voltage core omlaag?

Pagina: 1
Acties:

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:03
hee gasten.

ik heb een probleempje. mijn thunderbird loopt op een voltage van 1.83 .Ik heb gelezen dat dit standaard op 1.72 staat.
Dus nu wil ik dit graag omlaag brengen maar hoe?
ik heb al in de bios gekekn daar zie ik wel het voltage staan maar ik kan het niet aanpassen. en ik heb ook de manual van mijn mobo namelijk biostar M7VKA gedownload maar ik kan geen jumper instellingen vinden.
Weten jullie nog wat?

alvast bedankt:)

• thomastvd
en weer omoog;)

Verwijderd

Je kan het voltage aanpassen door streepjes te zetten op je CPU, maar ik zou er niet moeilijk over doen. Dat beetje extra stoom kan geen kwaad, hij wordt hoogstends een graadje warmer.

En waarom ie dat doet... Waaschijnlijk is je mobo niet zo precies met het voltage

Verwijderd

welke mobo heb je???

ik heb een asus a7v133
dat probleem had ik ook toen ik bios versie 1002 a1 erop had
maar nu heb ik de 1004 erop en kan de core veranderen ..

groetjes

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Mijn dondervogel draait ook op 1.82. Eventjes een andere vraag die bijna hierop aansluit:

offtopic:
Als je je Voltage lager kan zetten van je t-bird (en hij blijft gewoon stabiel draaien), moet je hem dan lager zetten of gewoon op default laten draaien: 1.82 dus...?
Of is default nu 1.72 :?

Groetjes

Verwijderd

Default is 1.75. Als hij op een lager voltage stabiel loopt moet je dat zeker doen, dan is hij een stukje zuiniger met energie. Je kan natuurlijk ook gaan overklokken :)

• thomastvd
Maar niemand weet dus eigenlijk hoe ik die voltage omlaag kan krijgen?
streepjes zetten lijkt mij niet zoŽn heel goed plan
alvast bedankt
voor de zekerheid BIOSTAR M7VKA

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 22:59 schreef thomastvd het volgende:
Maar niemand weet dus eigenlijk hoe ik die voltage omlaag kan krijgen?
streepjes zetten lijkt mij niet zoŽn heel goed plan
alvast bedankt
voor de zekerheid BIOSTAR M7VKA
Ehm streepjes zetten is de enige methode ;) er zit standaard een soort beveiliging op de processor, die heel simpel op te heffen is door de L1 bruggetjes met een HB potloodje te verbinden.. Mijn tb800 loopt nu op een voltage van 1.67V en daar wordt ie heeel koel van :7

En je moet natuurlijk zeker weten, dat je de voltage ook wel kunt instellen via de bios anders kun je streepjes zetten tot je een ons weegt >:)

• thomastvd
Maar ik heb toch al verteld dat ik het niet kan instellen in de bios. en als ik dat wel zou kunnen dan ga ik toch niet zitten strepen:?

• thomastvd
jongens ik ben er nog steeds niet uit iemand?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Maar waarom wil je het eigenlijk omlaag? Blijkbaar vond je MB fabrikant het wel een goed idee om het zo t doen. Hij werkt toch? En je kan er toch ook geen ei op bakken?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• thomastvd
Ik kan er inderdaad geen ei op bakken. Omdat ik als ik mijn pc opstart bijna opstijg van de coolers. maar ik wil gewoon graag ermee kutten maar nu is dus gewoon de vraag HOE?
Pagina: 1