer zoekt dat webdesigners dat je dat in Vlissingen Oost en Goes moet zoeken. Daar zitten een aantal grotere bedrijven.
Anders is misschien de Provincie zelf wel een leuke werkgever.

For the record: Ik werk zelf in Rotterdam en reis elke dag op en neer naar Zoutelande

[ Voor 0% gewijzigd door MuddyMagical op 08-09-2011 07:31 . Reden: tiepo ]

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 17:13
Je zou iBuildings kunnen proberen? www.ibuildings.nl is wel een webbureau maar doen ook wel vrij veel wat ingewikkeldere projecten. Zitten in Vlissingen.

[ Voor 7% gewijzigd door McVirusS op 08-09-2011 11:44 ]

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Atos doet ook erg veel in Zeeland.

Verder inderdaad Delta, de provincie. Hoorde ook goede verhalen over Colijn IT in Goes, maar die zijn meer mbo gericht geloof ik.
Maar keep the suggestions coming, misschien dat er meer mensen wat aan hebben O-)

For the record: Ik werk zelf in Rotterdam en reis (bijna) elke dag op en neer naar Middelburg

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Frietfabriek
Bedankt voor de reacties tot zover. De Zeeuwse ICT werkgelegenheid is niet erg groot vrees ik. Veel Zeeuwen werken buiten de provincie. Ik zal eens rond kijken of er wat interessants is bij de genoemde bedrijven. Meeste kende ik al wel, Soltegro niet.

Ben benieuwd of er verder nog "hidden" ICT in zeeland zit.

[ Voor 0% gewijzigd door Frietfabriek op 08-09-2011 14:30 . Reden: typo ]

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07 21:39
Ex-zeeuw meld zich. Ik liep een beetje tegen hetzelfde probleem aan, maar deze bedrijven kunnen je wellicht op weg helpen:

http://www.sbeffect.nl/ (detachering/automatisering mkb)
http://www.syntess.nl/nl-NL (software ontwikkeling)
http://www.softechmatrix.nl/ (doen oss implementaties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Laatst online: 05:46
Ik weet uit betrouwbare bron dat er enkele zorgverleners in Zeeland ook zeer regelmatig leuke vacatures hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-07 15:04
Dit bedrijf licht toevallig dicht bij mijn werk in de buurt, is ook een software bedrijf.

http://www.presoft.nl/NL/Over_PreSoft.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-07 14:39
Van de grote ICT clubs is Atos nu het meest vertegenwoordigd in Zeeland, minstens 2 grote klanten met tientallen mensen op locatie, waaronder de Delta. Ken daar wel wat mensen op de juiste plek voor de liefhebbers.

[ Voor 17% gewijzigd door _Anvil_ op 20-09-2011 09:52 ]

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 15:52
Tijd voor een Zeeland-topic? ;)

Doe momenteel HBO BI op de HZ en merk wel dat je bij de grotere bedrijven moet zijn voor een uitdagende job op IT gebied. Hier op Schouwen-Duiveland kom je bijvoorbeeld alleen bijZeelandia. Ik weet niet waar je in Zeeland woont maar mogelijk dat je ook op die manier een beetje rond kan zoeken? (Internationaal opererende bedrijven die IT in de processen hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-07 14:39
Bij Zeelandia zoeken ze overigens sowieso een helpdesker, voor de liefhebbers heb ik wel contactgegevens van iemand bij Manpower hiervoor.

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-07 12:58
McVirusS schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:44:
Je zou iBuildings kunnen proberen? www.ibuildings.nl is wel een webbureau maar doen ook wel vrij veel wat ingewikkeldere projecten. Zitten in Vlissingen.
Ik ben vorig jaar zelf na mijn afstuderen ook bij Ibuildings begonnen (wel het andere kantoor, in Utrecht). Leuk bedrijf om te werken, heb daar in een jaar tijd veel geleerd over het bouwen van software, etc. Zoals gezegd leuke projecten!

