Toon posts:

Wireless met PPPoE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort student en op mijn kamer heb ik internet van de Universiteit waarmee ik moet verbinden via PPPoE. Echter wil ik graag wireless op men kamer en heb een router gekocht die compatible is met PPPoE. maar nu krijg ik hem niet echt aan de praat, ik geef aan in de router dat ik via PPPoE wil en voer mijn goede gegevens in ect.

Kan iemand mij hiermee helpen?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:34
Krijg je geen foutmelding ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:02
Zit je toevallig op een studentenhof waarbij je ook een lokaal netwerk ip krijgt? Ik zit zelf op studenten complex in Delft en hierbij heb ik mijn router van dd-wrt moeten voorzien om ervoor te zorgen dat hij zowel met PPPoE verbind alswel het lokale netwerk van het hof.

Verwijderd

Topicstarter
@ krijn, Ja ik zit ook in Delft op de Oost-indië plaats maar is dat makkelijk te doen dan? ik ben niet super handig met die zooi namelijk!

en Remco nee ik krijg geen foutmmelding, ik gooi mijn router eraan en dan verbind ik men laptop ermee. Stel alles in maar dan geeft hij geen internet toegang

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:02
Heb het even nagevraagd aan iemand die daar ook woont en laatst een router heeft geinstalleerd, maar op de Oost-Indie plaats heb je volgens mij geen hof netwerk. PPPoE instellen (let erop dat je username dus netid@tudelft.nl is) en zet MTU op 1500. Als het goed is zou het dan moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
MTU kan maar tot 1492 en dan doet hij het helaas nog steeds niet. Mijn NetID en dergelijke had ik al ingevuld

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:06:
MTU kan maar tot 1492 en dan doet hij het helaas nog steeds niet. Mijn NetID en dergelijke had ik al ingevuld
Een MTU van 1492 is gebruikelijk op PPPoE, kun je de helpdesk van je Universiteit niet om support vragen ? Zij kunnen wellicht je inlogpogingen zien.

Andersom kun je zelf wellicht gegevens halen uit de logging van je eigen router ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1