Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180165

Topicstarter
Ik heb een Mac Pro uit 2008 met EVGA GTX 285 videokaart.
Vandaag wilde ik voor het eerste de CUDA drivers installeren om goed gebruik te kunnen maken van deze technologie.

Echter, na het installeren van de CUDA drivers viel m'n Mac constant uit (stroomlampje brandt wel, maar er komt geen geluid meer uit).

Wat ik al geprobeerd heb:
- Andere CUDA drivers installeren
- Andere Nvidia drivers installeren
- Bootschijf formatteren

Het formatteren van de bootschijf heeft ook niet gewerkt; als ik vervolgens de Snow Leopard installatie inga, valt hij tijdens het installeren uit. Het lijkt alsof de drivers gewoon nog steeds actief zijn.

Ik heb Option-Command-P-R ingedrukt tijdens startup om de NVRAM te resetten; geen resultaat.

Ook heb ik de GTX285 vervangen voor m'n oude ATI kaart; wederom geen resultaat.

Het lijkt mij dus dat ik de drivers moet disablen om het probleem op te lossen. Klopt dit, en hoe doe ik dat?

Bijvoorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Mij lijkt dat hier 2 opties zijn:

1.) De bios reset werkte niet (volledig), reset je bios, en herstart 2x.
2.) Het ligt niet aan de grafische kaart of CUDA drivers, maar er is op een ander punt iets mis met de computer (bv. instabiele voeding).

Drivers staan namelijk echt alleen op de harde schijf, maar kunnen soms wel bios instellingen beïnvloeden. Voor een volledige bios reset zit je bijna altijd goed als je de stroom eraf haalt en de batterij uit je moederbord verwijdert en na een halve minuut weer terugplaatst. Met toetsencombinaties de bios resetten laat soms dingen als bios wachtwoorden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niet Henk schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:35:
Mij lijkt dat hier 2 opties zijn:

1.) De bios reset werkte niet (volledig), reset je bios, en herstart 2x.
2.) Het ligt niet aan de grafische kaart of CUDA drivers, maar er is op een ander punt iets mis met de computer (bv. instabiele voeding).

Drivers staan namelijk echt alleen op de harde schijf, maar kunnen soms wel bios instellingen beïnvloeden. Voor een volledige bios reset zit je bijna altijd goed als je de stroom eraf haalt en de batterij uit je moederbord verwijdert en na een halve minuut weer terugplaatst. Met toetsencombinaties de bios resetten laat soms dingen als bios wachtwoorden over.
Ik heb de batterij eruit gehaald, en ben nu weer een poging aan het wagen om SL opnieuw te installeren. Ik vermoed dat het echt bij de drivers ligt aangezien het anders heel toevallig zou moeten zijn. Ik laat je weten of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-05 15:13
Bij de mac zijn er verschillende resets mogelijk. SMC reset, PRAM, .. je moet eens op de Apple site kijken.
SMC kan mogelijk een oplossing bieden.
Het is inderdaad vreemd dat hij zelfs bij de installatie uitvalt, ik zou de verschillende resets nog eens proberen en anders de Apple Hardware Test uitvoeren die op de meegeleverde DVD te vinden is ;)

🤞🏻

Topicstarter
Het pinnetje van m'n CMOS batterij ligt er nu ook af nadat ik deze eruit probeerde te halen, dus ben aardig wat verder naar huis.

Heb 'm maar naar een reseller gebracht maar die zullen wel een nieuw mobo aanraden. Als dat zo is laat ik er liever eerst iemand met soldeerskills erop los.