[ Voor 5% gewijzigd door curvemod op 24-09-2011 12:36 ]

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 15:52
@ _anvil_

Ik denk dat iemand met HBO-I niet op een helpdesk gaat zitten... kan je nog beter bij ibuildings aan de slag ;)

Of SKF-it

[ Voor 4% gewijzigd door M@rijn op 28-09-2011 23:41 ]

• Frietfabriek
Ondertussen ben ik in een vergevorderd stadium met een nieuwe werkgever. Helaas zit deze niet in Zeeland maar ze doen hier wel projecten. Ik heb moeten constateren dat er in Zeeland vrijwel geen IT bedrijven zitten die echt leuke projecten doen. De Zeeuwse IT bedrijven doen ongetwijfeld goed werk maar niet het werk wat mij aantrekt.

Mogelijk kunnen we deze topic, of een nieuwe, dedicated maken voor de werkgelegenheid in Zeeland.

• MuddyMagical
Heb ff een DM naar Rukapul gestuurd om te kijken wat hij vind van een apart topic. Even afwachten wat hij zegt.
We gaan even hier verder!

De zoektocht is dus niet meer zozeer voor Frietfabriek aangezien hij bijna onder de pannen is, maar meer om te kijken wat voor bedrijven er in Zeeland zitten waar je als IT-er terecht kan.
  • iBuildings - Doen aan webdevelopment, application development, consultancy en training.
  • Zeelandia - Levert bakkerij ingredienten. Doet redelijk veel IT inhouse waardoor er een leuke mix van banen is.
  • Atos - Levert redelijk wat mensen aan verschillende bedrijven in Zeeland zoals Delta.
  • SB Effect - Automatisering / MKB
  • Syntess - Producent van ERP- en mobiele software voor installerende bedrijven
  • Softech Matrix - Open Source implementaties
We zijn op zoek naar bedrijven die mensen op HBO zoeken of ervaren mensen met enige jaren ervaring. Ik denk dat er voor de MBO'er en startende IT-er voldoende mogelijkheden zijn.
Mocht je een bedrijf weten, laat dan ook even weten of je er zelf ervaringen mee hebt en of je er zelf werkt.

Het is niet de bedoeling om puur en alleen je eigen bedrijf / baas te gaan promoten!
Zal later even de suggesties hieronder erbij zetten, maar moet eerst even werken.. ;)

[ Voor 88% gewijzigd door MuddyMagical op 29-09-2011 11:34 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

Qwerty-273

Meukposter

Je kan nog toevoegen, de verschillende ziekenhuizen, gemeentes, provincie en natuurlijk rijkswaterstaat. Die hebben ook behoorlijke IT diensten/afdelingen in Zeeland. Zelf bij de provincie en een onderdeel van rijkswaterstaat gewerkt in M'burg.
Maar het punt is wel dat het verloop in Zeeland in het algemeen trager is dan in de Randstad, dus er zijn wel plekken met interessante projecten maar vaak al voorzien van het huidige personeel. Minder job-hoppers ook.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
In Goes zit ook Acknowledge. Zij hebben zelfs 3 vacatures openstaan op het moment. Project leider staat er niet bij maar proberen kan altijd natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In Kapelle ken ik Delta Networks (vroeger SKF IT). Voor de duidelijkheid, heeft niks met de energiemaatschappij Delta te maken die eerder genoemd werd ;)

Ik ken ze vooral als klant (zat toen bij een ander bedrijf), en heb er goede ervaringen mee.

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 01-10-2011 11:30 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:54
Deel van het bericht wat MuddyMagical schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:22:
We zijn op zoek naar bedrijven die mensen op HBO zoeken of ervaren mensen met enige jaren ervaring. Ik denk dat er voor de MBO'er en startende IT-er voldoende mogelijkheden zijn.
Mocht je een bedrijf weten, laat dan ook even weten of je er zelf ervaringen mee hebt en of je er zelf werkt.

