Nvidia GT435M Softmodden naar quadro?

Pagina: 1
Acties:

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-01 11:51
Hoi,

Ik heb een DELL XPS 15 (L501X) [ i7-740qm, gt435m, 500gb momentus xt, 1080p]
Ik teken hier al een jaar mee met het tekenprogramma Autodesk Inventor 2011, nu moet ik voor school met Solidworks 2011 gaan tekenen.
Met inventor heb ik nooit problemen gehad en mn laptop kon het allemaal goed aan.
Bij solidworks dit dus niet het geval. Het programma hapert en hangt vast als ik over een onderdeel ga.

Nu had een klasgenoot een 3 jaar oude laptop met een nvidia quadro kaart erin en je raad het al, bij hem draait het vlekkeloos.

Nu heb ik op verschillende websites artikelen gevonden over het softmodden van je kaart zodat deze presteert als een quadro kaart. Helaas zijn dit allemaal oude artikelen en kan ik niet echt iets concreets vinden wat mij helpt.

Daarom mijn vraag of iemand mij hier mee kan helpen.

Gr.

• galaxy366
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-10-2025
Quadro is ook een videokaart bedoelt voor programs als Photoshop en die ''ene'' programma.

Verwijderd

Ik denk dat het niet zo'n probleem is dat je nu een 'geforce' ipv een 'quadro' hebt. Het probleem lijkt mij eerder aan drivers oid te liggen, ik zou deze eens updaten, bij voorkeur via de dell site.

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik draai al een jaar solidworks op een 330M en een HD6870 zonder problemen, dus denk niet dat je per se een quadro nodig hebt. Ligt het niet ergens anders aan?

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:31
Ik geef les solidworks, en ik kan je vertellen dat je videokaart meer dan snel zat is voor het progamma :) Ja, het progamma draait beter op een Quadro maar ik denk dat je huidige probleem gewoon opgelost kan worden door een nieuwe of solidworks gecertificeerde driver. Fresh os install + format doet ook wonderen ;)

Specs