Het is niet de bedoeling om puur en alleen je eigen bedrijf / baas te gaan promoten!
  • iBuildings - Doen aan webdevelopment, application development, consultancy en training.
  • Zeelandia - Levert bakkerij ingredienten. Doet redelijk veel IT inhouse waardoor er een leuke mix van banen is.
  • Atos - Levert redelijk wat mensen aan verschillende bedrijven in Zeeland zoals Delta.
  • Syntess - Producent van ERP- en mobiele software voor installerende bedrijven
  • Delta - Engergiebedrijf, deel van de IT ligt bij Atos, niet alles.
  • Delta Networks.
  • Acknowledge - Acknowledge, detachering?
  • Overheid - Provincies, gemeente, waterschap - Weinig verloop en bezuinigingen dus voorlopig vermoed ik weinig vraag naar IT personeel.
  • Zorg - Ziekenhuizen (Zorgsaam en ADRZ), Emergis, verpleeg/verzorghuizen (zoals SVRZ).
  • Maxxxton - ERP pakket voor recreatie.
Aanvulling op de lijst (oa met bedrijven die hier al genoemd zijn). Zelf ben ik ook een Zeeuw en heb Bedrijfskundige Informatica aan de HZ gestudeerd. Na 2 jaar in Zeeland gewerkt te hebben rij ik nu heel wat heen en weer vanuit Walcheren naar andere delen van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-06 19:14

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Ze zoeken nog een PHP developer bij TiDi Graphics, ben er geweest en is best goed werken denk ik, had alleen niet de ervaring die ze graag wilden.

Succes!

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Niet te vergeten Dow Chemical in Hoek.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-07 07:20
Ik ben een ict 'er met weinig werkervaring en een mbo niv 4 (beheer ict) opleiding. De plannen zijn er om samen te gaan wonen in zeeland, heeft iemand nog tips qua werkgevers in zeeland? Heb nu een baan als "repair engineer" en zit aan iets vergelijkbaars, of iets als ict servicedesk/werkplekbeheerder te denken. Maar zijn dit soort werkplekken te vinden in zeeland? Of ben ik veroordeelt om buiten de provincie te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 10-07 18:36
Heel heel heel erg minimaal. Het is niet eens is zo dat ze hoge eisen stellen maar puur het aanbod. Er zijn maar heel weinig ICT gerelateerde vacatures in Zeeland en voor die paar vacatures die er zijn moeten schoolverlaters ook met "ervaren" sollicitanten op de vuist.

Zelf geboren en getogen in Zeeland, ik heb in 2003 met wat geluk een functie kunnen bemachtigen en heb daarin kunnen doorgroeien. Voor de gein kijk ik wel eens verder maar eigenlijk is het erg zuur gesteld met het aanbod van gevestigde functies. Zeker gezien mijn secundaire arbeidsomstandigheden loont het voor mij niet eens. Het verschil vertalen naar extra loon kunnen andere bedrijven niet aan.

Aanbod bij detacheerders is vrijwel de enige optie, met name bij SBeffect in Goes zijn ze niet bang om schoolverlaters een kans te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Zag deze vacature staan via Monsterboard. Misschien interessant voor iemand?
<knip>

[disclaimer voor mijn collega's :w ]
Ik ben niet op zoek naar een nieuwe baan. Zat gewoon eens te kijken of het nog steeds zo slecht is gesteld met de ICT werkgelegenheid in Zeeland.
[/disclaimer]

Edit: Vacature is niet meer beschikbaar zie ik.

[ Voor 26% gewijzigd door MuddyMagical op 07-02-2012 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 18:47
SBEffect in Goes is inderdaad een aanrader voor schoolverlaters.

Verder:

- Gemeenten, Waterschap e.d.
- DOW Benelux / Styron Netherlands
- Bax-Shop (A/V winkel die ICT design/marketing afdeling heeft)
- Neon Networking in Rilland

Zomaar een paar bedrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-06 14:50
Mandera schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:55:
SBEffect in Goes is inderdaad een aanrader voor schoolverlaters.

Verder:

- Gemeenten, Waterschap e.d.
- DOW Benelux / Styron Netherlands
- Bax-Shop (A/V winkel die ICT design/marketing afdeling heeft)
- Neon Networking in Rilland

Zomaar een paar bedrijven!
Ik weet dat het een oud topic is, maar leuk om te zien dat het bedrijf waar ik werkzaam ben (NEON networking BV) hier genoemd wordt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 13:16
Het gebrek aan werk is wel de belangrijkste reden dat ik Zeeland destijds heb verlaten. Ik heb nog wel een tijd bij ZeelandNet gewerkt (tegenwoordig Delta) en dat was een prima werkgever. Geen idee of dat nu nog zo is. Qua development is Colijn IT ook best aardig (ik heb daar lang geleden afgestudeerd), maar ik denk dat het vergeleken met de grotere werkgevers elders in het land toch de meeste mensen met HBO of hoger echt enthousiast zou maken.
Wel interessant om te zien dat de situatie eigenlijk nauwelijks is verbeterd in 10 jaar... gezien de lage prijzen om te wonen en het feit dat ICT (met name software development) in feite vrij locatie-onafhankelijk is, zou je toch verwachten dar er wel een paar bedrijven zouden neerstrijken. Maar waarschijnlijk is het aanbod van (goede) ICT'ers dan toch onvoldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-07 15:04
Ik ben 2 weken geleden begonnen met mijn afstudeer stage.
Ik nu nu een kwartaal eerder op stage gegaan dan geplant omdat mijn afstudeer project al voldoende was na mijn 1e periode (van de 2).
Het was erg lastig om een stage plaats te vinden, veel bedrijven nemen geen stagairs meer aan of zeggen geen tijd meer te hebben voor begeleiding. Gelukkig heb ik een stage plaats gevonden!
Straks ben ik een kwartaal eerder klaar en kan ik 3 maanden fulltime werken, nog even wat geld bij elkaar harken voor mijn HBO studie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:36
Nog een Zeeuw die zich meld. Ik ben direct na mijn studie gestart bij de gemeente Etten-Leur. Verrassend leuk en veel werk voor icters in de gemeente branche. Verder ben ik recenter op zoek gegaan naar iets nieuws en uitgekomen bij de ZLM, zoeken momenteel nog een Oracle developer. Maar ook bijvoorbeeld bij Vroon in Breskens, deze hebben ook meerdere vacatures open staan. Andere grote organisaties zijn de twee ziekenhuizen, het ADRZ en ZorgSaam.

Maar moet zeggen dat het me behoorlijk meeviel wat er inmiddels open staat aan functies in het Zeeuwse, je moet wel iets geluk hebben, maar valt alleszins niet tegen :).

Dance with the stars

• nextware
  • Laatst online: 05:46
robbierzz schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:59:
Nog een Zeeuw die zich meld. Ik ben direct na mijn studie gestart bij de gemeente Etten-Leur. Verrassend leuk en veel werk voor icters in de gemeente branche. Verder ben ik recenter op zoek gegaan naar iets nieuws en uitgekomen bij de ZLM, zoeken momenteel nog een Oracle developer. Maar ook bijvoorbeeld bij Vroon in Breskens, deze hebben ook meerdere vacatures open staan. Andere grote organisaties zijn de twee ziekenhuizen, het ADRZ en ZorgSaam.

Maar moet zeggen dat het me behoorlijk meeviel wat er inmiddels open staat aan functies in het Zeeuwse, je moet wel iets geluk hebben, maar valt alleszins niet tegen :).
Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat ZorgSaam op dit moment in ieder geval geen ICT'ers zoekt ;).
Wel een boel vacatures in de zorg.

Ook merk ik dat steeds meer detacheerders mensen zoeken voor in Zeeland. Dat is eigenlijk een deel van de markt die nog niet goed is ingevuld.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

koendt schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:44:
  • Delta - Engergiebedrijf, deel van de IT ligt bij Atos, niet alles.
  • Delta Networks.
  • Acknowledge - Acknowledge, detachering?
  • Overheid - Provincies, gemeente, waterschap - Weinig verloop en bezuinigingen dus voorlopig vermoed ik weinig vraag naar IT personeel.
  • Zorg - Ziekenhuizen (Zorgsaam en ADRZ), Emergis, verpleeg/verzorghuizen (zoals SVRZ).
  • Maxxxton - ERP pakket voor recreatie.
  • Syntess - Producent van ERP- en mobiele software voor installerende bedrijven geen aanrader uit betrouwbare bron...
paar aanvullinkjes
  • Zeelandnet - internet/tv/telefoon-bedrijf, onderdeel van DELTA maar wel als zelfstandig bedrijf met zelfstandige IT.
  • [url="http://www.http://epz.nl"]EPZ[/url] - elektriciteitsproducent/kerncentrale.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik zie de laatste tijd iSense nog eens werven voor Zeeland, met name ook HBO functies.
En die zijn toch erg schaars.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Pagina: 1